مهدی مهدوی‌کیا این روزها تمام تمرکزش را روی تیم ملی جوانان گذاشته و می‌خواهد با این تیم موفق باشد و به همین دلیل وسوسه حضور در تیم ملی بزرگسالان را مهار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدوی کیا از دغدغه های این روزهایش صحبت به میان می آورد:

* آقاي مهدوي‌كيا، بعد از شكست تيم‌هاي اميد و نوجوانان در آسيا، حالا تمام نگاه‌ها به سوي تيم جوانان جلب شده. با توجه به اينكه تيم‌هاي علي دوستي‌مهر همواره موفق بوده‌اند، چقدر به موفقيت تيم اميدوار هستيد؟
كار خيلي سختي درپيش داريم. ما تا اينجا تمام تلاش خود را كرده‌ايم. مربيان و بازيكنان خيلي زحمت كشيده‌اند و اردوهاي مختلفي داشته‌ايم. جوانان از هر نظر آماده هستند و اگر بدشانسي بياوريم، مي‌توانيم در رقابت‌هاي آسيايي موفق باشيم.
* فدراسيون فوتبال تا اينجاي كار حمايت لازم را از تيم شما داشته؟ در حال حاضر بيشتر تمركز روي تيم ملي بزرگسالان است.
قطعاً شرايط تيم ملي جوانان نسبت به رقباي آسيايي‌اش سخت‌تر است. ما در اردوي كيش با قطري‌ها حرف زديم. آنها مي‌گفتند يك سال و نيم است كه اردوهاي مختلفي داشته‌اند. با برنامه جلو رفته‌اند و در تورنمنت‌هاي مختلفي حاضر شده‌اند. قطري‌ها در اين مدت 26 بازي بين‌المللي با تيم‌هايي چون برزيل، مكزيك، اكوادور، شيلي و... انجام داده‌اند. شما فقط به اسم تيم‌ها نگاه كنيد. اصلاً اسم يكسري از تيم‌ها را گفتند كه... (خنده) بقيه خيلي كار كرده‌اند، ما هم تا آنجا كه شده در مسابقات و تورنمنت‌هاي مختلف شركت كرده‌ايم. متأسفانه به دليل مشكلات مالي فدراسيون فوتبال نتوانستيم به اردوي اتريش و آلمان برويم. اگر اين دو اردو را برگزار مي‌كرديم، شرايط ما خيلي فرق مي‌كرد.
* ولي توقع از جوانان بالاست.

بله، با توجه به اتفاقاتي كه براي تيم نوجوانان و اميد افتاد، ‌الان از ما توقع زيادي است.

 

مهدوی کیا و دوستی

* اگر واقعيت‌ را در نظر بگيريم، جوانان شانس قهرماني در آسيا را دارند؟ شما اين را در تيم مي‌بينيد؟

ما در گروه با تايلند، يمن و ميانمار هستيم و مي‌خواهيم با قدرت صعود كنيم. در اين صورت بازي پلي‌آف بسيار حساس است چون احتمالاً با ازبكستان يا استراليا بازي كنيم. اين تيم‌ها قوي هستند. اگر از اين مرحله به سلامت رد شويم، پتانسيل آن را داريم كه تا فينال برسيم و يكي از نماينده‌هاي آسيا در جام جهاني باشيم. اگر شرايط مهيا شود، مي‌توانيم قهرمان آسيا هم شويم. بايد تا آن زمان خودمان را آماده‌تر كنيم.

* يكي از مشكلاتي كه در رده پايه وجود دارد، اين است كه بعد از هر شكست، تيم‌ها رها مي‌شوند. مثلاً الان تيم‌هاي اميد و جوانان رها شده‌اند...

متأسفانه اين‌طوري است. ببينيد ژاپني‌ها از فرداي روز شكست، تمرينات خود را برگزار مي‌كنند و استارت دوباره‌اي مي‌زنند. وقتي ما تيم‌ها را رها مي‌كنيم، فوتبال‌مان ضرر مي‌كند. مثلاً مصطفي قنبرپور دو، سه سالي است كه با تيم نوجوانان كار كرده. نبايد اين تيم رها شود. قرار است آنها تيم جوانان را تشكيل دهند، بعد به رده اميد بروند. نبايد اين تيم‌ها رها شوند...

* خارج از بحث جوانان، كارلوس كروش اخيراً به شما گفته علاقه‌مند است در تيم ملي كنارش باشيد.

فعلاً كه من تمام تمركزم را روي جوانان گذاشته‌ام و ان‌شاءا... پس از موفقيت اين تيم در آسيا، در اين باره حرف مي‌زنيم. حالا سال بعد درباره‌اش صحبت مي‌كنيم...

* خيلي‌ها دوست دارند مهدوي‌كيا را در تيم ملي بزرگسالان ببينند. بله را بگوييد.

(خنده) در اين بحث بايد يك مقدار من تجربه به دست بياورم. فعلاً اميدوارم هم تيم جوانان و هم تيم ملي بزرگسالان در آسيا موفق باشند.

* ظاهراً كارلوس كروش تمايل دارد نقشي را كه بيرهوف در تيم ملي آلمان دارد، شما در تيم ملي داشته باشيد يعني مدير تيم. حالا شما علاقه‌مند هستيد كار اجرايي كنيد يا مربيگري؟

من الان مدير فني تيم ملي جوانان هستم و كار فني مي‌كنم. پيش كساني كه فوتبال را از آنها ياد گرفته‌ام، كار ياد مي‌گيرم. خب در بحث مربيگري من تجربياتي به دست آورده‌ام و اميدوارم كه در آينده اتفاقات خوبي بيفتد. فعلاً تمركزم روي جوانان است نه حضور در تيم ملي بزرگسالان. دوست دارم در كلاس‌هاي مربيگري هم شركت كنم.
به همان كلاس‌هايي مي‌رويد كه هاشميان مشغول سپري كردنش است؟
بله، به همان كلاس مي‌روم البته هاشميان خيلي جلوتر است. من هم بايد به آلمان بروم و در اين كلاس‌ها حاضر شوم.

* علي كريمي هم كه دستيار كروش شد.

اميدوارم علي بتواند به تيم ملي كمك روحي و رواني كند. از نظر فني هم مي‌تواند تجربياتش را بالا ببرد و تجربياتي را كه خودش دارد، در اختيار جوان‌ها قرار دهد. علي مدت‌ها كنار اين تيم بوده و مي‌تواند نقش مؤثري داشته باشد. اميدوارم به كمك هم بتوانند بعد از چند دوره در جام ملت‌ها موفق باشند.

* آخرين حضوري كه به دلمان نشست، سال 2004 بود و آن تيمي كه فوق‌العاده بازي مي‌كرد. شما هم عالي بوديد...

مرسي. خب، چند دوره شايستگي قهرماني را داشتيم ولي گام آخر نشد كه به هدف‌مان برسيم. اين دوره هم ما جزو مدعيان هستيم. اميدوارم تيم ملي بتواند موفق باشد و در گام آخر كم نياورد البته قطعاً اين جام ملت‌ها دشوار است.

* درباره پرسپوليس هم حرف بزنيم. به نظر مي‌رسد تيم به آرامش نسبي رسيده...

بله، فعلاً كه آرامش وجود دارد. اميدوارم اين آرامش پابرجا باشد. اتفاقات بالاي جدول هم كه به نفع پرسپوليس پيش مي‌رود.

* كلاً ليگ عجيبي داريم. قبول داريد؟ مثلاً استقلال 4 بازي باخته ولي همچنان تيم دوم است.

خدا را شكر اتفاقات به نفع پرسپوليس شده. تيم‌هاي بالاي جدول يا مساوي كرده‌اند يا باخته‌اند. اگر نتايج همين‌طور پيش برود و پرسپوليس بازي‌هايش را ببرد، مي‌تواند عقب‌افتادگي‌اش را جبران كند.

 

 

252  41

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =