آخرین گزارشها از نبرد در شهر کرد نشین کوبانی موسوم به عین العرب در سوریه، از به محاصره در آمدن آن توسط نیروهای گروه جهادی “دولت اسلامی” حکایت دارد.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، کردهای ترکیه طی چند روز گذشته تلاش کرده اند تا با عبور از مرز این کشور و سوریه خود را به شبه نظامیان کردی که در حال نبرد با “دولت اسلامی” هستند برسانند.

آنها از مقاومت دولت ترکیه در برابر این خواسته شان انتقاد می کنند.

ارتوگرول کورکسو، یکی از رهبران محلی کرد و نماینده حزب موسوم به “حزب دموکراتیک خلق ها” با بیان این که اسنادی مبنی بر این که دولت ترکیه مستقیما با گروه “داعش” همکاری می کند، در دست ندارد، می افزاید: “سیاست و دیپلماسی ترکیه منزوی کردن انقلاب کوبانی است.”

علی رغم مقابله ارتش ترکیه با داوطلبان کرد، تاکنون صدها تن از آنها با شکستن مرز دو کشور موفق به ورود به خاک سوریه شده اند. احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه با بیان این که مرزهای کشورش برای پذیرفتن جنگ زدگان همچنان باز است، می گوید: “ما تاکنون درهایمان را به روی برادران سوریمان و اخیرا عراقیمان باز کردیم بدون این که از آنها بپرسیم، کرد هستند یا عرب، ایزدی، مسلمان، مسیحی، شیعه و یا سنی. ما به این کارمان ادامه خواهیم داد.”

این در حالی است که هزاران پناهجوی دیگر همچنان در انتظار ورود به ترکیه هستند.

بنابه گفته مقامات ترک، این نبرد تاکنون 160 هزار آواره دیگر سوری غالبا کرد را روانه ترکیه کرده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =