خبرگزاری تسنیم نوشت:

حماس اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر بررسی مجدد موضوع مذاکره مستقیم با اسرائیل توسط این جنبش را تکذیب کرد.



به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری القدس فلسطین، حماس امروز یکشنبه (6 مهر) اخبار منتشر شده در برخی از رسانه‌ها مبنی بر بررسی مجدد موضوع مذاکره مستقیم با اسرائیل توسط این جنبش را تکذیب کرد.
پایگاه "الرساله نت" به نقل از «یحیی موسی» یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش به مذاکره با اسرائیل به عنوان تنها راه برون رفت از درگیری‌ها و بازگرداندن حقوق نمی‌نگرد، چرا که مذاکرات با اسرائیل قبلا تجربه شده و هیچ نتیجه‌ای به نفع مسئله فلسطین در بر نداشته است.
وی تأکید کرد که حماس، اسلوب مقاومت را که تنها راه پایان دادن به اشغال فلسطین است، دنبال می‌‌کند.
روزنامه الشروق مصر روز گذشته (5 مهر) به نقل از یکی از رهبران حماس اعلام کرده بود که این جنبش هم‌اکنون در حال برخی رایزنی‌های داخلی بر سر مسائل سیاسی داخل و خارج است و یکی از برجسته‌ترین موضوعاتی که رهبران حماس در حال بررسی آن هستند، بررسی مجدد موضوع مذاکره مستقیم با طرف اسرائیلی است.
این منبع که الشروق نام وی را ذکر نکرده است، اعلام کرد که این بررسی شامل بررسی جوانب فقهی و شرعی و سیاسی مربوط به مذاکرات با اسرائیل است.
این در حالی است که خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس پیش از این تأکید کرده بود که مذاکرات مستقیم با اشغالگران صهیونیست در برنامه‌های حماس قرار ندارد.
هیأت‌های فلسطینی و اسرائیلی یکم مهرماه جاری پس از برگزاری جلسه گفت‌وگوی غیر مستقیم در قاهره توافق کردند که مذاکرات غیر مستقیم آتش بس دائم از هفته آخر ماه اکتبر آینده از سر گرفته شود.
دو طرف فلسطینی و اسرائیلی اوایل شهریور توافقی را تحت نظارت طرف مصری درباره برقراری آتش بس در غزه امضا کردند و این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی 51 روز تجاوزات خود علیه نوار غزه 2 هزار و 157 نفر را شهید و بیش از 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد و علاوه بر آن هزاران منزل در این جنگ تخریب شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =