تسنیم نوشت:

فرهنگسرای امید همزمان با روز جهانی سالمند جشنواره «غذاهای رو به فراموشی» را با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از سالمندان شهر تهران در بوستان خیام برگزار می‌کند.

تمامی جای جای ایران، فرهنگ و تنوع غذایی مخصوص به خود را دارد. غذاهای متنوعی که ضمن داشتن مواد مغذی کافی و ضروری بدن، هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای را راضی می‌کند. بنابراین مردم جامعه ما نیازمند یک بازنگری کامل در سبک زندگی خود هستند و نباید اجازه دهیم تغییرات و زرق و برق‌های امروزی، فرهنگ غذایی مناطق مختلف کشور ما را از بین ببرد.

به گزارش مرکز فرهنگی هنری منطقه ۱۳ با همین هدف فرهنگسرای امید، نهمین جشنواره غذاهای ایرانی را با عنوان «غذاهای رو به فراموشی»، روز دوشنبه ۷ مهرماه با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ برگزار می‌کند و طی آن جهان‌دیدگان شهر تهران با تهیه و معرفی غذای اقوام ایرانی که رو به فراموشی است با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

در این جشنواره غذاهای سنتی و آئینی ایران از جمله خورش تره سنندج، زیره پلو کرمان، قایرمه کردستان، ته تالا اراک، هواری بندر عباس و صدها نوع غذای متنوع دیگر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

آیتم‌های داوری در این جشنواره، خاص بودن غذا، طعم غذا، استفاده از ظروف و پوشش سنتی شرکت‌کنندگان می‌باشد. در پایان جشنواره به ۵ غذای برتر جوایزی اهدا می‌شود.

علاقه‌مندان جهت حضور در این برنامه می‌توانند در تاریخ اعلام شده از ساعت ۱۴:۳۰ به آدرس میدان امام حسین (ع)، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام مراجعه و یا با تلفن ۳۳۳۵۵۳۰۳ - ۳۳۳۰۲۵۸۸ تماس حاصل کنند.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =