واحد مرکزی خبر نوشت:

استرالیا و کامبوج توافقنامه ای امضا کردند که براساس آن در ازای میلیون ها دلار کمک مالی به کامبوج، این کشور پناهجویانی که قصد رساندن خود به استرالیا را دارند بپذیرد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، این توافقنامه را روز جمعه اسکات موریسون وزیر مهاجرت استرالیا و سار خِنْک وزیر کشور کامبوج امضا کردند.
براساس این یادداشت تفاهم کامبوج صدها پناهجو را که هنگام رساندن خود به استرالیا بازداشت شده اند در ازای سی و پنج میلیون دلار کمک مالی اسکان خواهد داد.
موریسون پس از امضای این توافق، انتقادات را رد کرد که کامبوج که یکی از فقیرترین کشورهای شرق آسیا به شمار می رود به علت فقدان ظرفیت های انسانی و سابقه بد در زمینه نقض حقوق بشر و فساد مالی شریک مناسبی برای اسکان پناهجویان نیست.
جزییات بسیار کمی از این توافق منتشر شده است با این حال این طرح قرار است نخست بر روی پناهجویانی که در نائورو نگهداری می شوند اجرا شود. استرالیا همچنین یک مرکز نگهداری از مهاجران غیرقانونی را در پاپوا گینه نو دارد.
گروههای حقوق بشر در هر دو کشور این توافق را محکوم کرده و گفته اند کامبوج قادر به مراقبت صحیح از پناهجویان نیست و پناهجویان احتمالا در کامبوج نیز با همان تهدیدهایی روبرو هستند که از آن فرار کرده اند.
کمیته حقوق بشر کامبوج درباره پنهانکاری دو کشور درباره این توافق به شدت انتقاد و اعلام کرد این توافق منفعت گرایانه است و مهاجرانی که در کشورهای خود با درد و رنج روبرو بوده اند احتمالا با همان بلاتکلیفی و دشواری روبرو خواهند بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =