ناتانیاهو مدعی ست با بی انصافی و کینه ورزی نژاد پرستانه اقدامات اسرائیل مورد نقد قرار میگیرد! این نکته ای نبود که او تازه فهمیده باشد،بله واقعا بی انصافی ست! اگر انصافی در کار بود باید از همان ابتدا جلو اقدامات دولت و ارتش اسرائیل گرفته میشد و شورای حقوق بشر سازمان ملل زودتر از 43 روز اسرائیل را محکوم میکرد. همان شورائی که ناتانیاهو دیروز آن را شورای تروریست ها لقب داد.

صدها میلیون بیننده تلویزیون در سراسر جهان هر سال در اواخر سپتامبر بی صبرانه در انتظار پخش دیدنی ترین شو كمدي جهان در سازمان ملل هستند.با اين شو بي نظير مشکل بتوان هوای مطبوع و خنك پیش از ظهر نیویورک با یک فنجان قهوه داغ در خيابان پنجم منهتن را رها  و به سراغ کار و تفريح دیگری رفت . در حالی که میتوان نشست و خنده دار ترین تئاتر تلويزيوني نیم ساعته سال را به رايگان دید و خنديد.اینکه یک نفر هر سال مي تواند در چشمان شما و صدها میلیون نفر خیره شود و بدون آنكه خودش بخندد همه را بخنداند، مطمئنا كمدين بي نظير و جالبی ست. تنها قسمت بد ماجرا از دست دادن یک قسمت از سریال جذابthe walking dead است. اشكال ندارد، در عوض از هنرمندي به قول اهالی محله گرینویچ ویلج نیویورک "بنی" نيم ساعت تمام لذت ببريد و بخنديد. حتی سارا همسر او خرید از خیابان هاي شيك greenpoint را رها میکند تا اين تئاتر سراسر مضحک و خنده دار و البته شرم آور را از دست ندهد.

توانائي عجيب ناتانياهو در بيان جملات مضحك و قلب واقعيت، بدون آنكه خودش بخندد همه را به حيرت مي اندازد .امسال او در مجمع عمومی سازمان ملل سنگ تمام گذاشت و با نگاه به چشمان نمايندگان ملل، عجيب ترين نمايش كمدي "دروغ هاي تل آويوي" را اجرا كرد و از بیان آنها و نعل وارونه زدن در مقابل نمایندگان جامعه جهاني لحظه اي شرم نکرد. نخست وزير اسرائيل ميگويد ارتش كشورش شايسته مدال افتخار است،مدعي ست اقدامات ارتش و دولتش با كينه ورزي و بي انصافي مورد ارزيابي قرار مي گيرد و تل آويو به مانند موشك پران هاي فلسطيني كودك كش نيست! اتفاقا بياييد با اين نظر او همه ما همراهي كنيم. با يك ارتش مجهز كه به گونه اي سيستماتيك مردم عادي و هزاران كودك و زن و مرد بي پناه را طي 50 روز قتل عام كردن ،مدارس و پناه گاه هاي سازمان ملل را بمباران و از سلاح هاي نامتعارف استفاده كردن و بيمارستان ها و مراكز درماني را به آتش كشيدن، چرا نبايد به آن مدال داد و يا به آن افتخار نكرد؟

ناتانياهو مدعي ست با بي انصافي و كينه ورزي نژاد پرستانه اقدامات اسرائيل مورد نقد قرار ميگيرد! اين نكته ای نبود كه او تازه فهميده باشد،بله واقعا بي انصافي ست! اگر انصافي در كار بود بايد از همان ابتدا جلو اقدامات دولت و ارتش اسرائيل گرفته ميشد تا كار به فاجعه انساني نمي كشيد و شوراي حقوق بشر سازمان ملل زودتر از 43 روز وارد معركه مي شد و اسرائيل را محكوم ميكرد. همان شورائي كه ناتانياهو ديروز آن را شوراي تروريست ها لقب داد. نمايش ديروز شومن تل آويوي در سازمان ملل به همين جا ختم نشد. او يك بار 2 سال پيش نقاشي ای كه نوه كوچكش از برنامه اتمي ايران كشيده بود به مردم جهان نشان داد و گفت ايران 3 تا 6 ماه ديگر بمب اتم خواهد ساخت! خنده نماينده فرانسه را پس از ديدن اين نقاشي نمي توانم فراموش كنم. كار مضحك نوه ناتانياهو كه مبناي رفتاري دولت اوست تا آنجا پيش رفت كه روزنامه هاآرتص از نخست وزير خواست به اين رفتارهاي كودكانه خاتمه دهد و بيش از اين خود را مسخره و ديگران را دست نياندازد. اما او درس نگرفت و امسال بار ديگر عكسي از دو كودك خردسال فلسطيني كنار يك سازه فلزي كه به نظر مي رسد موشكي اسقاطي است نشان داد تا اقدامات شرم آور ارتش را توجيه كند. اما حاضر نيست امضاي روي بمب هاي فسفري يا بمب هاي با اورانيوم ضعيف شده را نشان بدهد كه افسران و سربازان ارتش روي آنها نوشته بودند "تقديم به كودكان فلسطيني براي تبريك عيد و شادي!".

ناتانياهو از ضرورت مبارزه با داعش سخن ميگويد، بسيار خب! اما به جامعه ملل توضيح نميدهد در مرزهاي سوريه در منطقه جولان چه اتفاقاتي در حال رخ دادن است كه مرز شبانه روزي بر روي نيروهاي داعش و جبهه النصر باز است. يا جابجائي هاي تداركاتي به چه منظوري در منطقه قنيطره و بلندی های جبل الشیخ صورت مي گيرد؟ در منطقه جولان علت برپائي بيمارستان صحرائي براي همان هائي كه ارتش اسلامي ميخواندشان چيست؟ نخست وزير لازم نبود 30 نفر را براي كف زدن و تشويق به بخش تماشاچيان سالن مجمع عمومي دعوت كند. ديروز همه جهان از تئاتر معروفترين كمدين دروغگوي جهان بسيار خنديدند و برايش دست زدند. ديگر هيچكس او را جدي نميگيرد، حتي باشگاه دروغگويان در خانه شماره 214 خيابان پنجم محله كوينز كه مدعي هستند نخست وزير اسرائيل باعث بي رونقي كاسبي آنان شده است.

matinmos@gmail.com

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    12 0
    من با نتانیاهو کار ندارم چون اصولا انسان روان پریشی است. من با ملت یهود که قربانی هولوکاست بوده و رژیم نازی نژاد آنها را جمع آوری و محصور می کرده و آنها را در طول زمان می کشته کار دارم. شما تنها مردمانی هستید که این رنج را با پوست و خون خود لمس کرده اید. الان دولت شما مردم یک ناحیه را محصور کرده گرچه سیم خاردار ندارد اما محصورند و هر از گاهی تعدادی از آنها را می کشد. آیا ملت فلسطین و یا اصولا مردم مسلمان رنج هولوکاست را بر شما تحمیل کرده اند که از آنها انتقام می گیرید؟ اگر یک دیوانه ای چون هیتلر آن بلا را به سر شما آورد مردم فلسطین باید تاوان آنرا بپردازند؟ به واقع از دیدن تصاویر کودکانی که کشته می شوند یا پدرو مادر خود را از دست می دهند رنج نمی کشید؟ مردم یهود جواب ما را بدهند.
  • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    من به مردم اسراییل می گویم که سیاستمداران شما فقط به فکر منافع مالی خودشان و تراست ها و کارتل هایی است که آنها را پشتیبانی می کند. اینها دلشان برای هیچ انسانی نمی سوزد و با بوی دلارهایشان سرمست اند. انموقع که شما پول کافی برای زندگی و تفریح ندارید اینها در رستوران های گرانقیمت غذا می خورند و در فروشگاه های گران خرید می کنند. تعطیلات خود را هم درجاهایی می گذرانند که ما آدمهای معمولی به فکرمان هم نمی رسد. بنظر شما خون اینها رنگین تر از شماست؟ همین سیاستمداران شما اولین کسانی هستند که در پستوخانه های خود به شما می خندند. این سیاستمداران شما جز عده ای منفعت طلب نیستند و به شما دروغ می گویند.