ایسنا نوشت:

معاون نخست‌وزیر سابق انگلیس با انتقاد از تصمیم پارلمان کشورش برای اقدام نظامی در خاورمیانه گفت: انگلیس باید از درگیری منطقه‌ای داعش دور بماند.
 به نوشته روزنامه گاردین، "جان پریسکات"، معاون تونی بلر، نخست‌وزیر سابق انگلیس گفت: ما هر روز با تبعات جنگ عراق زندگی می‌کنیم. تاریخ در حال تکرار است.

وی که همواره از آغاز جنگ عراق در سال 2003 ابراز تاسف می‌کند، تاکید کرد: تمام گروهها باید بار دیگر فکر کنند. تاکنون خون انگلیسی‌ها و عرب‌های زیادی در عراق و افغانستان ریخته شده است.

این مقام که از 1997 تا 2007 معاون بلر بود، در ساندی میرور نوشت: دیوید کامرون می‌گوید ما نباید به خاطر آنچه که 11 سال پیش رخ داده، بترسیم. اما این بار نیز ما از سوی آمریکا هدایت شدیم. این جنگ ما یا آنها نیست. بنابراین بار دیگر به اینجا رسیده‌ایم. پارلمان از اقدام نظامی انگلیس در خاورمیانه حمایت کرد و بمباران‌ها به زودی آغاز می‌شود. این بار دشمن طالبان و یا صدام نیست. جدیدترین تهدید برای انگلیس گروه داعش است. این مناقشه مذهبی منطقه‌ای است که باید به عهده کشورهای عربی بگذاریم. بمباران هرگز اثرگزار نیست. از درسدن (پایتخت ایالت زاکسن در کشور آلمان است که از پایان جنگ جهانی دوم تا زمان اتحاد آلمان شرقی و غربی جز آلمان شرقی بود و از ۱۳ تا ۱۵ فوریه ۱۹۴۵ هدف بمباران بریتانیا و آمریکا قرار گرفت) تا غزه، مردم بی‌گناه دچار "خسارت‌ ناخواسته" شدند. آیا ما به عنوان یک کشور می‌خواهیم که بار دیگر مسئول چنین کاری باشیم؟

جان پریسکات همچنین با انتقاد از نخست‌وزیر سابق انگلیس گفت: تونی بلر گفت که حملات هوایی به تنهایی داعش را نابود نمی‌کند. حق با اوست. وی همچنین گفت که آمریکا و انگلیس باید از اعزام نیروی زمینی حمایت کنند. درباره این باید بگویم وی کاملا اشتباه می‌کند. اشتباه نکنید، این جنگ خواهد بود نه یک حمله هوایی محدود. ما بار دیگر در آن گرفتار خواهیم شد.

روز جمعه مجلس عوام پارلمان انگلیس با 524 رای موافق در برابر 43 رای مخالف به حملات هوایی انگلیس در عراق رای مثبت داد. 69 قانونگذار انگلیسی نیز در این رای‌گیری شرکت نکردند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =