دنیای اقتصاد نوشت:

اعلام آماري مبني‌بر «دو ميليون واحد مسكوني اضافه بر تقاضا در بازار مسكن كل كشور» آن هم در شرايطي كه وزارت راه‌وشهرسازي از كمبود حداقل يك ميليون عرضه آپارتمان خبر مي‌دهد، باعث موضع‌گيري مشاوران املاك شد.


رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران به اظهارنظرهاي برخي كارشناسان طي چند روز گذشته مبني بر «رخداد افزايش عرضه در بازار مسكن» واكنش نشان داد و با بيان اينكه، چنين نظراتي اثر منفي جبران‌ناپذيري بر اقتصاد مسكن مي‌گذارد، اعلام كرد: در حال حاضر آنچه در بازار مسكن چه از سوي افراد عامه و چه از طرف متخصصان، قابل درك و مشاهده است، «كمبود شديد آپارتمان» است. در اين بين، اگر آماري دال بر نبود نابرابري و بدتر از آن، يعني اعلام «فزوني عرضه بر تقاضا» عنوان شود، به معناي بي‌نياز بودن بازار مسكن از توجه و حمايت دولت خواهد بود در حالي كه، بازار كنوني بيش ‌از هر زماني به اجراي سريع سياست‌هاي جديد تامين مسكن نيازمند است.

حسام عقبايي افزود: مشاوران املاك به عنوان واسطه‌هاي بازار و افرادي كه از آخرين وضعيت حجم عرضه و تقاضا مطلع هستند، بحث «انباشت عرضه» را تكذيب مي‌كنند و معتقدند بازار فعلي به شدت با كمبود عرضه روبه‌رو است. رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران با تاييد نتايج تحقيقات وزارت راه‌وشهرسازي درباره كمبود يك ميليون واحد مسكوني در كشور گفت: اين ميزان كمبود به معناي ضرورت اجراي سريع برنامه‌هاي حمايتي است. رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در این باره گفت: برآورد نیاز واقعی در بازار مسکن، کمبود میانگین سالانه یک میلیون واحد مسکونی را نشان می‌دهد و دولت نباید با تکیه بر آمارهایی که منبع اطلاعاتی نامشخصی دارند،  توجه به تامین این تعداد واحد مسکونی در سال را نادیده بگیرد.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسد A1 ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    88 24
    دروغ نگو اقا.برای پر کردن جیب دلالان زور نزن.یک کم فکر جوونهای مظلوم باش.مسکن خیلی فراوون ادم نون حلال خور خیلی کم.
  • متین A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    80 19
    شما بیشتر باعث برهم زدن بازار میشید...همش با تبلیعات میخاهید بگید که اپارتمان کمه بیایید زودتر بخرید...درصورتی که مردم بیشتر میفهمن الان تو هر کوچه لااقل بیست تا خونه خالیه هیشکی هم نمیخره...ارزونترم داره میشه
  • بی نام IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    66 14
    تعداد بالای آپارتمان های خالی که بیشتر متعلق به بساز و بفروش های محترم و همچنین اعضای صنف محترمتون هست چطور؟؟؟ شما بیشتر به فکر رفع رکود خرید و فروش و در نتیجه رونق کسب و کار خیلی پر سود همکاران عضو اتحادیه تون هستید. کی گفته باید بین 0.75 درصد تا 1 درصد توی اتحادیه شما به عنوان واسطه از هر طرف معامله گرفته بشه؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    22 15
    الان اگر آپارتمان خالی زیاده از طرف دیگه تعداد مستاجرهائی که می خواهند صاحب خونه بشن هم زیاده ضمنا اگر شرایط مساعد بشه و تعداد ازدواجها بالا بره باز هم تعداد تقاضاها بالاتر می ره بنابراین به یک دفعه تعداد تقاضا ها بالا می ره و باز تورم مسکن رو شاهد خواهیم بود بنابراین فکر می کنم اگر رئيس اتحاديه مشاوران املاك تهران می گه آپارتمان کم داریم با این دلایل باشه .ضمناً می بایست سیاست افزایش تولید به نحوی باشه که فشار به قشر خریدار وارد نشه و سازندگان هم سود معقول و منطقی نصیبشون بشه.
    • بی نام A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      18 9
      ازدواج دراین تورم و گرانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ جک گفتیا
    • بی نام RO ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
      3 0
      دوست عزیز به فکر ازدواج جوانان هستی یا جیب دلالای مسکن و بنگاه دارا
  • بی نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    22 9
    خوبه راستگو باشيم ، مي بينيم آپارتمانهاي خالي که روي دست سازندگان مانده و خريدار ندارد
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    6 8
    راست میگه این بنده خدا .اقایان باید 10 تا100 واحد داشته باشن خوب اپارتمان کم داریم
  • امیر IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    9 2
    به دلایل ذیل نیاز مسکن کاهش یافته وتا مدتها نیز این بازار رونق غیر متعارف نخواهد داشت 1تامین مسکن جمعیت جوان دهه 60 2سیاست تک فرزندی 3 کاهش ازدواج و افزایش طلاق 4 تعداد کثیر خانه های خالی 4 رشد غیر متعارف قیمت ها و عدم توانایی مالی خریداران 5خروج سرمایه های سوداگران از این بخش 6تغییر بینش عموم به مسکن بعنوان کالای سرمایه ای 7کاهش رشد جمعیت جوان کشور بعنوان نیازمند واقعی
  • amir FI ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    7 1
    دوستانی که مخالف نظر رییس اتحادیه هستند منتظر ارزانی بمانند تا هر وقت مجانی شد بخرند
  • حسن A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    2 1
    چرا سامانه بازار املاک پس از کاهش قیمتها دیگه بروز نمی شه؟ به نظر شما عمدی نیست؟ از آب گل آلود بهتر می شه ماهی گرفت http://hmi.mrud.ir/
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    3 2
    این مشاوران املاک چکاره اند؟ مثل این است نمایشگاه داران خودرو درباره خودروسازی و واردات آن نظر بدن. اینها یک مشت دلالند