ایسنا نوشت:

سازمان هوانوردی فدرال ایالات متحده مجوز استفاده از پهباد (هواپیمای بدون سرنشین) را برای ساخت شش فیلم و سریال تلویزیونی صادر کرد.

 سازمان هوانوردی آمریکا برای هفت شرکت تولیدی فیلم عضو انجمن تصویر متحرک آمریکا مجوز استفاده از پهپاد برای فعالیت‌های تولیدی در سینما و تلویزیون را صادر کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در حالی که پیش از این قوانین و محدودیت‌های فراوانی برای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در صنعت سینما وجود داشت، اما اداره هوانوردی فدرال آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مجوز استفاده از پهباد را برای چند کمپانی فیلمسازی صادر کرده است.

البته هنوز قوانینی برای استفاده از پهبادها در ساخت فیلم وجود دارد که از آن جمله می‌توان به عدم استفاده از آنها در طول شب و بازرسی بیش از هر استفاده خبر داد.

«آنتونی فاکس»، رئیس سازمان حمل و نقل آمریکا در این‌باره گفت: استفاده از این پهبادها در ساخت فیلم نقطه عطف بزرگی از استفاده تجاری از این هواپیماهای بدون سرنشین است، البته باید تمام موارد ایمنی در استفاده از آن‌ها لحاظ شود.

این کمپانی‌های فیلمسازی بصورت آزمایشی از این سیستم در ساخت فیلم استفاده می‌کنند و به احتمال فراوان صنایع دیگر چون کشاورزی، خطوط انتقال نیرو و بازرسی خط لوله و صنایع نفت و گاز نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =