ایرنا نوشت:

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طبق قانون 46 مطبوعات، صاحبان رسانه موظف هستند خبرنگاران را بیمه کنند.

'حسین انتظامی' روز سه شنبه در نشست با مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی قم گفت: بیمه خبرنگاران از سوی صاحبان رسانه ها، به حفظ استقلال روزنامه ها و مطبوعات کمک می کند.

او با تاکید بر حمایت دولت از رسانه ها برای بیمه کردن خبرنگاران، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی را بابت بیمه خبرنگاران به رسانه ها می پردازد.

انتظامی ادامه داد: صاحبان رسانه ها می توانند اسامی خبرنگارانی را که بیمه نیستند به وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی به منظور ساماندهی این امر اعلام کنند.

او با اشاره به ثبت نام خبرنگاران در سایت 'سمان' (سیستم مستند سازی سوابق و آثار خبرنگاران)، گفت: خبرنگاران و روزنامه نگارانی که می خواهند از حمایت و امکانات وزارت ارشاد برخوردار باشند، باید در سایت سمان ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه گروه هفت نفره صلاحیت خبرنگاران ثبت نام شده در این سایت را بررسی می کند، گفت: با تغییر دولت، رویکرد سایت سمان نیز تغییر کرده و دستورالعمل جدید روی این سایت قرار گرفته است.

او گفت: وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی نمی تواند صلاحیت خبرنگاران را تایید و آن ها را رتبه بندی کند، بلکه رتبه بندی و رسیدگی به تخلفات باید زیر نظر جامعه رسانه ای باشد.

او با اشاره به درخواست صدور کارت ازسوی تعدادی از خبرنگاران، گفت: وزارت ارشاد حاضر است این کار را انجام دهد، ولی تاکید ما این است که صدور کارت ها توسط رسانه ها صورت گیرد، چون جامعیت بیشتری برای فعالیت بخشیدن به نظام صنفی خواهد داشت.

او گفت: رویکرد دولت ، استقبال از فعالیت های صنفی است و از تصدی گری های رایج به نفع صنوف عقب نشینی می کند.

انتظامی با بیان اینکه امروز رسانه های ملی نفوذ کمتری دارند، گفت: رسانه های تخصصی، محلی، اجتماعی و بین المللی فضای بیشتری برای فعالیت دارند و شانس آنها برای جذب مخاطب بیشتر است.

حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی روز سه شنبه در سفر یک روزه به استان قم، با استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار با آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید ، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و شرکت در نشست هم اندیشی با مدیرمسوولان و صاحبان امتیاز کانون های تبلیغاتی و همچنین مدیران مسوول نشریات و خبرگزاری های استان قم ازدیگر برنامه های وی در سفر به قم است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =