خطیب جمعه تهران گفت: کشورهای غربی با پررویی و بی حیایی می‌گویند در مکان‌هایی غنی‌سازی کنید که هر وقت ما خواستیم آنجا را بزنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که رئیس جمهور در سفر به نیویورک چهره کریه استکبار را نشان داد، تصریح کرد: در این سفر از رفتار نامناسب غرب افشاگری و همچنین پیام مقاومت ملت ایران منعکس شد که از رییس جمهور تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران طی سخنانی افزود:‌ کشورهای غربی با پررویی و بی حیایی می‌گویند در مکان‌هایی غنی‌سازی کنید که هر وقت ما خواستیم آنجا را بزنیم.

وی تأکید کرد: همانطور که در جنگ ثابت کردیم مقاومت،‌ پیروزی قطعی را به ارمغان آورد در مذاکرات هسته‌ای نیز چنین خواهیم کرد. آینده بشریت در انتظار مدیریت ایران است.

وی با تأکید بر این‌که آب سنگین اراک قابل تغییر نیست گفت: غنی‌سازی همچنان ادامه خواهد یافت و دشمن نباید نیازهای ما را تعیین کند. ما خودمان برای خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم. دشمن حق ندارد به ما بگوید به چه چیزی نیاز داریم و به چه چیزی نیاز نداریم.

امام جمعه موقت تهران متذکر شد: سخن ما در مذاکرات هسته‌ای همان سخن چند سال گذشته است. مردم می‌گویند انرژی هسته‌ای حق مسلم ما است از این رو در اوج اقتدار و با صلابت کامل مذاکرات را ادامه می‌دهیم. دنیا بداند ما حرف برای گفتن داریم. وحشتی از مذاکره نداریم اما به طرف مقابل اعتماد نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: مذاکرات برای ایران جز روشنگری و اتمام حجت نتیجه دیگری ندارد؛ چرا که طرف مقابل بدقول و خود بزرگ‌بین است و فضایی را برای ما قائل نیست. با جرسومه قانون شکن مستکبر فقط باید از در مقاومت وارد شد.

صدیقی با اشاره به بحران خشکسالی و کاهش ذخایر آب کشور گفت: از آب‌رسانی با تانکر به روستاها و خبر وزیر نیرو درباره وضعیت نا مناسب ذخایر آب کشور خوشنود نیستم. این بلاها،‌ خانمان‌سوز است. نباید در کشوری که شهیدپرور است ببینیم درهای آسمان بسته شده است. امیدوارم افراد نماز شب خوان‌ها نماز باران بخوانند تا این بلای خانمان سوز از سر ملت رفع شود.

وی همچنین با تبریک دفاع مقدس گفت:‌ در جنگ تحمیلی نشان دادیم با ایمان، ولایتمداری و اتحاد می‌توان هر مانعی را از پیش پا برداشت و برمشکلات فائق آمد.

امام جمعه موقت تهران خواستار آموزش دوران دفاع مقدس در مهدهای کودک شد و افزود:‌ نباید از آموزش فرهنگ دفاع مقدس در مهدهای کودک غفلت شود. دل کودکانمان همچون تابلوهای پاکی است که اگر نقشی خوب بر آن‌ها نوشته نشود در بزرگسالی هم این نقش پاک نمی‌شود.

صدیقی خطاب به متولیان فرهنگ کشور نیز خاطرنشان کرد: نمی‌دانم وزرا و مسئولان چقدر به آینده فرزندان این کشور اهمیت می‌دهند، اما باید فرهنگ جبهه و دفاع مقدس را به زبان کودکان، نوجوانان و جوانان آموخت. هنرمندان نیز به جای ترویج فرهنگ مبتذل غرب، فرهنگ حماسه و دفاع مقدس را به مردم نشان دهند.

وی در ادامه بستری شدن مقام معظم رهبری دربیمارستان و ابراز لطف طبقات مختلف مردم نسبت به ایشان را ازبرکات الهی برشمرد و افزود: مقام معظم رهبری محبوب ترین چهره پس از امام زمان (ع) است. خدای منان در این فرجه، جهان بشریت را متوجه پدیده نویی کرد که با حدوث انقلاب محقق شد و آن ارتباط عمیق امامت و امت است. امامت و رهبری یک امر قرار دادی متکی به دوره انتخابات و صندوق ها نیست، بلکه نوعی دلدادگی و دلبری و نوعی جذبه و عشق و عاشقی است.

امام جمعه موقت تهران افزود:‌ در ولایت هم محبت و گرایش و هم حاکمیت ظاهری نهفته است. ائمه بر دل‌ها حکومت می‌کنند. ائمه از ما دل برده‌اند که ما به آن‌ها عشق می‌ورزیم و رهبری نیز از این سنخ است. همگان طوفات عواطف، احساسات و توسلات در سطح امت اسلام را دیدیم. بنده خدا را به این نعمت الهی شاکرم.

صدیقی متذکر شد:‌ رهبری جلوه ائمه اطهار است. حاکمیت ایشان تحمیلی نیست بلکه میلی و از روی خواست مردم است.

امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه نیز به تبیین نماز، آثار و اسرار این فریضه الهی پرداخت و افزود:‌ امام (ره) مأموریت احیای دین را داشتند نور الهی در کلمات ایشان زوایای جان را روشن می‌کند. ایشان می‌گویند نظر ما به عالم باید «اسمی» باشد. یعنی همه پدیده‌های عالم خدا را نشان می‌دهند و کسی که نگاهش به عالم نگاهی اسمی باشد خود به خود جلوه‌های باری تعالی را در همه جهان مشاهده می‌کند و به هر چه نگاه می‌کند، خدا را می‌بیند.

وی خاطر نشان کرد:‌ کسی که خدا را دارد می‌داند رحمان و رحیم هرچه برای ما ارزانی می‌دارد از جلوه‌های رحمانیت و رحیمیت اوست.

 

503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    12 2
    لطفا اصلاح كنيد : جرثومه
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    19 3
    پس نتيجه ميگيريم كه احتمالا سخنراني بهتري ميتونست داشته باشه
  • بی نام A1 ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    15 0
    اگه ما تیم مذاکره کننده که از ریس جمهور و شورای امنیت ملی و تشخیص مصلحت نظام هدایت می شه که در کل به اطلاع رهبری می رسه داریم چه احتیاج به راهنمایی خطیب محترم جمعه است مگه یک مملکت چند تا نظر داره
  • علی A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    20 0
    ای کاش امامان جمعه به وظیفه اصلی خود که موعظه ودعوت به تقوا بود می پرداختند و درمورد مسایلی که اطلاعات کامل ندارند اظهارنظر نمی کردند