تسنیم نوشت:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ تشکیل کمیته مقابله با تنبیه بدنی، ارائه خدمات آموزشی به معلمان و نظارت نامحسوس برای رصد تنبیه بدنی از جمله اقدامات برای عملیاتی کردن درخواست رئیس جمهور برای حذف تنبیه بدنی است.

حمیدرضا کفاش در پاسخ به این پرسش "‌یکی از درخواست‌های رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی سال گذشته حذف تنبیه بدنی از مدارس بود،‌آموزش و پرورش برای حذف این معضل از مدارس کشور چه تدابیری را در پیش گرفته است؟" گفت: آموزش و پرورش برای حذف تنبیه بدنی و تحقیر دانش‌آموزان در برخی از مدارس کشور در تلاش است.
او گفت: ‌برگزاری دوره آموزش ضمن خدمت معلمان با عنوان شیوه‌های موثر تشویق و تنبیه در تعلیم و تربیت، تبیین و توجیه روش‌های تربیتی جایگزین تنبیه در همایش‌ها و گردهمایی‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: ‌تشکیل کمیته مقابله با تنبیه بدنی دانش‌آموزان، کنترل هیجان و ارائه خدمات آموزشی مجازی به جامعه فرهنگیان و فعال سازی کمیته‌‌‌های نظارت و ارزیابی برای حضور مستمر و نامحسوس در مناطق آموزشی کشور از اساسی‌ترین اقدامات برای حذف تنبیه بدنی است.
کفاش گفت: در صورت مشاهده موارد تخلف در زمینه تنبیه بدنی دانش‌آموزان برخورد قاطع و قانونی با آن صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور مهر سال 92 در مراسم بازگشایی مدارس ضمن درخواست‌هایی از آموزش و پرورش درخصوص اجرای زنگ انشاء، زنگ گفت‌وگو و کتابخوانی در مدارس درخصوص حذف تنبیه بدنی از مدارس گفت: ‌من دیگر از تنبیه جسمی سخن نمی‌گویم که قطعا دیگر وجود ندارد. چنانچه دولت تدبیر و امید در هر گوشه‌ای از کشور با چنین موارد تنبیه جسمی مواجه شود با اشد برخورد مواجه خواهند شد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیرعباس نوری IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    3 1
    با سلام خدمت وزیر محترم اموزش وپرورش خواستم اراعه یک مورد روانی از ناظم مدرسه کنم. مدرسه ی بنده یکی معروف ترین مدارس شهر چابهار میباشد که غیر دولتی است. به نام دانشوران که زیر نظر دانشگاه دریانوردی است ما که ناظم بسیار بد اخلاق به نام خانوادگی شهرکی که تنبیه بدنی میکند و.نمره انضباط الکی کم میکند ودر مدرسه ما نمی شود انتقاد کرد انگار پادگان نظامی است من یکی از افراد درس خوان هستم که در پایه هشتم قرار دارم و تاالان معدل های بنده20 بوده است ولی با این حساب فکر نکنم 19 هم شوم شما را به امام علی سپردم. راستی بگویم بنده به دفتر ریاست جمهوری نامه خواهم داد.