استاد موحد به این پرسش پاسخ می دهد: چرا جهان در دو دهه‌ اخیر به مولانا روی آورده است؟

نشست هفتگی مرکز فرهنگی شهر کتاب در هشتم مهرماه به بررسی اندیشه‌ها و آثار مولانا و پاسخ‌های مولوی به پرسش‌های امروزی ما اختصاص دارد.

به گزارش خبرآنلاین، به مناسبت هشتم مهر ماه روز بزرگداشت مولوی پرسش‌های امروزی با مولوی‌پژوهان در شهر کتاب در میان گذاشته می شود.

در این نشست دکتر محمدعلی موحد، دکتر شهرام پازوکی و دکتر مجتبی بشردوست حضور دارند که به پرسش هایی از قبیل: «مولانا جلال‌الدین کیست؟ آیا مولانا فقیه، عارف، دانشمند، حکیم و به نوعی فیلسوف بود که دین، عرفان، دانش و فلسفه را چون ابزارهایی به کار گرفته بود تا آفریدگار جهان هستی و نیستی، کل کائنات و انسان را که بی‌او کائنات بی‌معنا می‌ماند، بشناسد؟ چرا جهان در دو دهه‌ی اخیر به مولانا روی آورده است و کتاب‌ها و مقالات فراوان درباره‌ی او نوشته می‌شود؟ انسان امروز چه رویکردی به آثار مولانا دارد و به کدام پرسش بنیادین او پاسخ می‌دهد؟ مولوی که مرد دوران خود بود، می‌تواند مرد دوران ما نیز باشد؟ و ...» پاسخ خواهند داد.

علاقه‌مندان مولانا برای حضور در این نشست می توانند 8 مهر ماه ساعت 16:30 به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =