واحد مرکزی خبر نوشت:

در آستانه مذاکرات اتحادیه اروپا، روسیه و اوکراین درباره گاز، دولت روسیه به اروپایی ها هشدار داد.
الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با مطبوعات آلمان که روز جمعه منتشر شد ، به کشورهای اروپایی هشدار داد از بازفروش گاز روسیه به اوکراین خودداری کنند.
وزیر انرژی روسیه در گفتگو با روزنامه اقتصادی هندلزبلات، تاکید کرد: در قراردادهایی که در حال حاضر در بخش گاز در اروپا اجرا می شود، بازفروش یا صادرات مجدد پیش بینی نشده است. ما امیدواریم شرکای اروپایی روسیه به توافقنامه هایی که با روسیه منعقد کرده اند، پایبند بمانند. فقط در این صورت است که تحویل مستمر گاز روسیه به مصرف کنندگان اروپایی ادامه خواهد داشت.
هشدار وزیر انرژی روسیه به اروپایی ها در حالی صورت گرفته که قرار است نمایندگان روسیه، اوکراین و اتحادیه اروپا مذاکرات خود را درباره صادرات گاز روسیه روز جمعه در برلین از سرگیرند. این مذاکرات سه جانبه با هدف حل و فصل اختلافات میان کیف و مسکو درباره گاز و تضمین صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد. کشورهای عضو اتحادیه اروپا سی درصد از نیازهای داخلی خود به گاز را بازار روسیه تامین می کنند و بخش عمده گاز صادراتی روسیه به اروپا از خاک اوکراین ترانزیت می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از فرانکفورت، روسیه اواسط ماه ژوئن تحویل گاز به اوکراین را متوقف کرد چرا که مقامات کیف با افزایش قیمت گاز توسط شرکت گازپروم روسیه آن هم در شرایطی که بحران شرق اوکراین، مسکو و کیف را در برابر یکدیگر قرار داده بود، مخالفت کردند. مقامات روسیه بدهی های معوق گازی اوکراین را بالغ بر پنج میلیارد و پانصد میلیون دلار برآورد کرده اند.
وزیر انرژی روسیه خاطر نشان کرد: ما می توانیم برای دریافت بدهی های گازی اوکراین صبر کنیم اما شرکت نفت
و گاز اوکراین باید بدون تاخیر دو میلیارد دلار در چارچوب بازپرداخت بدهی های خود در اختیار روسیه قرار دهد آنگاه ما می توانیم بقیه بدهی های اوکراین را قسط بندی کنیم.
هفته گذشته ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا در تماسی تلفنی بر ضرورت ادامه گفتگو درباره تحویل گاز روسیه به اروپا تاکید کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =