تسنیم نوشت:

 منابع امنیتی عراقی از انفجار یک مرقد دینی و دفتر حزب دموکرات کردستان در شمال موصل، تلاش برای آزادی کامل سد الصدور و هلاکت تعدادی از تکفیری‌ها در حملات هوایی خبر دادند.

به گزارش پایگاه النهرین، یک منبع امنیتی در دیالی اعلام کرد: نیروهای مشترک ارتش و پلیس عملیات گسترده‌ای را برای بازپس گیری سد الصدور انجام داده اند که منجر به تسلط بر بخش شرقی سد و هلاکت پنج تروریست و انهدام چهار خودرو شد.

به گفته این منبع امنیتی 25 بمب کار گذاشته در اطراف سد خنثی شده است و طی ساعات آینده سد به طور کامل بازپس گرفته می شود.

از سوی دیگر منابع عراقی از انفجار مرقد دینی و دفتر حزب دموکرات کردستان در روستای الفاضلیه در ناحیه بعقشیقه در شمال موصل خبر دادند.

این منابع اعلام کردند: صبح امروز تروریست ها مرقد الصحابه مربوط به اهل تسنن و دفتر حزب دموکرات کردستان را در روستای الفاضلیه در 17 کیلومتری شمال موصل منفجر کردند.

در منطقه الفاضلیه اکثریت ساکنان را شبک های سنی تشکیل می دهند و اقلیتی از شبک های شیعی نیز حضور دارند.منابع عراقی از هلاکت 45 داعشی در حملات هوایی به الکوبر در جنوب شرق موصل خبردادند.

از سوی دیگر جنگنده های ائتلاف بین المللی مراکز داعش را در سنجار و البعاج در غرب موصل هدف قرار دادند.به گفته منابع عراقی این حملات در طول شب گذشته تا پنج بامداد به وقت محلی به شکل گسترده و شدید ادامه داشت و ده ها نفر از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

همچنین یک منبع وابسته به شورای استان نینوا از برگزاری نشست مسئولان امنیتی این استان با اثیل النجیفی استاندار درباره اوضاع امنیتی و تدوین استراتژی برای آزاد سازی  موصل از لوث داعش خبر داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =