عضو کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور اعتقاد دارد که توان شرکت های دانش بنیان داخلی باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

عدم وابستگی به شرکت های خارجی در حوزه امنیت اطلاعات اهمیت ویژه ای دارد چرا که هر چه در تولید این قبیل محصولات، بومی تر و خودکفاتر باشیم، احتمال و امکان اینکه از این ناحیه مورد تهدید قرار بگیریم کمتر خواهد بود.

محمد محمدجواهری، کارشناس و فعال حوزه امنیت اطلاعات در حاشیه نخستین نمایشگاه امنیت سایبری با بیان این مطلب به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: تنوع تهدیدات سایبری و گسترش میدان نبردها به حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات در دنیای امروز، کشورها را به سرمایه گذاری بیشتر و توجه به تولید و تحقیق در حوزه محصولات و فن آوری های امنیت اطلاعات سوق داده است.

وی افزود: کشور ما نیز به لحاظ شرایط خاص و تهدیداتی که از سوی دشمنان متوجه امنیت اطلاعات و ارتباطات ما است، به استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در این حوزه نیاز مبرمی داریم. 

محمدجواهری با اشاره به اهمیت استفاده از توانمندی های داخلی در این زمینه گفت: عدم وابستگی به شرکت های خارجی در حوزه امنیت اطلاعات اهمیت ویژه ای دارد چرا که هر چه در تولید این قبیل محصولات، بومی تر و خودکفاتر باشیم، احتمال و امکان اینکه از این ناحیه مورد تهدید قرار بگیریم کمتر خواهد بود.

او ادامه داد: شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر توانسته اند با بهره گیری از نیروهای متخصص و متعهد دانشگاه های کشور، گام های بلندی در افزایش سطح دانش و فن آوری محصولات امنیت اطلاعات بردارند.

عضو کمیسیون افتای سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: این محصولات می تواند درآمدزایی مناسبی برای کشور داشته باشد، هرچند حمایت از تولیدکنندگان جهت توسعه صادرات و تحقق اقتصاد مقاومتی نیز ضروری است.

جواهری گفت: در حال حاضر شرکتهایی در میان شرکت های دانش بنیان داخلی هستند که دانش تولید محصولات را به کشورهای خارجی صادر می کنند و قطعا اگر اعتبار و اعتماد لازم در میان مسئولان کشور خودمان وجود داشته باشد، این گونه محصولات می تواند و باید در راستایتجاری سازی و ترویج فناوری های نوآورانه در ایران مورد استفاده قرار بگیرد.

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =