وقتی زیرمجموعه فرانسوی ب ام و از آقای فرد کروگر (Fred Krugger Betrand) خواست تا یک موتورسیکلت سفارشی را برای آنها بسازد، نمی دانست که در آخر کار باید با چنین موجود عجیب و غریبی روبرو شود.

نام این سیکلت را NURB گذاشته اند؛ طرفداران آلمانی شاید با شنیدن این نام به یاد Nurburgring بیفتند ولی نه! دلیل اصلی این چیز دیگری است. آنطور که آقای کروگر می گوید NURB از ابتدای عبارت Non-Uniform Rational B-spline آمده؛ منظور از این عبارت نوعی طراحی خاصی است که در آن طراح بدون هیچ محدودیتی و حتی بدون توجه به کاربردی بودن یا نبودن طرح، ایده های خود را عملی می کند.
NURB بر پلتفرم اصلاح شده تورینگ های سنگین وزن ب ام و K1600 ساخته شده و همین موضوع نیز کار طراح بلژیکی آن را سخت می کرد، چون باید تمام تکنولوژی های مدرن این سیکلت را در یک ظاهر کلاسیک که با الهام از کافه ریسر های دهه 70 میلادی طراحی شده، قرار می داد.
عکسها: مشرق نیوز
282 24

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    128 3
    هی وای من
    • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      43 1
      قیمت ندادی خبر چند؟؟؟ من از همین الان یارانه هام و جمع کنم هر ماه
    • بی نام A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      42 77
      طراحی زشتی داره. الان نو خوب ب نظر میرسه .
    • جمشید A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      33 4
      فقط ایران پیشرو .
    • بی نام A1 ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      1 5
      موتور مشخص مصرفش بالاس . حداقل کار کنه اصطحلاک خیلی داره. و سنگین تر از چیزیه که فکر می کنید و کلا شاید ی تیپ افراد خاص علاقه داشته باشن ب این چیزا. فرهنگ ما با اروپا فرق می کنه .
    • بی نام A1 ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
      1 0
      اصطحلاک؟ نه مجید دلبندم استهلاک
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    27 2
    فرمونش 90 درجه میچرخه؟
  • بی نام A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    18 63
    این دیگه چیه . فرمونش هم که جای چرخش نداره . صاف برو بزن به دیوار . قربون موتورگازی خودمون
    • بی نام A1 ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      66 3
      وایییی واقعا شما به چه نکته ریزی اشاره کردید. احتمالا این نکته از دید مهندسان بی ام و پنهون مونده... باید شما رو ببرن اونجا بهشون تذکر بدی این کوتاهی ها رو.
  • حسام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    17 20
    فوق العاده زیبا...
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    90 7
    فقط براوو..... يادش بخير
  • ... A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    54 8
    ابر شاهکار...اصلا با ادم حرف میزنه...
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    24 10
    منم سفارش بدم میسازن برام؟
  • عاطفه A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    26 12
    واقعا شاهکاره...... از ماشیناش بهتره
  • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    25 37
    به موتورایرانی نمیرسه تازه پراید ماازاین بهتره
  • مسعود RO ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    7 48
    هههههههه لاستیک جلوش رو بر عکس بستن
    • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      23 1
      من دیگه حرفی ندارم
    • مسعود RO ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
      0 5
      بیگانه پرستی و حق ناباوری در هر مدلش بده واقعا کسی به آج لاستیک جلو و تفاوت جهتش با آج لاستیک عقب نگاه کرد قبل از منفی دادن موتور زیبایی هست اما موردشو منه موتور سوار تشخیص میدمدیگه اهه
  • بی نام A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 5
    چیه این... طرح کم آوردن؟
  • بی نام A1 ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    30 0
    برای ایران کاربرد نداره چون نمیشه 5 نفره سوار شد
  • amin A1 ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    13 2
    دلم خواست
  • بی نام A1 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    19 4
    گلگیر نداره، بدرد نمیخوره
    • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      3 0
      و ترکبند
  • هادی A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    10 0
    مثل همین سی جی 125جا خودمونه دیگه :
  • حمید A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    20 13
    طراحیش خیلی خشک و آلمانیه شبیه یک ابزار صنعتی طراحی شده
  • حسين A1 ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    تعدادي از اينها را در مسکو ديدم پرسيد گفند فيمتش از بيست هزار دلار شروع ميشه
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    این جور طراحی ها مختص روسها است
  • حامد A1 ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    3 0
    دلم ازینا می خواد
  • بهزاد IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 5
    نااميد كننده است.
  • بی نام A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    17 0
    توایران ممنوعه سوار بشی
  • حرف حساب A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    6 0
    منم یکیشو میخوام.