تسنیم نوشت:

وزارت دفاع عراق با انتشار بیانیه‌ای استفاده غیر تخصصی تروریست‌ها از گاز کلر برای کشتار مردم را کم‌اهمیت خواند و تاکید کرد که تروریست‌ها قادر به کشتار مردم با این ماده سمی نیستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، وزارت دفاع عراق با انتشار فیلمی ویدیوئی اعلام کرد که برخی گروه‌های تروریستی در نزدیکی مناطق تصفیه آب به صورت ابتدایی و بی فایده از ماده کلر استفاده کرده‌اند تا شاید بتوانند تاثیر منفی بر روحیه مردم و نیروهای مسلح به صورت خاص داشته باشند. بر اساس این گزارش این ماده به صورت بمب در مسیرهای تردد کار گذاشته شده است.

مدیر بخش شیمیایی در وزارت دفاع عراق با اعلام این موضوع تاکید کرد که ماده کلر تنها در صورتی کشنده و خطرناک است که در مقادیر بالا و فواصل زمانی مشخص مورد استفاده قرار گیرد و این چیزی است که دشمن به آن دسترسی ندارد، تروریست ها مقدار اندکی کلر در اختیار دارند، تاثیر این ماده نیز سریع است و خیلی زود از بین می‌رود و به همین علت تاکنون هیچ مورد ابتلا به مسمومیت با این گاز در مناطقی که تروریست ها از آن استفاده کرده اند، به ثبت نرسیده است.

وی با این وجود توضیح داد که استفاده از ماسک برای در امان بودن از خطرات این گاز در مناطقی که این بمب‌ها منفجر می شوند، راهکار مفیدی است و نیروهای مسلح این امکانات را در اختیار دارند، شهروندان نیز می توانند با قرار دادن دستمال خیس بر روی دهان و بینی خود مانع از ورود این مواد به داخل بدن شوند و از تاثیر آن در امان بمانند.

دوشنبه گذشته تعدادی از نمایندگان استان دیوانیه در پارلمان عراق اعلام کردند300 سرباز در صقلاویه واقع در شمال فلوجه توسط داعش و با استفاده از گاز کلر کشته شده‌اند.
علی البدیری از نمایندگان پارلمان عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد: گروه تروریستی داعش پس از محاصره بیش از 400 سرباز برای نخستین بار در صقلاویه از گاز کلر استفاده کرد و بیشتر آن‌ها خفه شدند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =