تسنیم نوشت:

مشاور امنیت ملی افغانستان در سومین نشست جهانی گفتگوهای امنیتی «هرات» گفت: یک روز پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید، پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن امضا خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «رنگین دادفر سپنتا» مشاور امنیت ملی افغانستان در سومین نشست جهانی گفتگوهای امنیتی «هرات» گفت: یک روز پس از مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید، پیمان امنیتی میان کابل و واشنگتن امضا خواهد شد.

سپنتا افزود: امضا پیمان امنیتی می‌تواند، آینده افغانستان را تضمین کند.

مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: بیشتر گروه‌های هراس افگن در پاکستان فعالیت دارند که یک تهدید بزرگ برای امنیت منطقه و افغانستان می‌باشد.

وی افزود: من می‌دانم که نیروهای خارجی در افغانستان برای مبارزه با هراس‌افگنان آمده‌اند، اما میدان نبرد را اشتباه گرفته‌اند.

پیش از این نیز کاخ سفید اعلام کرده بود که احمدزی رئیس‌‌جمهور جدید افغانستان بلافاصله پس از مراسم تحلیف پیمان امنیتی با واشتنگتن را امضا می‌کند.

راساس این پیمان، آمریکا به حضور نظامی خود در افغانستان پس از 2014 ادامه خواهد داد و حق ایجاد پایگاه نظامی دائمی در افغانستان پیدا خواهد کرد.

از دیگر موارد مندرج در این پیمان اعطای حق مصونیت قضایی به نیروهای نظامی آمریکا در خاک افغانستان است که باعث نگرانی شهروندان افغان شده است.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید افغانستان روز دوشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =