ایرنا نوشت:

استاندار تهران گفت: دنبال آن هستیم که استان تهران بتواند با جذب سرمایه‌های بخش خصوصی خود را اداره کند.

سیدحسین هاشمی عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران ستاد اجرایی سفر استان تهران در محل موزه ملی فرش اظهار کرد: خودگردانی استان تهران را با همراهی و همدلی همه مسوولان استانی اجرایی خواهیم کرد، به گونه‌ای که با منابعی که به دست می‌آید به استان‌های دیگر نیز کمک خواهیم کرد.

وی با تاکید بر حمایت از بخش گردشگری در استانداری تهران اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذاری از دستگاه‌های اجرایی استان گلایه داشته باشد آنقدر مدیر آن را تعویض می‌کنیم تا فردی مسلط به کار سکان امور را بدست گیرد.

هاشمی با بیان این مطلب که هیچ محدودیتی برای جذب سرمایه‌گذار در استان تهران قائل نیستیم، بیان داشت: گردشگری امکانی با کمترین هزینه و بیشترین سود را به همراه دارد.

استاندار تهران با اشاره به تنوع آب و هوایی کشور اظهار داشت: ایران یک کشور استثنایی است که همه چیز دارد و جنوب تا شمال، شرق تا غرب ایران برای گردشگران خارجی جذابیت دارد.

هاشمی، دشت لار و فیروزکوه استان تهران را از جاذبه‌های گردشگری این استان برشمرد و عنوان کرد: زیبایی‌های طبیعت ایران ثروت ملی است که باید قدر آن دانسته شود.

استاندار تهران با بیان این مطلب که تهران در جایگاه گردشگری خود قرار نگرفته است، افزود: مردم استان تهران هنوز بسیاری از اماکن گردشگری این استان را نمی‌شناسند و این نشان از ضعف در اطلاع‌رسانی است.

استاندار تهران با بیان اینکه تهران به عنوان هاب منطقه مطرح شده است، اظهار کرد: این در حالی است که خود تهران آثار فراوانی برای جذب گردشگری دارد و می‌طلبد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نسبت به معرفی این جاذبه‌ها اهتمام داشته باشد.

هاشمی با بیان این مطلب که جانمایی در استان تهران برای احداث مراکز تفریحی دیده شده، عنوان کرد: بخش عمده این مراکز در شرق تهران احداث خواهد شد و درصد کمی به سمت غرب تهران هدایت شده است.

استاندار تهران گفت: اگر بخواهیم برای هر ۱۰ هزار نفر یک مرکز تفریحی ایجاد کنیم، نیاز به یک هزار و ۳۰۰ مرکز تفریحی داریم که بخش خصوصی نیاز است برای ساخت آن‌ها پیش قدم شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رامین IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    5 0
    تهرانیها اب ندارند برای مصرف کردن.میخواهند خودگردان بشوند وبه استانهی دیگه هم کمک کنند.جناب استاندارما کمک شمارانخواستیم لااقل نصف بودجه رابرای تهرانیها برمیدارید هیچ.برای نصف دیگه دبه نیارید تا لااقلبین 30استان بقیه تقسیم بشه