فارس نوشت:

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: تعبیر وقیحانه، بی‌شرمانه و بی‌ادبی که یک مغز متفکر مشروب‌خوار غربگرا اخیراً بیان کرده جای تأسف دارد. تعبیری که خجالت می‌کشم آن را بیان کنیم و بگویم که در رابطه با دفاع مقدس چه واژه زشتی را به کار برده البته ما باید توجه کنیم که منشأ این جریان فکری کجا است.

حجت‌الاسلام جعفر منتظری در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه حمایت لفظی و تجلیل در محافل از ایثارگران کافی نیست، گفت: شهدای ما برای چه خون داده‌‌اند؟ جانبازان برای چه سلامت خود را از دست داده‌اند؟ آیا هدف این‌ها صرفاً هدف خدایی بود یا پیشرفت جامعه، که در اینجا باید بگویم اهداف این شهدا در واقع مبارزه با استکبار و از بین بردن آن‌ها بود و در همین مسیر هم جان خود را از دست دادند.

منتظری تأکید کرد: آنچه مهم است این است که مسئولان و مردم ارزش‌های شهدا و اهداف مقدس آن‌ها را حفظ کنند.

وی ادامه داد:‌ هر کدام از ما در جامعه از مسئولان قضایی گرفته تا اجرایی اگر می‌خواهیم اهداف شهدا را حفظ کنیم نباید شعار دهیم و در دستگاه قضایی زمانی می‌توانیم مدعی حفظ خون شهدا باشیم که اهداف آن‌ها را اعمال کنیم.

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص سخنان فردی در رسانه‌های عمومی پیرامون دفاع مقدس گفت: ما تأسف می‌خوریم که در این کشور و کسانی در خارج از کشور با ادعای تمام به عنوان افرادی که به دنبال احقاق حقوق مردم و حقوق شهروند هستند قانون را زیر پا می‌گذارند که این نادیده گرفتن قانون قطعاً دودش به چشم همه می‌رود. برخی از اشخاص داعیه خاص بودن دارند اما با نگاهی به جایگاه خاصی شهدا می‌کنند و سخنانی را به زبان می‌آورند که جای تأسف دارد.

منتظری گفت:‌ تعبیر وقیحانه، بی‌شرمانه و بی‌ادبی که یک مغز متفکر مشروب‌خوار غرب‌گرا اخیراً بیان کرده جای تأسف دارد. تعبیری که خجالت می‌کشم آن را بیان کنیم و بگویم که در رابطه با دفاع مقدس چه واژه زشتی را به کار برده البته ما باید توجه کنیم که منشأ این جریان فکری کجا است.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: چگونه این فرد شرم نمی‌کند و نام ایرانی دارد و ۸ سال دفاع مقدس را که این ملت با هزاران شهید و جانباز و ایثارگر طی کرده است اینگونه وقیحانه در رسانه‌های عمومی درباره آن صحبت می‌کند.

وی گفت:‌این طرز تفکر و اندیشه برخاسته از چیست؟ منشأ این تفکر و این برداشت و اینگونه نگاه کردن به ۸ سال دفاع مقدس چیزی جز از خود بی‌خود شدن در برابر غرب و افتادن در دامن بیگانه نیست. آیا جز این است که سکولار بودن و پشت پا زدن به ارزش‌های دینی چنین تعابیری را بر زبان انسان جاری می‌کند.

منتظری گفت: ما باید مراقب اینگونه برداشت‌ها و تفکر از ۸ سال دفاع مقدس باشیم. به خدا پناه می‌بریم که گرایش غرب‌گرایی انسان را به کجا می‌کشاند.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه تصریح کرد: ما باید قدر شهیدان را آنگونه که شایسته است بدانیم و این قدردانی تنها با یک هفته به نام دفاع مقدس محقق نمی‌شود. نظام آن زمان می‌تواند داعیه اهداف شهدا را داشته باشد که قانونمند باشد.

وی افزود: ما باید شاهد قانون‌مداری و قانونمندی در کشور باشیم که این می‌تواند بهترین دستاورد نظام باشد اگر قرار باشد قانونی وضع شود و مجریان عمل نکنند قطعاً اهداف شهدا محقق نمی‌شود. چرا باید در برخی از دستگاه‌ها شاهد قانون‌گریزی باشیم جامعه‌ای که به قانون‌گریزی عادت کرده باشد قطعاً تبعاتش دامن همه را می‌گیرد.

منتظری در پایان تأکید کرد: ما باید قانون را از قوانین و مقررات شهروندی آغاز کنیم و آن را تا بالاترین مقام قانونی در دستگاه اجرایی و قضایی کشور ادامه دهیم. بنابراین رعایت حال خانواده‌های شهدا، احترام به ایثارگران و حفظ کرامت و جایگاه رفیع آن‌ها وظیفه همگی ما است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377899

برچسب‌ها