دیدارهای شمخانی در بیروت؛ از ملاقات با سیدحسن نصرالله تا هدیه‌ای ویژه برای ارتش لبنان

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دوشنبه شب در راس هیاتی عالیرتبه سیاسی و امنیتی برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات و مسئولین لبنانی وارد بیروت شد.

«علی شمخانی» نماینده ولی فقیه و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به لبنان سفر کرده است، با « سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان دیدار و گفت وگوکرد.
شمخانی در این دیدار با تجلیل از نقش ارزنده حزب الله در دفاع از امنیت و ثبات در لبنان اظهار داشت: بی شک جامعه لبنان همواره مدیون مجاهدت کم نظیر وقهرمانانه جوانان رشید حزب الله در مبارزه پیشگیرانه با تهدید تروریسم تکفیری خواهد بود.

وی هوشمندی و رویکرد راهبردی حزب الله در مشارکت و مدیریت تهدیدات پیش روی جامعه لبنان را در نفوذ و موفقیت رو به افزایش حزب الله در تحولات این کشور، تعیین کننده دانست.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: اعتماد مردم لبنان به مسئولین و اقدامات حزب الله اصلی ترین سرمایه ای است که ضامن توسعه نقش و کارکرد حزب الله به عنوان وزنه تعادل در محیط سیاسی و امنیتی لبنان است.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله نیز در این ملاقات با اشاره به تهدیدات کم سابقه و پیچیده ای که موجودیت و ثبات منطقه را مورد هجوم قرار داده است، اظهارداشت: اولویت حزب الله در حوزه مقابله با تهدیدات ، تروریسم تکفیری و جلوگیری از انتقال بحران و ناامنی به جامعه لبنان وحفظ و تقویت ثبات و وحدت ملی این کشوراست.

وی با قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت و مبارزه با تروریسم افزود: مقابله با تهدیدات فزاینده تروریسم تکفیری نیازمند اقدامات غیرنمایشی و همچنین اجتناب از رفتارهای دوگانه و مشکوک است.

علی شمخانی در بدو ورود در فرودگاه بیروت در جمع خبرنگاران با اشاره به روابط تاریخی و سازنده میان دولت و مردم دو کشور، اظهار کرد: گفت‌وگو و رایزنی در مورد تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و نحوه مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با تهدیدات مشترک علیه ایران و لبنان اصلی ترین هدف این سفر به این کشور است.

وی افزود طبق رایزنی های قبلی، تبادل نظر در مورد چارچوب های همکاری دفاعی میان دو کشور و تامین نیازمندی های تجهیزاتی ارتش لبنان بر اساس احتیاجات بیروت از جمله موضوعات دیگری است که در جریان این سفر پیرامون آن بحث و بررسی خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از دیدار با نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد، ایران تصمیم گرفته است، هدیه‌ای به ارتش لبنان تقدیم کند.
به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران پس از دیدار با تمام سلام نخست‌وزیر لبنان اعلام کرد، ایران تصمیم گرفته است تا هدیه ای را به دلیل محبت به لبنان به ارتش این کشور تقدیم کند.
شمخانی بعد از دیدار با تمام سلام در اظهاراتی با اشاره به هدیه‌ای که قرار است جمهوری اسلامی ایران برای ابراز محبت به ارتش لبنان بدهد، تاکید کرد که اعطای این هدیه زیاد طول نخواهد کشید و در دیدار قریب الوقوعی که وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران از لبنان خواهد داشت، اجرایی خواهد شد.
بر اساس این گزارش، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت که در سفر به لبنان و دیدار با مقامات این کشور همکاری‌های دفاعی بین دو طرف و تامین مایحتاج نظامی ارتش لبنان برای تقویت توان نظامی آن را بررسی خواهد کرد.
نماینده ویژه مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی که صبح امروز وارد بیروت شده، ساعتی پیش با تمام سلام نخست وزیر لبنان دیدار و گفتگو کرد. وی بعد از این دیدار نیز با نبیه بری دیدار خواهد کرد. نشست با سران احزاب مختلف لبنانی از جمله برنامه‌های احتمالی این دیدار است. 

/212 27

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    19 12
    انشاالله وضع لبنان هم درست خواهد شد. لبنان راهی جز وحدت همه گروه ها ندارد.