ایرنا نوشت:

 تنش های اخیر بین قاهره و آنکارا کار را به قطع پخش سریال های ترکیه ای از تلویزیون مصر به علت «موضع گیری های اردوغان علیه انقلاب 30 ژانویه» رسانده است.

به گزارش ایرنا به نقل از 'سی ان ان' تنش بین ترکیه و مصر به دنبال اظهارات 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه که برکناری 'محمد مرسی' را «کودتا» نامیده و از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل انتقادات شدیدی را متوجه دولت مصر کرده بود، آنقدر بالا گرفته که 'عصام الامیر' سرپرست وزارتخانه اطلاع رسانی مصر دستور قطع پخش سریال های ترکیه ای را از شبکه های ماهواره ای کشورش صادرکرد.

وی علت این امر را موضع گیری های خصمانه اردوغان علیه «انقلاب 30 ژانویه» یا برکناری محمد مرسی ذکر کرد.

سرپرست وزارت اطلاع رسانی مصر در متن بیانیه ای که پایگاه اینترنتی تلویزیون مصر آن را منتشر کرد، نوشت: 'عبدالفتاح السیسی' رییس جمهوری مصر «محکم و مسلط» در مجمع عمومی سازمان ملل ظاهر شد و «حفظ دستاوردهای سیاسی بعد از انقلاب ژانویه از سوی ملت مصر» و همچنین «تحمیل اراده مردم مصر به تمام دنیا و برکناری طاغوت سیاسی تروریستی موسوم به اخوان المسلمین» را خاطرنشان کرد.

الامیر افزود: برخی همچنان در جستجوی خواب های قدیمی و اهداف مرتبط با تروریسم اخوان المسلمینی هستند. به همین دلیل از همه می خواهیم که آنها را به صورت های مختلف تحریم کنند.

وی تصریح کرد: اولین و مهمترین شکل تحریم، قطع پخش تمامی سریال های تلویزیونی ترکیه است.

الامیر از همه «شبکه های ماهواره ای فعال در داخل مصر» خواست «پخش سریال های ترکیه ای را تا زمانی که سران ترکیه به راه صحیح برنگشته اند، متوقف کنند و از اراده ملت مصر اطاعت کنند.»

اردوغان در مجمع عمومی سازمان ملل با انتقاد شدید از دولت نظامیان در مصر، برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری را «کودتا» نامیده بود؛ اظهاراتی که با محکومیت و واکنش شدید وزارت امورخارجه مصر روبه رو شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    64 52
    ترکیه ای ها بدنبال احیای امپراطوری متوحش و نسل کش عثمانی هستن. حمایت از اخوان المسلمین و داعش هم در همین راستاست.
  • هادياردبيل IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    72 63
    حيف از سريالهاي ناب و اجتماعي ايراني كه كشورهاي عربي بدليل تعصبات خاصشان آنهاراپخش نميكنند عوضش سريالهاي تكراري و بيخود تركيه عثماني در اكثر كشورهاي عربي پخش ميشوند معلومست اينها همه شان هدفمند ودرجهت مبارزه با ايران ميباشد ولي تركيه كورخوانده ودرنهايت متلاشي وبدتر از مصر وعراق وسوريه خواهد شد .باميد آنروز
  • بی نام IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    9 19
    هر کی ناراحته نبینه خوب. به سریال مردمم کار دارن
  • بی نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    9 25
    فک کردی فقط عربها پخش میکنن سریالهای ترکیه تو بالکان و اسیای میانه هم پخش میشه حتی بعضی سریالهاشون در سوئد روسیه چین فرانسه و انگلیس هم پخش شده مطالعه کن بعد نظر بده