برای دوره متوسطه دوم چند عنوان کتاب باید تالیف شود؟

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تاکیدبر شروع فعالیت آموزش و زمان1300 ساعت درسی دردوره دوم متوسطه گفت: برای تولید 800 عنوان کتاب درسی دوره دوم متوسطه نیازمند حمایت ویژه آموزش وپرورش هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نهمین همایش تجلیل از مولفان و پدید‌آورندگان مواد و رسانه‌های آموزشی که درسالن اجتماعات سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، اظهار کرد: فرایند تالیف کتب درسی با نیاز سنجی آغاز و با ارزشیابی به پایان می رسد که تقریبا 5 سال زمان می برد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: درهرسال محتوای دوپایه تحصیلی را تغییر می دهیم، با این وجود هیچ یک از مراحل تالیف دچار خدشه نشده است بلکه فعالیت ها را فشرده کرده ایم.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر کتاب‌های چهارم و هشتم به جهت گسترش عدالت آموزشی در راستای راهبرد کیفیت بخشی، مجلات رشد در دو موضوع دانش‌آموز و نوآموز تولید و برای دانش‌آموزان نابینا مجله صوتی ایجاد کردیم.

محمدیان با اشاره به وجود کاستی هایی درحوزه تالیف کتب درسی یادآور شد: امسال کتاب‌های جدید‌التألیف را برای اظهار‌نظر کارشناسان شورای عالی انقلاب فرهنگی، حوزه علمیه، پژوهشگاه‌ مطالعات انسانی و برخی ائمه جمعه فرستادیم تا نقطه نظرات را درجهت افزایش غنای علمی ومتناسب بافهم دانش آموزانبه ما گوشزد کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درخصوص خروجی نظام تعلیم وتربیت برمبنای سندتحول بنیادین، گفت: باید دانش‌آموزانی موحد، ایران‌دوست و خطر‌پذیر تربیت کنیم تا در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بتوانند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را یاری کنند.

وی با تاکید بر این که نباید زمان آموزش در بین سال تحصیلی، مخدوش شود، افزود: براساس برنامه درس ملی، ساعات آموزشی در دوره ابتدایی 925 ساعت ، متوسطه اول 1110 ساعت، متوسطه دوم 1300 ساعت و فنی و حرفه‌ای 1480 ساعت است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    5 0
    همچنان گند بزنید به سیستم آموزشی پوسیده این مملکت
  • مهربان معلم مشهدی A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    انشاا... با دید باز و نو نگارش شوند