لیسنا نوشت:

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با بیان این‌که از ابتدای ساخت فرودگاه، فرود هواپیماهای غول پیکر در آن طراحی و پیش بینی شده بود، اظهار کرد: فرود هواپیمای ایرباس 380 با درخواست شرکت هواپیمایی امارات و با هدف تعیین شدن فرودگاه امام به عنوان جایگزین انجام شد.

سعید چلندری در گفت‌وگویی اظهار کرد: در زمان کلنگ خوردن احداث فرودگاه امام خمینی (ره) برنامه ریزی‌ها به صورتی انجام گرفت که باند این فرودگاه برای فرود هواپیماهای بزرگ آماده شود که از این رو از نظر سخت افزاری هیچ مشکلی با فرود ایرباس 380 در باند فرودگاه نداشتیم.

وی با بیان این‌که از چند ماه قبل کار کارشناسی برای مدیریت فرود این هواپیما آغاز شده بود، گفت: شرکت امارات ایر درخواست مطرح شدن فرودگاه امام خمینی به عنوان گزینه آلترناتیو (جایگزین) را مطرح کرده بود که با موافقت این کارشناسی این مهم پس از چند ماه بررسی عملیاتی شد بار دیگر امکانات و توانایی‌های این فرودگاه در سطح منطقه به اثبات رسید.

مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به وزن و بزرگی هواپیمای ایرباس 380 تصریح کرد: این هواپیما حدود 72 متر طول دارد و اندازه بال‌های آن نیز به 80 متر می‌رسد. در صورتی که کلاس‌های پروازی در این هواپیما رعایت نشود بالغ بر 700 مسافر امکان استفاده از آن را دارند وزن این هواپیما نیز معادل 560 تن است. از این رود فرود چنین هواپیمای غول پیکری نشان دهنده امکانات زیرساختی کشور ایران به حساب می‌آید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرواز ایرباس 380 به ایران شکلی مداوم دارد، اظهار کرد:‌ در حال حاضر شرکت امارات ایر تنها درخواست فرودگاه آلترناتیو را داشته اما با توجه به سطح مبادلات دو کشور و تعداد بالای مسافران این مسیر می‌توان از این هواپیما نیز استفاده کرد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • kourosh GB ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    42 0
    واقعا جای تعجب داره که ما از فرود آمدن ایر باس ۳۸۰ امارات در خاک وطن خوشحالیم. در حالیکه ما باید ده‌ها فروند از این هواپیما را خودمان داشته باشیم، حالا افتخار می‌کنیم که یکی‌ از این هواپیما‌ها فقط در تهران فرود آمده جای تأسفه...
  • بی نام A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    30 0
    امارات هواپیما شو داره اینقدر به خودش نمیباله ما جای فرودش را تامین کردیم در پوست خودمون نمی گنجیم اختلاف از کجا تا کجا؟
  • بی نام RO ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    30 0
    افسوس که باید بعد از 40 سال امارات ایر باش 380 داشته باشه ما فقظ تو هسته پیشرفت داشتیم...
  • بی نام A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    18 0
    بابا جان یک ایر باس نشسته از صبح ده تا خبر گذاشتید واسش، واقعا اینقدر مهمه؟
  • بی نام IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    17 0
    جالبه ، زیرساخت فرود هواپیمای بزرگ را در فرودگاه امام ره داریم ولی خود هواپیما رو نداریم
  • بی نام KW ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    15 0
    چقدر كلاس گذاشتي بابا....يه سر تا دبي برين ببينين فرودگاه يعني چي
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 0
    چقدر ندید بدیدیم ما
  • بی نام A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    15 0
    جالبه این که فرود چنین هواپیمای غول پیکری نشان دهنده امکانات زیرساختی کشور ایران به حساب میاد اما کشوری که چنین عظمتی رو تو تکنولوژی ساخته در حال نابودی هستش
  • فرخ A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    9 0
    از الان تسلیت میگم به مسافرین تو پرواز که عمرا سقوط کنه اما تو نشست و برخاست خدا بیامرزدشون
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    6 2
    قابل توجه وزير محترم ... از اين فرودگاه ها ساختند لطفا در شهرستان بساز يا حداقل از اين هواپيماهاي غول بخر