ایسنا نوشت:

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی معتقد است که صحبت‌های دیوید کامرون پس از ملاقات با روحانی، یک نامردی دیپلماتیک بود.

محمدنبی حبیبی درباره دیدار رئیس جمهور ایران با نخست وزیر انگلیس اظهار کرد: در عالم دیپلماسی بنا بر تعامل و ارتباط و گفت‌وگو است. در نفس ملاقات روحانی و کامرون نمی‌توانیم ایرادی به آقای رئیس جمهور بگیریم چون دیدار رئیس جمهور با روسای جمهور و نخست وزیران سایر کشورها، جز در برخی استثنائات مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی طبیعی به حساب می‌آید، اما من این رفتار زشت کامرون را تقبیح می‌کنم.

وی اضافه کرد: اگر لاطائلاتی که کامرون بعد از ملاقات با آقای روحانی گفت را قبل از ملاقات گفته بود، یقینا رئیس جمهور ما با او ملاقات نمی‌کرد. من این کار کامرون را یک نوع نامردی دیپلماتیک می‌دانم که بیاید ملاقات کند و بعد از آن، یک سری حرف‌های غیر واقعی و توهین آمیز را بگوید. من معتقدم که یک کار خلاف اخلاق و خلاف عرف دیپلماتیک از سوی کامرون انجام شد و باید نخست وزیر انگلیس را به خاطر این کارش محکوم کنیم.

حبیبی همچنین در واکنش به صدور مجوز فعالیت برای جبهه پایداری بیان کرد: این یک کار عادی و خوبی بود که اعضای پایداری انجام دادند. البته اعضای جبهه پایداری گفته بودند که نمی‌خواهیم کار حزبی کنیم و من همان موقع هم تعجب کردم چون جبهه پایداری همه افعال حزبی را از ابتدای تشکیل انجام می‌داد. حالا هم که خودشان پذیرفته‌اند به عنوان یک حزب شناسنامه دار شناخته شوند، من از این موضوع استقبال می‌کنم. جبهه پایداری در اصول جزء جریان اصولگرایی به حساب می‌آید البته ممکن است سلیقه اعضای جبهه پایداری با برخی از تشکل‌های اصولگرا متفاوت باشد.

او در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان می‌توانند با جبهه پایداری به یک لیست واحد انتخاباتی برسند؟ اظهار کرد: من اصولا الان ائتلاف بین اصولگرایان را حتی بین سلیقه‌های مختلف، دارای یک زمینه مساعد می‌بینم. تمام تلاش موتلفه هم این است که این زمینه را توسعه دهد. ما معتقدیم در انتخابات آینده اصولگرایان از جمله جبهه پایداری بهتر است با محوریت جامعتین (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران) وارد انتخابات شوند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان درباره زمزمه‌های افتراق بین اصولگرایان یادآور شد: ممکن است در جریان‌های سیاسی یک سری مشترکات اصولی وجود داشته باشد اما این که بخواهیم در تمام اصول و فروع و سلیقه‌ها همه یک جور فکر کنند توقع نادرستی خواهد بود. اتفاقا در شرایط فعلی سیاسی، تمایل به همگرایی در بین اصولگرایان نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است. ما معتقدیم این تمایل را باید توسعه دهیم. اصولگرایان به خصوص برای انتخابات آینده خبرگان و مجلس شورای اسلامی ناگزیر از ائتلاف هستند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    18 8
    حرف بدی نزد. پیاز داغش رو زیاد نکنید
    • بی نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
      1 5
      خداییش حرف هاش رو گوش دادی؟
  • رضا IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    7 20
    از ایشان تعجب دارم نمی دانند انگلیسی ها خبیث ترین مکردم جهان هستند او تمام مشگلات جهان اسلام زیر سر انها است ما عوض اینکه این ملت کثیف را به جهان معرفی کنیم و قطع رابطه بکنیم با انها مغاملات تجاری سیاسی و کنسولی داریم در ملاقات با ریس جمهور محبوب ما چیزی گیراش نیامده در سنخرانی اش عکس العمل نشان داد لعنت خدا به باین انگلیسهای کثیف اینها همطراز اسراییل ها بلکه خبیث تر از انها اند
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 7
    عزیزم وقتی عزت خودت رو زیر پا بزاری و دنبال خارجی های بدویی برای لغو تحریم و برقراری روابط و فقط لبخند بزنی معلومه که خرد و ذلیلت می کنن . مگه کی اروپا با ما خوب بود ؟ از زمان اون اسکندر فلان فلان شده گرفته تا روم و ... همگی چشم حسادت به ایران و سرزمین اقوام ایرانی داشتن .