همایش «نیم قرن تکاپو»، به مناسبت بزرگداشت شخصیت سیده رباب صدر زمستان امسال برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، همایش «نیم قرن تکاپو» توسط مرکز فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) با همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به مناسبت بزرگداشت شخصیت سیده رباب صدر، خواهر امام موسی صدر ۱۷دی ماه برگزار می شود.

علاقه مندان برای مشارکت در این همایش تا ۲۰ آذر مهلت دارند تا مقالات خود را در موضوعات ذیل به دبیرخانه ارسال کنند:

- الگوی آموزش ایتام در موسسات امام موسی صدر
- نقش موسسات امام موسی صدر در توانمندسازی زنان لبنان
- نقش موسسات امام موسی صدر در ارتقاء سطح سلامت
- نقش موسسات امام موسی صدر در کارآفرینی
-تاثیر سیاسی و اجتماعی موسسات امام موسی صدر در لبنان

برای ارسال مقاله می توانند چکیده و اصل مقاله را به نشانی sadr@imamsadr. ir بفرستند یا با شماره ۳-۸۸۴۹۴۱۶۲ تماس بگیرند.

این همایش از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب (سرچشمه) به نشانی تهران میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی‌پور برگزار می‌شود وحضور همه علاقه مندان در این همایش آزاد است.

 

گوشه ای از زندگی و فعالیت های بانو رباب صدر

«رباب صدر فرزند سید صدرالدین از علمای برجسته و مبارز قم و خواهر امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در سال ۱۳۲۳ در قم متولد شد. وی در سال های بعد بنا به اصرار برادر به لبنان رفت و مدتی بعد با حسین شرف‌الدین نوه آیت‌الله سید عبدالحسین شرف‌الدین رهبر متوفی شیعیان لبنان ازدواج کرد و در‌‌ همان جا اقامت گزید. رباب صدر فعالیت های اجتماعی خود در لبنان را بنا به دستور امام موسی صدر برای مشارکت در ایجاد شاخۀ زنان مؤسسات آغاز کرد و بعد از آن مدیریت «بیت الفتاه» را نیز به عهده گرفت.

«شیخ عبدالکریم عبید و رباب صدر در میان بچه های مؤسسات امام موسی صدر»

پس از ربودن امام موسی صدر در ۳۱ اوت ۱۹۷۸ مطابق با ۹ شهریور ۱۳۵۷ مسؤلیت اداره مؤسسات امام صدر عملا بر دوش ایشان قرار گرفت و در پی تحقق اهداف امام صدر به ارائه خدمات اجتماعی و احداث مراکزی در جنوب لبنان و بیروت همت گماشت. چنانکه دارالایتام حضرت زهرا (س) و مدرسۀ پرستاری را نیز تأسیس کرد. (این مراکز تازه تأسیس در زمینه‌های آموزشی، اجتماعی، بهداشتی فعالیت می‌کنند و زیر نظر مؤسسات امام موسی صدر اداره می‌شوند. مؤسسات امام موسی صدر جمعیتی غیر دولتی است که برای تحقق عدالت و جامعه‌ای خالی از جهل و فقر و بیماری می‌کوشد.)

رباب صدر همچنین ریاست هئیت مدیره «مرکز مطالعاتی و پژوهشی امام موسی صدر» (مرکز الامام الصدر للأبحاث و الدراسات) را به عهده دارد. برای آشنایی با فعالیت های موسسات صدر گفت و گوی خبرآنلاین با نجاد شرف الدین، مدیرعامل موسسات امام موسی صدر و فرزند رباب صدر را اینجا بخوانید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    2 2
    خانواده صدر بهترین نمونه زندگی اسلامی هستند. درود بر پدر و مادری که چنین فرزندانی تربیت کردند.