ایرنا نوشت:

 پایگاه اینترنتی 'ملیت' ترکیه روز سه شنبه، نوشت: مقبره 'سلیمان شاه' جد بنیانگذاران امپراطوری عثمانی متعلق به ترکیه در خاک سوریه به محاصره نیروهای داعش درآمده است.

بر اساس این گزارش،نیروهای داعش از شب گذشته با یک هزار و 100 نیرو، مقبره سلیمان شاه در روستای 'کاراکوزاک' از توابع 'حلب' را به محاصره خود درآورده اند.

ملیت با اشاره به خطر احتمال گروگان گرفته شدن 36 نظامی ترک مستقر در این مقبره توسط عناصر گروهک تروریستی داعش، افزود: نیروهای تکفیری داعش در جاده مواصلاتی از ترکیه به این منطقه نیز تدابیر امنیتی اتخاذ کرده اند.

برخی رسانه های ترکیه نیز امروز از آماده باش برخی واحدهای نظامی ترکیه در مرزهای این کشور با سوریه خبر دادند.

مسوولین ترکیه تاکنون به کرات اعلام کرده اند که در صورت حمله به مقبره سلیمان شاه که تنها قطعه خاک ترکیه در خارج از مرزهای این کشور است، نیروهای نظامی ترکیه وارد عمل خواهند شد.

بر اساس ماده 9 معاهده منعقد شده میان ترکیه و فرانسه در دوره سلطه فرانسه بر سوریه در سال 1921 میلادی، این مکان تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد و سربازان ترکیه ای از آن محافظت می کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    17 4
    خرم بيچارشون ميكنه
  • بی نام US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    یک نمایش بیشرمانه دیگه از ترکیه. دو سال پیش به این مقبره رسیدن ولی علیرغم اینکه داعش تمام قبور رو نابود میکرد کاری با این قبر عثمانی نداشت. چون مال اربابش ترکیه بود.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    47 33
    خبرانلاین سلیمان شاه عثمانی درسته نه ترکیه. هم خود واژه ترکیه هم ملیت ترکیه ای چیزی هست که 100 سال پیش ساخته شد و قبل از اون چیزی بنام ترکیه وجود خارجی نداشت.
  • عباس IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    16 16
    سلام، این هم ازسیاست بازیهای اردوغان مکاروترکیه جنایتکار استکه به داعشیهاگفته اندشمامقبره سلطان سلیمان رامثلاتصرف یاتخریب کنیدتامابتوانیم به بهانه نجات مقبره شاه عثمانی واردمرزهای سوریه شویم وپس ازآن بتوانیم مناطق اشغالی را توسعه دهیم. اردوغان حیله گر وجنایتکار روزی در دادگاه جنایات جنگی باید در خصوص جنایات وشکنجه ای که در حق زنان ،کودکان ومردم عراق وسوریه انجام داده است پاسخگو باشد. در ضمن این نکته را بیان کنم که درپشت صحنه بمب گذاریهای عراق نقش اصلی را ترکیه بازی می کند نه عربستان وقطر در حالیکه ذهنها همه روی عربستان وقطر گردش می کندترکیه زیر زمینی ومخفیانه صحنه بمب گداریهای عراق را مدیریت می کند.الهاشمی بمب گذاروجنایتکارهم پس ازشناسایی به ترکیه فرارکردومورد حمایت قرارگرفت.