واحدمرکزی خبر نوشت:

روزنامه دیلی آبزرور  بزرگترین روزنامه لیبریا در غرب آفریقا با انتشار اسناد علمی، آمریکا را سازنده و منتشر کننده ویروس ابولا معرفی کرد و نوشت: آمریکا با سلسله عملیات های مخفی خود در آفریقا و با اسم رمز  تفاهم نامه 200 ایجاد و گسترش ویروس مهلک ابولا را در دستور کار خود قرار داد.
به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر از پرتوریا، این روزنامه در مقاله ای به قلم پروفسور سیرل برودریک افشا کرد: ویروس کشنده ابولا یکی از ارگانیزم های اصلاح شده ژنتیکی است (GMO) که به عنوان اسلحه ای بیولوژِکی توسط شرکتی صنعتی - نظامی در آمریکا ساخته شده است.
نویسنده مقاله در ادامه با طرح این سوال که آیا ظهور بیماری ها و ویروس هایی از جمله ابولا و ایدز اتفاقی است یا با قصد و تفکر قبلی صورت گفته است؟ می نویسد: تولید کننده انحصاری این نوع اسلحه های بیولوژیکی در آمریکا، مشخصا وظیفه کنترل و آزمایش ویروس ها و واکسن های مربوط به آنرا در قاره آفریقا بر عهده دارد.
پروفسور سیرل برودریک با تاکید بر اینکه تمام آزمایش های مخفی انجام شده توسط این شرکت آمریکایی در کشورهای آفریقایی انجام می شود تصریح کرد: این موضوع را حتی می توان در کتاب  منطقه ی حساس  به قلم  هورویتز  در سال 1998 نیز مشاهده کرد که شرکت های صنعتی - نظامی و پزشکی آمریکا چطور با همکاری برخی کشورهای آفریقا از جمله آفریقای جنوبی، عملیات های مخفی بیولوژیک خود را برای صیانت از اطلاعات امنیت ملی آمریکا و با هدف کاهش نسل و جمعیت در آفریقا با اسم رمز k تفاهم نامه 200 آغاز کردند.
وی با اشاره به افزایش فروش این کتاب در آمریکا نوشت: نویسنده کتاب  منطقه حساس  تمام تلاش خود را کرده تا فقط از حقایق استفاده کند.
 هورویتز  در این کتاب افشا می کند که بیولوژیست های مخفی آمریکا، بیماری و ویروس مهلک ابولا را برای اولین بار در زئیر (کنگو) تست کرده و پس از آن بود که این کشور را به گسترش دهنده ویروس های بیولوژیکی خود تبدیل می کنند.
پروفسور سیرل برودریک در این مقاله علمی آورده است: پایگاه های زیادی در آفریقا به خصوص در غرب آفریقا تاسیس شده اند تا برای مبارزه با بیماری های نوظهور از جمله ابولا، واکسن یا راه درمانی را ارائه کنند که همگی آنها زیر نظر آمریکایی ها و سازمان های وابسته به آن فعالیت می کنند.
نویسنده مقاله روزنامه دیلی آبزرور  بزرگترین روزنامه کشور لیبریا در پایان از رهبران آفریقا می خواهد تا علیه این جنگ های بیولوژیکی و ستم گری ها به پا خیزند و نگذارند تا مردم آفریقا، به عنوان موش آزمایشگاهی برای رسیدن به اهداف کثیف غرب مورد سوء استفاده قرار گیرند.
بر اساس این گزارش، سه روز پیش هم دکتر درنیس دان پزشک ارشد لیبریا، مهم ترین مقام پزشکی این کشور پس از جان باختن معاونش براثر ابتلا به تب توام با خونریزی ابولا، خود را قرنطینه کرد.
دکتر دان تصمیم گرفته خود و همچنین کارکنان بخش های تحت امرش را به مدت 21 روز ( حداکثر دوره خفتگی این ویروس ) در قرنطینه قرار دهد.
لیبریا بیشترین آسیب را از این بیماری که از اواخر سال 2013 بر غرب آفریقا سایه افکند، متحمل شده است. بر اساس آمار، لیبریا با ثبت یک هزار و 830 مورد فوت، بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری را در میان دیگر کشورهای ابولازده غرب آفریقا - گینه، سیرالئون، نیجریه، سنگال- به خود اختصاص داده است.
موج اخیر شیوع بیماری ابولا در ماه مارس (اسفند / فروردین) در گینه آغاز شد و سپس کشورهای مجاور را نیز درگیر کرد.
سازمان بهداشت جهانی همچنین درباره احتمال سرایت این بیماری مرگبار به ساحل عاج به عنوان همسایه لیبریا هشدار داده است.
کارشناسان بر اساس یک تحقیق راهبردی معتبر معتقدند: فقط 40 درصد از موارد منجر به ابتلا یا کشته شدن بر اثر ویروس کشنده ابولا در لیبریا و سیرالئون به طور رسمی اعلام می شود.
براساس تحقیق سازمان جهانی بهداشت ، این بیماری که همچنین تب توام با خونریزی نامیده می شود به میزان کشندگی حدود 70 درصد رسیده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    12 16
    چرندیات محض امریکا اگر می خواست اینکار رو بکنه در سصح بسیار وسیع و میلیونی انجام می داد نه در حد چند هزارنفر
  • بي نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    11 9
    از اين دولت جنايتكار و مدعي كل جهان همه چي بر مياد خبر آنلاين لطفا چاپ كن
  • بی نام A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    12 2
    نتیجه فیلم زیاد دیدن میشه همین
  • هستي IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    16 9
    هيچ خرابكاري و شيطنتي از آمريكا بعيد نيست
  • محمد A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    6 9
    بازم بگيد امريکا خيلي خوبه به فکر ماست،همه ابر قدرت ها يه کرباسن