فارس نوشت:

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: متأسفیم که اینگونه افراد بر کشورهای اروپایی حاکم هستند و به جای اینکه ما از این افراد رفتار منطقی‌ای را شاهد باشیم شاهد عربده‌کشی‌ها و بدمستی‌های آنان هستیم.

وی افزود: مقامات انگلیسی فکر می‌کنند که هنوز قرن نوزدهم است و آن‌ها امپراطوری کبیر بریتانیا را مدیریت می‌کنند. در صورتی که امروز قرن بیست و یکم است و اراده ملت‌ها و دولت‌های انقلابی در دنیا حکم‌فرماست.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: انگلیس نقش به سزایی در ایجاد فتنه در جهان اسلام داشته و تمامی تنش‌های قومی و فرقه‌ای در جهان اسلام توسط انگلیسی‌ها مدیریت شده است. انگلیس امروزه بزرگترین تروریسم دولتی جهان و تضییع کننده حقوق بشر در عراق و سوریه و ... است.

حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: فشارهایی که از سوی انقلابیون منطقه به انگلیس وارد شده عامل عصبانیت‌های اخیر مقامات این کشور است و من امیدوارم که مردم اروپا و انگلیس به خود بیایند و با دست خود این مقامات را از اریکه قدرت کنار زده و افرادی را که مختصر عقلی داشته باشند به قدرت برسانند.

وی افزود: ما در بحث بازگشایی سفارت انگلیس در تهران تجدیدنظر می‌کنیم و در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عربده‌کشی‌های نخست‌وزیر انگلیس در سازمان ملل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اگر لازم بدانیم که باید مانع توسعه روابط با انگلیس شویم با تصویب قانون مناسب که جنبه تنبیهی برای روباه پیر داشته باشد این اقدام را انجام خواهیم داد.

همچنین محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به صحبت‌های نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل در ارتباط با ایران گفت: اظهارات گستاخانه نخست‌وزیر انگلیس نشان داد که این کشور قابل اعتماد نیست و خوی استکباری و زیاده‌خواهی خود را همچنان دارا هستند.

وی افزود:‌ انگلیسی‌ها که سابقه بسیار بدی در اذهان ملت ایران دارند، با این اقدام خود نشان دادند هر گونه نشان دادن چراغ سبز به آن‌ها بیانگر اشتباه فاحش سیاسی است.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اظهارات گستاخانه نخست‌وزیر انگلیس نباید بی‌پاسخ بماند،‌اظهار داشت: از آقای رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه انتظار می‌رود که در بازگشایی سفارت انگلیس در ایران تجدید نظر کنند.

آصفری خاطرنشان کرد: انگلیسی‌ها در صددند تا اهداف شوم خود را در ایران دنبال کنند. همانطور که پیش از این نیز ما متذکر شده بودیم نشان دادند که قابل اعتماد نیستند.

وی افزود: اگر وزارت امور خارجه نپذیرفته بود که خسارت تجمع دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس را پرداخت کند امروز انگلیسی‌ها به خود اجازه نمی‌دادند که این گونه مواضع گستاخانه‌ای را اتخاذ کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که ایران اگر پذیرفته است که خسارت تجمع دانشجویان در مقابل سفارت‌شان را پرداخت کند به دلیل نیاز رابطه با آن‌هاست.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: وزارت امور خارجه باید پیگیر اظهارات اخیر نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی سازمان ملل باشد و کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در جلسه هفته آتی خود اظهارات نخست‌وزیر انگلیس در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در تهران را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم‌آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هم در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس در مورد ایران، اظهار داشت: اظهارات سخیف کامرون نشان داد که دولت انگلیس به مانند دولت آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: اظهارات نخست‌وزیر انگلیس علیه ایران بسیار گستاخانه، سخیف، بی‌منطق و بی‌شرمانه بود که بعد از دیدار وی با رئیس‌جمهور کشورمان مطرح شد؛ کامرون با این الفاظ بی‌ادبانه علیه ایران، شأن و ماهیت خودش را نشان داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: انگلیس همیشه خوی استعماری و استکباری داشته است، اما آنان امروز مانند قبل اقتدار ندارند و می‌خواهند قدرت مجازی و کاذبی را برای خودشان دست و پا کنند.

وی تأکید کرد: کامرون با سخنان وقیحانه و بی‌شرمانه‌اش، به دنبال دخالت در امور داخلی ایران است؛ این سخنان نخست‌وزیر انگلیس، لزوم بی‌اعتمادی دولتمردان به روباه پیر را به اثبات می‌رساند و باید پاسخ درخور و شایسته‌ای به آنان داده شود.

آقامحمدی با تأکید بر اینکه دولت باید بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و گسترش روابط دو کشور به سطح سفیر را متوقف کند، یادآور شد: بازگشایی مجدد جاسوس‌خانه روباه پیر در تهران کوتاه آمدن در برابر مواضع ضدایرانی کامرون است.

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه کامرون نخست‌وزیر انگلیس در مورد ایران، اظهار داشت: ملت ایران هرگز جنایات و توطئه‌های انگلیس این روباه پیر علیه جمهوری اسلامی و انقلاب، را فراموش نخواهند کرد.

وی افزود: انگلیس همواره به عنوان یک استعمار پیر در حق ملت ایران ظلم کرده و در برخورد با ملت ایران هیچ‌گاه حق و عدل را در نظر نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با تأکید بر اینکه سفارت انگلیس در تهران در فتنه 88، مرکز توطئه و هدایت فتنه‌گران بود، یادآور شد: از کامرون و نخست‌وزیر انگلیس انتظار دیگری جزء این نیست که علیه ایران صحبت و اقدام کنند، اما برخی در داخل کشور دیگر نباید به این روباره پیر دلخوش باشند و تصور کنند انگلیس دیگر آدم شده است و فریب او را بخورند.

نقوی با تأکید بر اینکه واقعیت ذات انگلیس در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران اظهارات اخیر کامرون آن هم پس از دیدار با روحانی رئیس‌جمهور است، گفت: دشمنان بدانند جمهوری اسلامی ایران راه خود را مانند 35 سال گذشته ادامه خواهد داد.

 

گفتنی است نخست وزیر انگلیس پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور ایران، طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن طرح این ادعا که ایران از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند، گفت: حکومت ایران باید برنامه هسته‌ای و نیز رفتار با مردم خودش را تغییر دهد.

کامرون همچنین با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور ایران گفت: اختلاف‌نظرهای شدیدی با ایران داریم.

وی همچنین در این اظهارات کلید شکست داعش را پایان حکومت اسد در سوریه ذکر کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    23 12
    با حقیقت پور موافقم. انگلیس دست خودش رو رو کرد. دنیارو بهم ریخته این روباه مکار.
  • بی نام A1 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    8 4
    مرگ بر انگلیس
  • بی نام A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
    1 1
    انگلیس نقش به سزایی در ایجاد فتنه در جهان اسلام داشته و تمامی تنش‌های قومی و فرقه‌ای در جهان اسلام توسط انگلیسی‌ها مدیریت شده است. هیچ کشوری نباید اینو فراموش کنه ... واقعا روباه سگ پیر برازندشه