نسیم نوشت:

مدیرعامل سایپا گفت: خودروی سراتو به تولید انبوه رسیده و از هفته آینده پیش‌فروش می‌شود. سعید مدنی افزود: در حال طراحی پلت فرم جدید SP100 هستیم و این تنها پلت فرمی است که با مشارکت مهندسان ایرانی در حال ساخت است.

مهندس سعید مدنی، مدیرعامل گروه خودروساز سایپا افزود: در سال ۹۰ و ۹۱ با وجود شرایطی خاص و ایجاد ۴ شوک افزایش قیمت ارز، افزایش مشکلات شرایط گشایش اعتبار، بیان جمله معروف پراید کیلویی چند؟، تحریک مردم به نخریدن خودرو و افزایش تحریم‌های بین‌المللی، خوشبختانه توانستیم با تلاش و همت همه همکاران، با وجود کمبود نقدینگی، شرکت را به روال عادی برگردانیم.

وی سیاست‌زدگی از کل گروه سایپا را از جمله کارهای مهم انجام شده دانست و گفت: خوشبختانه توانستیم فضای مسموم سیاسی که در گروه سایپا حاکم شده بود را پاک کنیم، علاوه بر این بدهی‌های سنگینی که ایجاد شده بود را با فروش دارایی‌های مازاد موفق به بازپرداخت شدیم که در این مسیر حمایت‌های دولت تدبیر وامید و به خصوص مقام محترم وزارت صنعت معدن و تجارت ستودنی است و این موارد باعث خروج صنعت از بحران ایجاد شده بود.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: سه اصل اساسی تولید، توسعه محصول و صادرات را در اولویت قرار دادیم و نتایج خوبی را هم به دست آوردیم و امسال نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و بر اساس برنامه‌ریزی این روند تولید را افزایش خواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تولید خوب بود ولی تحریم‌ها باعث ایجاد اشکال در روند کاری شد. البته با ایجاد توسعه محصول بر اساس برند داخلی سعی در برطرف کردن مشکلات داریم.

وی برنامه تولید محصولات سایپا را بر اساس برند داخلی دانست و گفت: بر اساس برنامه ۶۰ تا ۷۰ درصد محصولات با برند سایپا تولید خواهد شد و بقیه محصولات نیز با همکاری شرکای جدید خارجی و بر اساس فرهنگ همکاری‌های متقابل تولید و عرضه خواهد شد. البته با وجود کمبود شدید نقدینگی ایجاد تنوع به این اندازه در تاریخ خودروسازی بی سابقه بوده است.

مدنی با اشاره به تولید ۱۳ محصول جدید در سال آینده در گروه سایپا گفت: نقشه راه گروه سایپا، افزایش محصول و ایجاد تنوع است و برهمین اساس در حال طراحی پلت فرم جدید SP100 هستیم و این تنها پلت‌فرمی است که با مشارکت مهندسان ایرانی در حال ساخت است. علاوه بر این خودرو سراتو به تولید انبوه رسیده و از هفته آینده پیش فروش خواهد شد.

وی تولید یک محصول جدید از کشور چین که همکار شرکت فیات ایتالیا است را از جمله محصولات جدید گروه سایپا دانست و گفت: به دلیل ایجاد ارتباط و همکاری‌های بیشتر با این شرکت اروپایی اقدام کردیم، علاوه بر این تولید خودرو تیبا ۲ نیز آغاز شده و بر اساس برنامه ریزی تولید پلتفرم ایکس ۱۰۰ کاهش وبه جای آن تولید تیبا افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وضعیت خوب شرکت سایپا در صادرات محصول گفت: سایپا جز بهترین شرکت‌های صادراتی است و در شش ماهه اول امسال ۸۸ درصد کل صادرات خودرو کشور متعلق به سایپا بوده و تا آخر سال ۳۲ هزار خودرو صادر خواهیم کرد و در این وضعیت صادرات محصول در رفع نیاز ارزی بسیار مناسب است.

وی در رابطه با استراتژی‌های کیفی محصولات گفت: سند راهبردی کیفت تدوین شده و به وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ارائه شده و شاخص کیفی محصولات در گروه سایپا در حال بهبود و رضایت مشتریان در حال برآورده شدن است و جهت افزایش کرامت مشتریان برنامه های فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی در خصوص منابع انسانی گروه سایپا خاطر نشان کرد: بر خلاف شرکت‌های خارجی که در بروز مشکلات مالی اولین برنامه تعدیل نیروها را در دستور کار قرار می‌دهند، سعی کردیم در وضعیت بحرانی ایجاد شده، هیچ نیرویی را تعدیل نکنیم و به طور کلی ۳ هزار نفر را بازنشسته کرده‌ایم. همچنین برای اولین بار طرح بازنشستگی سخت و زیان‌آور را در سایپا اجرا کرده‌ایم و به همین دلیل فشار نقدینگی به ما وارد شده البته در آینده وضعیت بهتر خواهد شد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا افزود: بعضی اظهار نظرهای غیر کارشناسی در کسب و کار ما تاثیر گذار بوده و باعث افزایش میزان انصرافی‌های خرید خودرو و کاهش پیش‌فروش شده و در نهایت مانع از جذب نقدینگی شده و متاسفانه هرزمان که خودروسازی خواست نفسی بکشد و حرکتی رو به جلو داشته باشد یک صحبت نابجا یا تصمیم غیر عقلانی به این صنعت ضربه زده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    138 9
    محصولات جدید سایپا سایپا 1311 الی 13113
    • بی نام IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      22 3
      هاهاهاهاها عالی گفتی والا پراید 20 سال پیش با چراغهای جدید
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    144 9
    همش چين چين چين خداوكيلي چقر بذبختيم ما كه بايد اين ماشين هاي مزخرف رو سوار شيم.
  • بی نام A1 ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    64 5
    متاسفانه هرزمان که خودروسازی خواست پولی به جیب بزند و حرکتی رو به جلو داشته باشد یک صحبت نابخرد به این صنعت پولسازی مان ضربه زده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    114 6
    ولي خداوكيلي جمله پرايد كيلو چند رو خوب اومد. واقعا پرايد كيلو چند ؟ مردم بيچاره چرا بايد چند برابر پول به توليدات بنجل شما بدهند و سير هم نشويد.
    • بی نام DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      13 1
      جالبه با این قیمتها ضرر هم میدن
  • بی نام A1 ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    67 6
    جدیدترین راه برای رسیدن به خداوند
  • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    37 5
    از ابتدای شروع ساخت پراید تا حالا جز تغییر شکل چراغها چه تغییر دیگری کرده ؟ مدل های اینده اش نیز همین طور خواهد بود بیخود نیست که مردم به سمت محصولات چینی گرایش دارند چون که طراحی محصولاتشان به روز است نه مانند سایپا که هنوز محصولی با طراحی 35 سال قبل تولید می کند یا پیکان که محصول سال اولش با اخرین نمونه تولیدی اش تنها تفاوتش بزرگتر شدن چراغها عقب وجلوش بود ولاغیر
  • بی نام RO ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    39 4
    تصمیمات غیرعقلانی از طرف خود شماست. معنای توسعه ی محصول براساس برند داخلی رو هم فهمیدیم، خودروی چینی گمنام زوتیه اس سیصد بیاریم و با نشان سایپا برند داخلی قالب مردم کنیم
  • بی نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    17 43
    در زمستان امسال قیمت خودرو به شدت کاهش پیدا میکنه
  • بی نام A1 ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    37 6
    من كه يا ماشين خارجي مي خرم، يا با هميم ال 90 پنج سالم مي سازم
  • اميد IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    32 3
    مونتاژ نه توليد.خوب مردم را سركار گذاشتن.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    38 3
    خواهشن اسم این برندارو خراب نکنین بزارین سراتو سراتو بمونه سوزوکی سوزوکی
  • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    36 4
    خدا به خیر بگذرونه
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    7 3
    خداییش این جمله پراید کیلویی چند رو باید سرلوحه صنعت خودرو ایران قرارداد هرچند شاید گوینده اش اصلا نفهمیده داره یه حرف تاریخی می زنه.
  • شاهین A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    7 2
    وااای خدا سراتو؟؟من که پراید دارم واقعاااااا راضیم اصلا دل نمیکنم عوضش کنم وای خیلی مچکریم خیلی.این همه آپشن پراید رو اصلا ول نمیکنم سراتو بخرم.خیِـــــــلی خوبین شما
  • فرهاد A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 1
    لابد پراید جهش یافتس
  • بی نام IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    7 1
    منكه ديگه ماشين توليد داخل نميخرم تا وقتي كارخونه ها انحصاري هستن
  • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    4 1
    بله سایپا یکی از شرکت های مهم صادراتی است که پراید را به قیمت دو میلیون به کشورهای دیگه صادر می کنه و در ایران بیست میلیون می فروشه تازه دولت عراق واردات پراید را به دلیل ایمنی پایین ممنوع کرده است. سایپا مطمئن
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    4 2
    سراتو ایرانی با قلب تپنده پراید بدو ثبت نام کن بدو که تمام شد وای به حال کیا بدبخت شدی رفت