ایسنا نوشت:

رییس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد کمتر از جنگ نبوده، نیست و نخواهد بود، گفت: یک معتاد حداقل پنج خانواده را درگیر می‌کند و تراز روانی اجتماع را برهم می‌ریزد.

همایون هاشمی امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان اصفهان اظهار کرد: خدمات سازمان بهزیستی در بطن جامعه معرفی نشده و به دلیل نوع خدمات سازمان به تبلیغ نیاز ندارد زیرا این خدمات منبعث از سیره نبوی است.

وی با بیان اینکه مردم باید زوایای مختلف چگونه زیستن را بشناسند، افزود: اصل این قضیه مربوط به مردم است و یک کار جهادی تلقی می‌شود و همه باید در آن سهیم باشند.

رییس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه این دو حکمت سبب شده که سازمان بهزیستی آن‌گونه که باید و شاید نتواند در دل مردم نفوذ کند و مظلومیت سازمان نیز از همین جا آغاز می‌شود، ادامه داد: مددکاران این سازمان کار نبوی انجام می‌دهند چرا که سیره رسول الله (ص) این‌گونه است که به نیازمندان رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه مدیرکل سابق اداره کل بهزیستی، ۳۶ سال در این حوزه خدمت کرده است، خاطرنشان کرد: اگر این فرد روزی ۱۰ ساعت کار کرده باشد، بیش از یک، سوم عمر خود را برای خدمت به نیازمندان سپری کرده است.

هاشمی با بیان اینکه مددکاران اجتماعی باید دارای مشخصات ویژه‌ای باشند، افزود: هرکس نمی‌تواند در این کار دوام بیاورد و کار بسیار سختی است اما با این حال مددکارانی وجود دارند که در عرصه اقتصادی شناخته شده هستند و به رسیدگی به نیازمندان می‌پردازند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره و تاکید کرد: هفته دفاع مقدس، غرور و سربلندی را برای کشور به ارمغان آورد. کسانی این رشادت‌ها را انجام دادند که روحیه جهادی داشتند. باید سیره این افراد نوشته و ماندگار شود.

وی با بیان اینکه بهزیستی را شهید فیاض بنا نهاد، گفت: بهزیستی نیز مولود فکر شهدا بوده است، همانگونه که جنگ را بچه‌های بسیجی با دست خالی اداره کردند، بهزیستی نیز با دست خالی بنا نهاده شد.

وی اظهار کرد: جنگ امروز با چند جبهه‌ای که برخی از آن‌ها را همان دشمنان قدیمی رقم زده‌اند، کمتر از جنگ در دوران دفاع مقدس نیست. در حال حاضر سازمان بهزیستی نیز در عرصه فقرزدایی و در عرصه مقابله با آسیب‌ها و مشکلات معیشتی می‌جنگد. برای اینکه دستاوردهای دوران دفاع مقدس حفظ شود باید امروز بیشتر در عرصه باشیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه موضوع مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد کمتر از جنگ نبوده، نیست و نخواهد بود، تصریح کرد: یک معتاد حداقل پنج خانواده را درگیر می‌کند و هم‌چنین تراز روانی اجتماع را برهم می‌ریزد.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی از همه افراد جامعه می‌خواهد تا به عنوان یک مددکار افتخاری مبلغ مبانی بهتر زیستن، به سازمان کمک کنند تا با اقدامات پیشگیرانه، جوانان واکسینه شوند و از مسیر منطقی خارج نشوند.

رییس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: اعتیاد، بلایی است که دامن‌گیر جامعه شده و علاوه بر اینکه به خود فرد معتاد آسیب می‌رساند، جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین یک کار جهادی با عنصر خواستن و توانستن نیاز است، همان‌گونه که در زمان دفاع مقدس وجود داشت.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • الهام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    3 0
    وقتی هزینه باشگاه از مواد بیشتر تعدد معتادین هم طبیعیه. همه که مضراتشو نمی دونن باید دسترسی به مواد رو سخت کرد