تسنیم نوشت:

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه داعش دست‌پرورده آمریکایی‌هاست گفت: بسیاری از سران گروهک‌های تروریستی مثل داعش را درس‌خواندگان غرب و شرق عالم می‌گردانند.

آیت‌الله احمد جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با حضور در جمع کارکنان دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از ادای فریضه نماز جماعت ظهر و عصر در نمازخانه شورا در خصوص دفاع مقدس و هفته بزرگداشت آن با اشاره به جان‌فشانی‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های جوانان در عرصه‌های مختلف نبرد حق علیه باطل، اظهار داشت: دفاع مقدس واقعاً کلمه بسیار شریف و مبارک و به جایی است که «جهاد فی‌ سبیل‌الله» را زنده کرد و موجب احیای ارزش‌های والای انسانی اسلامی شد.

وی گفت: بعد از واقعه کربلا و شهادت حضرت امام حسین(ع) و یارانش در ظهر عاشورا باب شهادت بسته شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی و به برکت آن و شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس باب شهادت دوباره به روی مشتاقان و مؤمنان باز شد.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه این فضیلتِ کمی نیست که با برکت انقلاب، درب شهادت دوباره باز شد، افزود: ما نمی‌دانیم خداوند با این پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، چه منتی بر سر ما گذاشته و ما در این موضوعات کمتر فکر می‌کنیم که شهدا رفتند و ما بازماندگان ماندیم و سالیان سال، حسرت آن را می‌خوریم.

آیت‌الله جنتی گفت: شهدای عزیز ما در هشت سال دفاع مقدس، اکثراً در سنین جوانی و نوجوانی بودند که با اطاعت فرمان ولی‌فقیه، راه بهشت را پیش گرفتند و به آن هم رسیدند و اکنون در پیشگاه الهی مرزوق هستند و برخی دیگر نیز جانباز شدند.

وی ادامه داد: جانبازان مقام‌شان اگر بیشتر از شهدا نباشد، کمتر نیست؛ چون جانبازان و خانواده‌هایشان یک موقع امتحان حضور در جهاد فی‌سبیل‌الله را پس دادند و حال سالیان سال را با درد و الم و آثار آن ، عمر سپری کرده و با صبر بر مصیبت درد، دوباره نیز امتحان پس می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از خداوند برای جانبازان سلامت و شفای کامل و صبر مسئلت کرد و ادامه داد: باید ما و مردم قدرشناس ایران، قدردان و شاکر جانبازی و ایثارگری رزمندگان انقلاب و دفاع مقدس باشیم. این جهاد، مقدس بود و از مقدسات هم دفاع کرد.

آیت‌الله جنتی در پاسخ به پرسش مبنی بر اینکه بچه‌های جنگ و جبهه از چه دفاع کردند؟ مگر به کجا تهاجم و حمله شده بود؟ جمهوری اسلامی ایران چی داشت و چه کار کرده بود که همه زورگویان و ابرقدرتان مستکبر عالم دست به دست هم داده بودند، تا آن را از پای در بیاورند، گفت: جمهوری اسلامی ایران آمده بود که اسلام را، قرآن را زنده کند؛ دشمنان ما با این مقدسات جنگ داشتند وچون شعار ما شعار اسلام، شعار قرآن و عاشورا و شعار «هیهات مناالذله» امام حسین(ع) بود، همه ابرقدرتان عالم علیه ما صف بستند.

وی اظهار داشت: اگر ما شعار اسلام و قرآن را نداشتیم آن‌ها با ما جنگ نمی‌کردند و مثلاً اگر حکومتی مثل حکومت رژیم ستمشاهی پهلوی می‌آمد و در همان مسیر حرکت می‌کرد، دشمنان و ابرقدرتان اینقدر با آن سر جنگ نداشتند. اگر امام و رهبری عاشق و فدایی اسلام نبودند و ملت و مردمش اسلام‌خواه و عدالت‌طلب نبودند، کسی با ما جنگ نداشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه غرب و شرق به حمایت و سرکردگی آمریکای جنایتکار همه آمدند و با ما جنگیدند، تأکید کرد: اینان دشمن مقدسات اسلامی و الهی بودند و دشمن مقدسات هستند و الآن هم می‌خواهند دوباره حکومت شاهنشاهی به این کشور برگردد و از دری که رانده شده‌اند از کشور، از پنجره آن بازگردند.

وی افزود: این دشمنان تا زمانی که ما خدای ناکرده از شعار «هیهات مناالذله»، از شعار امام حسین(ع) و کربلا و عاشورا و از مقدسات و اسلام و قرآن دست برنداریم، کوتاه نمی‌آیند، ولی البته که خواسته‌های نامشروع آن‌ها خیلی بیشتراز این‌هاست و تا نابودی کامل ما دست بردارمان نیستند.
آیت‌الله جنتی گفت: رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس به نام امام حسین(ع)، به یاد و به آرزوی رسیدن به کربلای حسینی می‌جنگیدند و این‌ها دفاع از مقدسات بود، دفاع از اسلام و نماز بود و رزمندگان ما در جبهه جنگ از عدل اسلامی و مستضعفین دفاع کردند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: امام (ره)، انقلاب اسلامی و رزمندگانِ جبهه‌ها از مستضعفین عالم و مجرومان و پابرهنه‌ها و مقدسات دفاع می‌کردند. ابرقدرتان شرق و غرب می‌گویند همان‌طور که در کشورهای ما حاکم، ثروت و سرمایه، قدرت و زور است در سایر کشورها هم همان‌ها باید صاحب حکومت و در رأس کشور باشند و محرومین و مستضعفین باید دنبال بیچارگی و بدبختی و یک لقمه نانشان بروند و می‌گویند چرا ما باید از این ضعفا دفاع و حمایت کنیم و سر کار بیاوریمشان و این دفاع ما از این‌ها، نام دفاع مقدس گرفت که برای ملت ما و مستضعفان و محرومان جهان دارای آثار و برکات فراوان بود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به جنگ طولانی هشت سال دفاع مقدس ما خاطرنشان کرد: دفاع مقدس در طول تاریخ بشریت و در زمان اسلام بسیار پر برکت بود، چون هیچ جنگی بین حق و باطل، چه در زمان صدر اسلام و زمان رسول اکرم(ص) و امیر مؤمنان و چه در عصر حاضر به این گستردگی و وسعت نبوده و نیست و تمام این جنگ‌های دیگر مقطعی چند روز و یا چند ماهه بودند و نه هشت سال به طول بیانجامد و پس از آن ارزش‌های والای اسلامی ـ انسانی و شهادت زنده شوند و این مهم برای مادی‌گراها و ابرقدرتان جهان غیرقابل فهم بود، که چگونه یک جوانی از همه خواسته و آرزوهایش دست کشیده و از پدر و مادر و زن و فرزند خردسالش جدا می‌شود و می‌رود و با دشمن خونخوار تا بن دندان مسلح می‌جنگد و خون و جان خود را فدای اسلام و مقدسات می‌کند، با چه نیرویی می‌شود این کار را انجام داد و شهدا در هشت سال دفاع مقدس زنده شدند.

وی اظهار داشت: شهدا نمی‌میرند که مرده‌ ایشان هم زنده است و به تعبیر قرآن آنان در پیشگاه الهی زنده‌اند و رزق می‌خورند (و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون) و به نظر قرآن مرده کسانی هستند که حق را نمی‌پذیرند، اینان مرده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: در دفاع مقدس ارزش‌های والای انسانی ـ اسلامی زنده شد و آن حماسه همانند قیام عاشورای ابا عبدالله‌الحسین ( علیه اسلام ) پس از گذشت سالیان سال زنده و پویاست و آثار و برکاتش وجود دارد و این مملکت را زنده نگه داشته است و برای امروز و فردای ما و نسل ما پیام دارد.

آیت‌الله جنتی گفت: عاشورا و دفاع مقدس ماند و عاشورا و دفاع مقدس انسان می‌سازد، حسینی می‌سازد و جوان می‌سازد که عاشق ارزش‌ها و امام حسین (ع) است. حال وظیفه ما، وظیفه سنگینی است و آن هم این است که باید فرهنگ انقلاب، فرهنگ جهاد اسلامی و دفاع مقدس و فرهنگ و روحیۀ ایثار و شهادت را زنده نگه داریم.

وی افزود: امام خمینی (رحمت‌الله علیه) می‌فرمودند«علم بدون تهذیب بلایی است که امروز بر سر دنیا آمده است.» ابرقدرتان غرب و شرق، علم دارند، اما دین و اخلاق ندارند و تهذیب و تزکیه نفس نشده‌اند و ما امروز می‌بینیم که همین علم بدون اخلاق و اعتقادات و بدون احکام دینی، بالاترین بدبختی ها را برای بشریت در شرق و غرب عالم به ارمغان آورده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بسیاری از سران گروهک‌های تروریستی مثل داعش را درس‌خواندگان غرب و شرق عالم می‌گردانند و حامیان‌شان اکثراً دارای علوم طبیعی و تجربه‌ای زیادی هستند، حتی آمریکایی‌ها هم دارای پیشرفت‌های علمی زیادی است، اما بالاترین بدبختی‌ها را هم، برای بشر امروز و فردا همین آمریکایی‌ها به ارمغان آوردند به دلیل نداشتن اخلاق، اعتقادات دینی و تهذیب و تزکیه نفس.

آیت‌الله جنتی گفت: آمریکا امروز به اسم سرکوب و مبارزه با تروریسم، به عراق و افغانستان، سوریه، لبنان و فلسطین دست درازی و به جای مبارزه با تروریست به تروریست‌های آن کمک می‌کند و حتی با اشغال عراق و افغانستان تا سالیان سال آنجا مانده و به غارت دارایی‌ها و سرمایه آنان پرداخته و بعد از این همه سال مردم جهان و افکار عمومی دنیا فهمیدند که آمریکایی‌ها دروغ می‌گویند، آن‌ها فقط به بهانه مبارزه با تروریسم وارد عراق و افغانستان شدند تا نیات پلید و نقشه‌های شوم خود را پیاده‌سازی کنند و تروریست‌ها را نیز پرورش دهند.

وی ادامه داد: با اینکه گروه‌های تکفیری ـ تروریستی از جمله داعش دست‌پرورده خود آمریکایی‌هاست، حالا آمریکایی‌های جنایتکار داعیه مبارزه با تروریسم را سر می‌دهند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خصوص فرهنگ اسلامی گفت: ما باید کار فرهنگی با برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام دهیم و این فرهنگ‌سازی را از دانش‌آموزان و مدارس به ویژه دانش‌آموزان و مدارس ابتدایی شروع کرده و فرهنگ ایثار، صداقت، امانت، خداپرستی، طهارت و دین و آیین را از همان کودکی در ذهن و جان و روح کودکان حک کنیم.

جنتی ادامه داد: همان‌طور که امام راحل فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است و کار شیطان وسوسه و اغوا کردن بندگان خداست و ایشان در ادامه گفت خوب شیطان هم شیطانی می‌کند و خیرخواه ما نیست و به مصلحت ما نمی‌اندیشد بلکه به نفع خود و ضرر ما کار می‌کند، این را بایستی به نسل جوان کشور و دانش‌آموزان و دانشجویانمان منتقل کنیم که آمریکا شیطان بزرگ و غیرقابل اعتماد است.

وی افزود: ما هم برای حرکت در این مسیر سخت و پرگردنه و برای عبور از پیچ بزرگ تاریخی، به سیاست، نقشه راه و قطب‌نمای « ولایت فقیه» و چراغ روشنگر و پروژکتور «بصیرت» نیاز داریم،که به حمدالله با سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب « ادام الله ظله » بسیاری از جهات برایمان مشخص شده است.

آیت‌الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی پس از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر خود در نمازخانه دفتر مرکزی این شورا حضور یافته و از فعالیت‌ها و تلاش‌های گسترده نیروهای پرتلاش شورا در عرصه برگزاری مراسم انقلاب و بزرگداشت مناسبت‌های ایام‌الله انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی کرده و برای همه خادمان سختکوش و دلسوز نظام ،آرزوی سلامت و توفیق روزافزون در مسیر پاسداری از انقلاب اسلامی داشتند.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =