درست یک روز پس از آنکه پارلمان بریتانیا با اکثریت قاطع رای به آغاز عملیات هوایی علیه مواضع داعش را داد جنگنده های این کشور روز شنبه بر فراز خاک عراق به پرواز در آمدند.

 

 

 

  



به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، شش جنگنده تورنادوی بریتانیا مجهز به بمب های لیزری هدایت شونده از هفته ها پیش و از خاک قبرس آماده پرواز و حمله به مواضع داعش بوده اند.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا می گوید:«ما یکی از بازیگران ائتلاف بزرگ بین المللی هستیم. بخش حساس و حیاتی این ائتلاف تحت هدایت دولت عراق است؛ دولت قانونی عراق و نیروهای امنیتی آن. ما در کنار آنهایم تا در مقابله با سازمان تروریستی وحشتناک داعش نقش خود را ایفاء کنیم و به عراق یاری رسانیم.»

همزمان گزارشها حاکی از حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی سوریه در مرز ترکیه است، شهری که تحت محاصره افراط گرایان داعش است و مبارزان کرد از آن دفاع می کنند.

شرایط در حوالی شهر کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه نیز تنش آلود است چرا که نظامیان ترکیه از عبور کردهای ترکیه و سوریه از مرز و پیوستن آنان به مبارزان کرد در کوبانی ممانعت می کنند.

 

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =