بیک زاده: گلم به ذوب‌آهن هدیه‌ای از سوی شهدا بود/ با اطمینان می‌گویم استقلال قهرمان لیگ‌برتر می‌شود

وقتی هافبک استقلال در اصفهان با گل خود، بازی را به تساوی کشید، پلاک یکی از شهدای جنگ تحمیلی را از گردن درآورد تا گلش را به شهدا تقدیم کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هاشم بیک زاده معتقد است هرچه دارد از اين شهدا و بركات حضورشان در جبهه‌هاست و بايد به سهم خود از مقام شامخ آنها در هفته دفاع مقدس قدرداني مي‌كرد. صحبت های این بازیکن را می خوانید: 

*با كاري كه در اصفهان انجام دادي حسابي در صدر اخبار قرار گرفتي.
چطور؟!
*سازمان بسيج كشور تصميم گرفته از تو به خاطر حركتت در بازي با ذوب‌آهن تقدير كند.
من آن كار را تنها به خاطر دلم كردم چون خيلي وقت بود مي‌خواستم به سهم خودم از مقام شهداي بزرگوار جنگ تحميلي قدرداني كنم كه خدا اين توفيق را به من داد تا افتخارش نصيب من هم بشود.
*پلاكي كه در دست داشتي براي كدام شهيد بود؟
ماجراي پلاك از لحظه ورود ما به فرودگاه اصفهان رقم خورد. وقتي وارد فرودگاه شديم ديدم عكس‌ها و پلاكاردهايي به مناسبت هفته دفاع مقدس بر در و ديوار فرودگاه زده شده كه حال و هواي تمام حاضران را عوض مي‌كند. با اجازه از يكي از پاسداران حاضر در نمايشگاه رفتم و اين پلاك كه براي يكي از شهيدان گمنام بود را برداشتم به اين نيت كه با كمك مقام شامخ آنها نزد پروردگار مقابل ذوب‌آهن گل بزنم و پلاك را نشان بدهم تا بگويم شهدا هنوز زنده هستند و مردم ايرانزمين هميشه به يادشان خواهند بود.
*مگر مي‌دانستي گل مي‌زني؟
نه چون اصلاً پيشگوي خوبي نيستم (باخنده) اما واقعيتش اين بود كه خيلي حس متفاوتي نسبت به تمام بازي‌هاي قبلي داشتم و منتظر هديه‌اي از سوي شهداي عزيزمان بودم كه آن گل از راه رسيد. انگار چيزي دروني به من مي‌گفت هاشم تو مقابل ذوب‌آهن گل مي‌زني پس به فكر شهدا در اين هفته عزيز باش كه لطف خدا شامل حالم شد تا شرمنده اين عزيزان نشوم. البته بايد اعتراف كنم اصلاً دنبال رسانه‌اي شدن اين نيت قلبي و سر و صداهاي بعد از آن نبودم اما بالاجبار ماجرا با پوشش وسيعي روبه‌رو شد. باور كنيد اين كار را براي تقدير و قدرداني انجام ندادم و تنها به خاطر دلم پلاك را در دست گرفتم چون دوستاني دارم كه به يادگار از آن دوران دفاع مقدس براي‌مان مانده‌اند و كمتر كسي به آنها بها مي‌دهد. همنشيني با اين دوستان، دنيايي براي من به ارمغان آورده كه... بگذريم من آن كار را به عشق شهداي عزيز و دلم انجام دادم و از سازمان بسيج كشور هم تشكر مي‌كنم كه اين تصميم را گرفته اما منِ هاشم بيك‌‌زاده نبايد مورد تقدير قرار بگيرم بلكه كساني بايد مورد قدرداني قرار بگيرند كه از جواني، خانواده و... گذشتند تا ايران و ايراني سربلند و بااقتدار بماند، كساني كه الان در يك گوشه افتاده‌اند و كسي سراغ‌شان را نمي‌گيرد.
*عكسي كه از عمليات رمضان روي اينستاگرام گذاشتي را از كجا آوردي؟
اينكه از كجا آمده مهم نيست، مهم واقعيت‌هاي دردناك و پنهان از ماجراي آن شب عمليات بود كه بايد از آن درس مردانگي و گذشت بگيريم. خوشحالم اين لياقت را داشتم تا كمي از بزرگواري اين شهداي عزيز را يادآوري كنم گرچه مردم ايران همواره قدردان مقام شامخ شهدا و جانبازان هستند و بزرگي آنها را فراموش نمي‌كنند.
*كمي هم از استقلال صحبت كنيم. سه بازي، سه شكست وضعيت شما را بحراني كرد.
نميدانم چه بگويم اما هيچ كار خدا بي‌حكمت نيست و شك ندارم در اين شكست‌هاي متوالي هم حكمتي وجود دارد كه بعدها به آن پي خواهيم برد، درست مثل تمام بردهايي كه ما در هفته‌هاي ابتدايي به ‌دست ‌آورديم و الان دوم جدول هستيم. اطمينان دارم روزهاي خوب استقلال به زودي مي‌رسد و اين بدشانسي از اردوي تيم ما رخت مي‌بندد و مي‌رود.
*مشكل كجاست كه اين نتايج رقم مي‌خورد؟
مشكل جدي نداريم جز اينكه با گذشت 10 هفته هنوز نتوانسته‌ايم كل پتانسيل تيم را در يك بازي داشته باشيم و همواره اسير مصدوميت‌ها و غيبت‌هاي مهره‌هاي كليدي تيم بوديم اما با اين وجود من هيچ نگراني ندارم و اگر نخنديد با اطمينان مي‌گويم كه استقلال قهرمان ليگ چهاردهم مي‌شود.
*در بازي‌هاي قبلي حق شما باخت نبود؟
مقابل فولاد و نفت هم مثل بازي با ذوب‌آهن نبايد مي‌باختيم اما باختيم چون چوب بي‌دقتي خودمان را خورديم كه از فرصت‌ها سود نبرديم و با كوچك‌ترين حمله حريف هم واداديم تا دروازه استقلال باز شود. هرچه بود گذشت و الان هم استقلال با يك برد دوباره به روزهاي اوج خود برميگردد و تمام انتقادات جاي خود را به تعريف و تمجيد مي‌دهد.
*در بازي با ذوب‌آهن دوباره دفاع وسط بازي كردي.
كمبود بازيكن داريم و كادرفني براي تكميل ليست 18 نفره‌‌اش هم مشكل دارد چه رسد به اينكه بخواهد از هر بازيكني در پست تخصصي‌‌اش سود ببرد. نمي‌دانم اما هيچ بعيد نيست همين جابه‌جايي نفرات و تغيير پست‌ها روي عملكرد استقلال هم تأثير منفي گذاشته باشد چون تمركز بچه‌ها را بههم مي‌زند.
*شما در سه بازي 9 امتياز از دست داديد تا فاصله با ساير رقبا كمتر و كمتر شود به خصوص با پرسپوليس!
قبول دارم كارمان در راه قهرماني سخت‌تر مي‌شود اما اين اتفاق را بايد به فال نيك هم گرفت چون كم شدن فاصله‌ها تنور رقابت را داغ‌تر مي‌كند و اين كيفيت ليگ و بازي‌ها را بالاتر مي‌برد. شايد الان اختلاف امتيازات با ساير مدعيان كمي طرفداران استقلال را نگران كند اما شك ندارم با كمي حوصله، صبر و تلاش مي‌توان دوباره همان تيم مدعي را ديد.
*شايد نگراني طرفداران استقلال اين باشد كه وضعيت ابتداي فصل پرسپوليس گريبان تيم آنها را هم بگيرد.
نه، ما به حال و روز پرسپوليس دچار نمي‌شويم گرچه همان تيم الان با يكي، دو برد خودش را به جمع مدعيان نزديك كرده و خوشحالم كه دوباره اوج گرفته‌اند. ما كاري به پرسپوليس يا تيم‌هاي ديگر نداريم و تنها روي استقلال و موفقيت‌هاي آتي‌‌اش تمركز كرديم تا از زير بار اين انتقادات و ايرادهايي كه مي‌گيرند خارج شويم.
*بازي با ملوان را چطور مي‌بيني؟
بازي آساني نخواهد بود و اينكه بگوييم چون آنها در انتهاي جدول هستند پس استقلال از پيش برنده است يك اشتباه بچگانه است چون ذوب‌آهن هم هفته قبل تيمي انتهاي جدولي بود كه آمد و استقلال را با خوششانسي برد. مطمئنم اگر روز خوب‌مان باشد هر سه امتياز بازي با ملوان را مي‌گيريم و از طرفداران هم مي‌خواهم به ورزشگاه بيايند و با حمايت‌هاي خود به ما در اين راه كمك كنند.

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =