ایسنا نوشت:

جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه پایگاه‌های داعش در دیرالزور و "رقه" سوریه انجام دادند.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع وابسته به مخالفان سوریه اعلام کردند که جنگنده‌های نیروهای ائتلاف ضد داعش حملاتی را علیه پایگاه‌های گروه داعش در ریف جنوبی شهر تل ابیض در شهر رقه و همچنین در شهرک‌های الخریطه و الحوایج و جبل طابوس در شهرک الشمیطیه واقع در شهر دیر الزور انجام دادند.

فعالان در شهر دیر الزور نیز اعلام کردند که صالح الشعیبی ابوحمزه، یکی از رهبران داعش طی حملات هوایی ائتلاف در نزدیکی شهر کوبانی در ریف حلب در شمال سوریه کشته شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که برای اولین بار حدود 16 خمپاره به مرکز شهر کوبانی که در مرز میان ترکیه و سوریه قرار دارد اصابت کرد که موجب کشته شدن یک تن و زخمی شدن چندین تن دیگر شد. در حالی که گروه داعش حملات خود را به این منطقه بیشتر کرده و در صورتی که کوبانی سقوط کند داعش کنترل بخش‌هایی از شمال سوریه را در دست می‌گیرد.

در همین راستا یک مسوول آمریکایی اعلام کرد که ارتش آمریکا از هشتم اوت تاکنون 4100 پرواز در عراق و سوریه انجام داده که شامل کنترل و نظارت و امدادرسانی با سوخت و حملات علیه داعش در سوریه و عراق بوده است. همچنین جنگنده‌های وابسته به کشورهای عربی که به ائتلاف پیوستند 40 پرواز انجام داده‌اند و اگر اوضاع به این صورت پیش برود تعداد پروازها در عراق و سوریه از تعداد پروازهایی که آمریکا از آغاز مداخله نظامی در لیبی انجام داد که حدود 5300 پرواز هوایی بود، تجاوز خواهد کرد.

از سوی دیگر، یک مرکز پژوهشی در آمریکا در تحلیلی اعلام کرد که حملات جنگنده‌های آمریکایی علیه داعش تاکنون حدود یک میلیارد دلار هزینه داشته است و احتمالا این هزینه سالانه بین 2.4 میلیارد دلار و 3.8 میلیارد دلار باشد اما مرکز ارزیابی‌های استراتژیک و امور مربوط به بودجه اعلام کرد که شدت بخشیدن به حملات سالانه هزینه‌ای بین 13 میلیارد تا 22 میلیارد دلار برمی‌دارد.

چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا هفته گذشته گفته بود که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روزانه تقریبا بین هفت میلیون تا 10 میلیون دلار برای حملات هوایی علیه داعش هزینه می‌کند.

نیروهای ائتلاف ضد داعش روز دوشنبه نیز حملاتی را به پایگاه‌های نفتی در ریف الحسکه در شمال شرق سوریه انجام دادند.

نیروهای ائتلاف حملات زیادی را به پالایشگاه‌های نفت در مناطق تحت تصرف داعش در ریف دیرالزور، رقه و حلب انجام دادند که این پالایشگاه‌ها در رقه سوریه از مهمترین منابع مالی داعش هستند.

همچنین چندین پایگاه گازی که داعش بر آنها کنترل دارد توسط نیروهای ائتلاف بمباران شدند.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که نیروهای ائتلاف پالایشگاه نفتی در شهر تل ابیض در ریف رقه را هدف قرار دادند که منجر به نابودی آن شد.

این نیروها همچنین حمله هوایی را به ساختمان القصر العلدی در تل ابیض انجام دادند که داعش آن را به یک زندان تبدیل کرده بود.

نیروهای ائتلاف همچنین مدرسه عین العروس در تل ابیض را هدف قرار داده و پنج حمله به فرودگاه نظامی الطبقه در استان رقه انجام دادند که موجب کشته شدن تعداد زیادی از اعضای داعش شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد که حمله‌ای به پایگاه گازی کونیکو در حمص در مرکز سوریه صورت گرفت.

در همین راستا باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا نیز اعتراف کرد که دستگاه‌های اطلاعات این کشور در برآورد میزان واقعی اعضای داعش شکست خوردند.

از سوی دیگر، یک منبع اطلاعاتی اعلام کرد که ابوبکر بغدادی رهبر گروه داعش از حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی در شهر رقه سوریه فرار کرده و به استان نینوا در عراق رفته است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =