نخست وزیر لبنان در طی دیدار با رئیس جمهور کشورمان از ائتلاف ضد داعش حمایت کرد همچنین نخست وزیر سابق و معاون رئیس جمعوری فعلی عراق ائتلاف ضد تروریسیم را گامی خوب و درست دانست.

به گزارش خبرانلاین به نقل از ایسنا ، نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق و معاون فواد معصوم رئیس جمهوری این کشور از ائتلاف ضد داعش حمایت کرد و آن را گامی مثبت ارزیابی کرد.

سومریه نیوز در این باره گزارش داد:نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق، ائتلاف ضد تروریسیم را گامی خوب و درست دانست و بر ضرورت عدم تاثیرگذاری آن بر تمامیت ارضی این کشور و یا دخالت در اوضاع سیاسی آن تاکید کرد.

نوری مالکی در یک کنفرانس در استان بابل، اعلام کرد: داعش به خطری نه‌ تنها برای عراق، سوریه، یمن، لیبی و لبنان بلکه برای تمامی جهان و حتی پاریس، لندن و واشنگتن تبدیل شده و همه از گسترش این گروه تروریستی می‌ترسند.

وی در ادامه از اینکه این کشور سال‌ها به تنهایی به مقابله با تروریسم رها شده بود، ابراز تاسف کرد و گفت: با وجود حمایت‌های سیاسی در رسانه‌ها، ما در این مقابله تنها بودیم.

معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: برخی از کشورهایی که عراق با آن‌ها قراردادهای تسلیحاتی داشت، در حالی که ما الان در وسط جنگ هستیم و طبیعتاً به سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات نیاز داریم، قراردادهای خود را متوقف کرده‌اند.

وی تاکید کرد که ریاست‌های سه‌ گانه عراق از ائتلاف ضد داعش براساس بندهای توافقنامه عراق و آمریکا و اینکه بر تمامیت این کشور تاثیر نگذارد و به اوضاع سیاسی عراق آسیب نزد، استقبال می‌کنند.

مالکی در ادامه با اشاره به تظاهرات حامیانش گفت: از نظر قانونی و بر اساس دموکراسی هیچ مانعی برای شرکت در تظاهرات وجود ندارد اما ما شنیده‌ایم که عده‌ای قصد دارند این به تظاهرات رنگ و بوی ضد حکومتی بدهند.

وی از تظاهرکنندگان خواست به دولت عراق فرصت دهند در این راستا اقداماتی را انجام دهد و در سایه وضعیت امنیتی نامناسب عراق تحت تاثیر این تظاهرات قرار نگیرند.

همچنین تمام سلام نخست وزیر لبنان روز گذشته در مصاحبه با روزنامه النهار با اشاره به دیدار حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان اعلام کرد از این ائتلاف حمایت میکنیم زیرا این حملات به نفع ماست.

نخست وزیر لبنان گفت : همواره به مقابله با تروریسم هر جا که باشد، ادامه می‌دهد و حملات ائتلاف بین‌المللی علیه گروه‌های تروریستی از جمله "دولت اسلامی" (داعش) و جبهه النصره به نفع ماست.

وی گفت: من نمی‌توانم به لبنانی‌ها اطمینان بدهم که آن‌ها از رخدادهای منطقه دور هستند و مادامی که منطقه ناآرام و پر از تنش و آشوب باشد، لبنان در خطر قرار دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 378043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =