تشنیم نوشت:

رئیس جمهوری شوروی سابق ضمن رد همه انتقادات آمریکا به روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که تنها یک تب عمده و اساسی در دنیا وجود دارد و آن آمریکا و ادعای رهبری آن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "میخائیل گورباچوف" رئیس جمهوری شوروی سابق انتقادات رئیس جمهوری آمریکا به روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را شدیدا رد کرد.

گورباچوف که در سال 1990 برای نقش خود در روند صلح بین المللی جایزه صلح نوبل را دریافت کرد، روز گذشته آمریکا را به عنوان تب جهانی محکوم کرد و به این ترتیب به حملات روز چهار شنبه اوباما علیه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود از بزرگترین خطرات بین المللی سخن گفته و ویروس ابولا و روسیه را در یک جمله آورده بود.

گورباچوف در واکنش به این سخنان اوباما اظهار داشته است که تنها یک تب عمده در دنیا وجود دارد و آن آمریکا و ادعای رهبری اش است.

وی که در گفتگو با فرستنده رادیویی "ار اس ان" روسیه سخن می گفت همچنین تصریح کرد که این سخنان نه یک گفتگوی سیاسی بلکه توهین است.

رئیس جمهوری شوروی سابق همچنین درباره یک جنگ سرد جدید در سایه بحران اوکراین هشدار داده و اظهار داشت در حالی که هیچ جنگ سردی بین روسیه و آمریکا وجود ندارد، البته نشانه هایی از آن وجود دارد. هیچ کس به یک جنگ سرد جدید نیاز ندارد.

بحران اوکراین تنش های روزافزونی را بین روسیه و غرب ایجاد کرده است. آمریکا و اتحادیه اروپا اخیرا تحریم های سختی را علیه روسیه تصویب کرده اند.

اوباما در صحن مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که روسیه باید هزینه گزافی را برای تجاوزگری های خود پرداخت کند.

وی همچنین اقدامات روسیه دراعزام نیرو و سلاح برای جدایی طلبان شرق اوکراین را به عنوان یک تهدید برای نظم بین المللی بعد از پایان جنگ جهانی دوم ارزیابی کرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =