وام 80 میلیونی که قرار است به متقاضیان داده شود وام مفیدی خواهد بود و به شخصه با چنین تسهیلاتی موافق هستم زیرا تا چنین وام های به مردم داده نشود نمی توان انتظار داشت بازار هم تکانی بخورد.

 

بهاره چراغی: تابستان امسال بازار مسکن رکودی نسبی را تجربه کرد. رکودی که در 3 ماهه گرم سال که فصل نقل و انتقالات و خرید و فروش است کمی دور از انتظار بود. بسیاری از تحلیل گران اقتصادی بر این باورند که باید برای بازگرداندن رونق دوباره به بازار مسکن قدرت خرید را افزایش داد. حسام عقبایی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران هم بر این باور است:« اکنون که پای وام 80 میلیونی به بازار مسکن باز شده است باید شاهد رونق و افزایش حجم معاملات در بازار مسکن بود، زیرا با افزایش قدرت خرید مردم دیگر نباید لنتظار داشت که رکود همچنان بر این بازار حکمفرما باشد.»

عقبایی در گفت و گو با خبر آنلاین از وضع فعلی بازار مسکن رضایت چنين روايتي را ارائه داد:« خوشبختانه مقایسه بازار مسکن شهریور امسال با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که حجم معاملات با افزایش رو به رو بوده است. حجم معاملات 2 برابر شده است و همین موضوع گویای بازگشت رونق به بازار مسکن است.»

وی در ادامه افزود:« افزایش خرید و فروش مسکن در بازار بسیار امیدوار کننده است به طوری که پیش بینی من از بازار مسکن در پاییز امسال کاملا مثبت است.»

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص قیمت مسکن اظهار داشت:« از دیدگاه من نه تنها وضعیت بازار مسکن با افت مواجه نشده بلکه سیر صعودی نیز داشته است و فکر می کنم در پاییز امسال نیز روند صعودی ادامه داشته باشد. در خصوص قیمت ها نیز اتفاق خاصی نخواهد افتاد و هیچ تغییر محسوسی به وجود نخواهد آمد.»

عقبایی با مثبت تلقی کردن پرداخت وام 80 میلیونی به اقشار کم درآمد جامعه گفت:« در خصوص تاثیرات وام 80 میلیون تومانی بر بازار مسکن باید عنوان کنم که این تسهیلات می تواند یک محرک بسیار خوب برای ارتقا و رونق بیشتر به بازار مسکن باشد.»

وی در ادامه خاطر نشان کرد:« وام 80 میلیونی که قرار است به متقاضیان داده شود وام مفیدی خواهد بود و به شخصه با چنین تسهیلاتی موافق هستم زیرا تا چنین وام های به مردم داده نشود نمی توان انتظار داشت بازار هم تکانی بخورد. پرداخت این وام قدم خوبی برای به وجود آوردن رونق نسبی در بازار مسکن است.»

وی با بیان این‌که اثر تورمی اجرای این سیاست زیاد نخواهد بود و نمی‌تواند روی التهاب بازار تاثیر‌گذار باشد، افزود:« بلاخره باید شرایطی فراهم شود، تا کسانی که سقفی مناسب بالای سر ندارند بتوانند خانه‌دار شوند. اجرای این طرح منجر به افزایش تقاضای موثر برای گروه‌ هدف یعنی متوسط درآمد‌ها ، خواهد شد.»

عقبایی با اشاره به تاثیر روانی اجرای این طرح در بازار مسکن ادامه داد:« اثر واقعی اجرای این قبیل طرح‌ها یعنی این‌که قدرت خرید متقاضیان مسکن تقویت شود و تقاضا در بازار افزایش یابد.»

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در خصوص پیش بین بازار مسکن در پاییز گفت:« پیش بینی من از بازار مسکن در پاییز امسال نیز مثبت است و انتظار داریم شرایط به زودی به سمت بهبودی هر چه بهتر پیش رود و حجم معاملات نیز بیشتر شود. این در حالی است که بهبود شرایط بازار مسکن در 6 ماه دوم سال 93 قطعا بهتر از 6 ماهه اول خواهد بود.»

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 23
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    78 3
    خدا كنه باعث تورم افسار گسيخته نشه، اينجا ايرانه
    • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      9 0
      اصلا چرا بايد به اين روش بازار تكان بخورد چرا با كاهش قيمت و معقول شدن آن در حد درآمد مردم بازار را تكان ندهيم به فكر اين هستيم كه براي قشر فقير جامعه پول با بهره ربوي خارج از توان توليد كنيم تا يكسره به جيب ملاك برود و بگوييم بازار تكان خورده خب اصلا بازار را تكان ندهيد چه كسي ضرر ميكند
  • علی A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    76 3
    خدا خیرت بده،شما که کارشناسی ،فقط بگو که با کدام درآمد قسطش را باید پرداخت کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردم در ایران توسط بانکها به استثمار و استعمار کشیده شدنآقایان خجالت بکشید ،برده داری در دنیای کفر هم منسوخ شده است اینجا نظامش اسلامیست چرا آپارتمانی که نهایتا متری 700هزار تومان تا 1000000تومان هزینه ساخت دارد،باید به سه برابر قیمت تمام شده به فروش برسد؟؟؟؟؟؟؟؟چرا هیچکس جوابگو نیست و رسیدگی نمیکند
    • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      12 31
      برو شهرستان با متری 2تومن آپارتمان بگیر زندگی کن تهران اومدی چیکار.خودت زمینت تو تهران رو مفتی میدیش
    • محمد A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      3 6
      با سلام دوست عزيز در هيچ كجاي دنيا تمام مردم صاحب خانه نيستند دولت هم وظيفه ندارد همه را صاحب خانه كند آنطور كه مسؤلين گفته اند اقساط اين وام بين ٦٠٠تا٩٠٠ هزار تومان در ماه است اگر كسي توانايي پرداخت همچين قسطي را ندارد بطبع توانايي پرداخت درصدي كه بايد به ٨٠ميليون اضافه كند تا خانه دار شود راهم ندارد.
  • سید محمد حسینی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    38 6
    ین آقا هم جا کار کردن 24 ساعت مصاحبه میکنه بابا اینجا ایرانه شما یک ریال وام بدی واس مسکن 1000 ریال میره رو قیمتش میگی نه نکاه کن بعد که این اتفاق افتاد این آقایون کارشناس غیب میشن
  • عباس IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    41 3
    سلام، تصویب وام 80 میلیونی نه تنها کمکی به خانه دارشدن نیازمندان به مسکن نخواهدکردبلکه موجب ایجاد موج گرانی جدیدوموج سواری فرصت طلبان ودلالان دربازارمسکن خواهد شد.لذاتصویب وام80 میلیونی اشتباهی بزرگ خواهدبود که نیازمندان به مسکن راازدسترسی به مسکن موردنیازشان بسیاردورخواهد کرد.بنگاه داران مسکن برای رونق دلالی خودشان اکنون به هرشانتاژ وتبلیغاتی دست می زنندغافل ازاینکه با توجه به وجودخانه های آماده فروش بیش از چهار برابر نیاز مردم اکنون فقط قانون عرضه وتقاضا قیمت بازار را تعیین می کند وتا واقعی شدن قیمت مسکن قیمت خانه ها کاهش خواهد داشت که این کاهش قیمت حداقل تا ده سال آینده ادامه خواهد داشت.در کوچه ما بیش از پنج مجتمع خالی دوسال است که بدلیل گرانی بی مشتری هستند وبه فروش نرفته اند.
    • بی نام A1 ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      5 0
      من در مشهد زندگی میکنم و حرف آقای عباس را تایید میکنم ؛ از سال قبل تا کنون فقط در کوچه 400 متری ما بیش از 120 واحد مسکونی یا ساخته شده و خالیست یا در حال ساخت و سازه ، به نظر من اینایی که در ساخت و ساز سرمایه گذاری کردند بدجور دارند ضرر و زیان خواب سرمایه اشان را میدهند ، بازار داره با سرعت میره طرف قانون عرضه و تقاضا ، این وسط این روزها و ماه ها مردم عادی باید زرنگ باشند و گول جو دادنهای دلالها را نخورند ، میخواین خونه بخرین ، بنگاه نرین ، برین پای خونه ساخته شده و مستقیما با صاحبش چانه بزنین ، تازه الان هم موقش نیست صبر کنید
  • مهیار IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    48 26
    انشالله که وام 80میلیون یه هیچ وجه تحق پیدا نکند وگرنه دوباره همه چیز از جمله مسکن گران خواهد شد.
    • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
      0 1
      ایشاا... اما دوست بسیار عزیز میدونی این 80 میلیون با چه سودی تحویل مردم داده خواهد شد؟ فکر کنم کارمزد ان باید کمتر از 4 درصد باشد اخه قرار تورم بیاد یک رقمی بشه . شما فکر میکنید میشه؟ اگه بشه حتما نرخ سود دریافتی وامها هم کمتر از 4 درصد خواهد شد بارکلا به تو./
  • بی نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    17 5
    فقط حرف.
  • saeed sam A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    18 0
    همین مسکن را 80 میلیون دوباره می خواهند بفروشند قسطش را بندازند گردن مردم بیچاره بلاخره یه پولی این وسط است که به علت اینکه تمام بازارها در رکود است و سود ده نیست بدین طریق از این حجم پول حداکثر سود را ببرند.براحتی می توان با هشتاد میلیون از طریق صنعتی سازی کلی مسکن برای اقشار کم در امد تولید کرد
  • مستاجر IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    12 0
    قیمت مصالح و زمین بیارید پایین تا ساخت مسکن سود آور بشه اون وقت وقتی قیمت بیاد پایین خود به خود توان مردم برای خرید افزایش پیدا می کنه باید دولت این وام بده برای ساخت مسکن نه خرید اون
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    17 0
    بازار رو رونق میده یا جیب شما رو؟
  • مهرداد محمودی US ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    1 0
    با دریافت این وام قیمت ها با افزایش تقاضا بالا میرود. آنهم در شهرستان ها نه در تهران.. چرا که 80 میلیون در خرید ملک در تهران اثری ندارد ولی در شهرستا ها چون تقاضا برای خرید بالا میرود به همان نسبت قیمت ملک را هم افزایش میدهد این یک اصل است جناب رئیس ..
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 0
    شما جیب مارو نزن وام مسکن پیشکشتون. .
  • بی نام IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    6 0
    سیستم برده داریه؟ باید تا 12 سال روی تمام آرزوهات خط بطلان بکشی و فقط و فقط و فقط به فکر قسط بانک باشی. به خدا این کار غیر انسانیه. عملا زندگی جوانان را پیش خرید می کنند. بساط بانک ها را جمع کنید.
  • حمید A1 ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    من نمیدونم ما کی و باید ببینیم این دولت به چیزی دخالت نکنه بابا نمیخاهیم وامتونوووو واللا نمیخاهیم ..فقط املاکیا این وسط سود میبرن اصلا دست از سر مسکن بردارید خودش بیشتر کاهشی میشه تا ما یه پولی جمع کنیم نیاز به 80 میلیون شما نیست به همون اندازه مالک میکشه رو ملکش بی اثرش میکنه...اقای دولت اگه خیلی دلسوزی یه کاری کن این اوراق مسخره بیاد پایین که ده میلیون باید بدی بخریش اول این و سامون بده باقیش پیشکشت.....
  • بی نام IR ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    0 1
    عقبایی؛ هر روز فیلمی جدید .....
  • بی نام IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    2 0
    مشکل مسکن فقط با حذف دلال بازی درست می شه .
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    1 0
    چرا اینا نگران رونق بازاره مسکن هستن ؟ از یه طرف انبوه سازان املاکشون به فروش میره . از طرف دیگه بانکها مردم رو استثمار میکنن و البته صدها دلیل دیگه .
  • حمید A1 ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
    4 0
    بجای دادن وام اوراق و مسکن و بیارید پایین ..پیشکشتون وام...هرچی وام بدید همونقدرم میره رو خونه تورو خدا دست از سر مسکن بردارید...اقای املاکیون خرید و فروش کم شده جیب شما خالی شده؟ خیلی دلتون میسوزه..؟ خاهشا هیچ وامی ندید به مسکن اگه صلاح مردم و میخاهید..
  • بی نام A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 0
    چه رونقی آقا اینقدر مسکن بی رویه گران شده که حالا حالاها نمیاد پایین این حقه اونایی که ملک را ارزان ساختند ولی گران میخواهند بفروشند حقشان است