خبرگزاری تسنیم نوشت:

مجلس عوام انگلیس امروز جمعه در نشستی فوق العاده حملات هوایی علیه داعش را به تصویب رساند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس عوام انگلیس امروز جمعه در نشستی فوق العاده و پس از ساعت‌ها بحث موافقان و مخالفان، حملات هوایی علیه داعش را با 524 رای موافق در برابر 43 رای مخالف به تصویب رساند.

این نشست به درخواست دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس برگزار شده است.

دیوید کامرون در مجلس عوام بریتانیا گفت داعش تهدیدی مستقیم برای منافع ملی انگلیس است.

وی با بیان اینکه تهدید افراط‌گرایی هم اکنون در انگلیس وجود دارد گفت: داعش را با حملات هوایی صرف نمی‌توان به عقب راند به همین دلیل ما عراقی‌ها را در میدان نبرد نیز کمک خواهیم کرد.

این مقام ارشد انگلیسی تصریح کرد: نیروهای زمینی به عراق اعزام نمی‌کنیم. شکست داعش نیازمند راهبردی فراگیر و دولتی قوی در عراق و سوریه با حضور تمام جریان‌های سیاسی است.

کامرون در جمع نمایندگان مجلس عوام افزود: این وظیفه ماست که در اقدام نظامی علیه داعش در عراق مشارکت کنیم.

لرد هاتون وزیر دفاع سابق که از حزب مخالف کارگر است در نشست پارلمان استقرار نیروهای زمینی بریتانیا در منطقه را رد نکرد و گفت: ما باید هر آنچه که لازم برای پیروزی انجام دهیم.

جرج گالوی نماینده مجلس عوام که با مداخله نظامی عراق در سال 2003 مخالفت کرده بود و به همین دلیل از حزب کارگر اخراج شد داعش را یک "ارتشی خیالی" توصیف کردکه فقط 10 تا 20 هزار جنگجو دارد اما موفق شده قلمرویی رادر اختیار بگیرد زیرا حمایت جمعیتی برخوردار است که از "اشغالگری غرب" حاصل شده است.

در این اثنا "یان آستین" از حزب کارگر سخنان گالوی را قطع کرد و گفت این اظهارات یک "شرمساری" است. اما گالوی تاکید کرد که مشکل داعش با بمباران حل نمی‌شود و پیش بینی کرد که افراط گرایی با مداخله غرب بدتر خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =