نسیم نوشت:

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور طی یادداشتی نوشت: اوباما و روحانی لازم نیست یکدیگر را ملاقات کنند بلکه کافی است یکدیگر را درک کنند و شجاعت کافی برای عبور از گذشته‌های دور و نزدیک را داشته باشند.

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور درخصوص دیدارها و برنامه‌های حسن روحانی یادداشتی در صفحه شخصی گوگل پلاس خود نوشت که متن آن بدین شرح است:

این روزها روحانی به تنهایی بار ریشه کنی اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و ارائه چهره رحمانی از اسلام و چهره عقلانی از ایران را بر دوش می‌کشد.

دیدارهای دو جانبه همه یک پیام از طرف مقابل را منتقل می‌کند؛ ما منتظر رفع تحریم‌ها هستیم تا بتوانیم ایران را در صدر فهرست اولویت‌های خود قرار دهیم. طرف ایرانی هم یک پیام قوی را دائما تکرار می‌کند؛ اگر طرف‌های ما می‌خواستند صداقت و جدیت ما را بیازمایند، عملکرد اعتمادساز ما در یک سال گذشته بهترین سند برای موفقیت ما در این آزمون است و اگر می‌خواستند توان ما را در مواجهه با تحریم‌ها بسنجند باز هم یک سال گذشته سند موفقیت ما در مدیریت منابع اندک، انضباط مالی و اولویت‌بندی درست است به کنایه شنیدیم که آنچه اوباما در زمینه سلامت عمومی نتوانست انجام دهد، روحانی با وجود تحریم اجرا کرد.

روحانی بسیار خوب می‌داند چه می‌کند و می‌تواند این را که طرف‌های مقابل از سخنان و رفتار او چه برداشتی می‌کنند، مدیریت کند.

سخنان چند دقیقه پیش اوباما در سازمان ملل پاسخ دقیق و بهنگامی به حسن نیت و تدابیر یک ساله روحانی بود. این دو لازم نیست یکدیگر را ملاقات کنند کافی است یکدیگر را درک کنند و شجاعت کافی برای عبور از گذشته‌های دور و نزدیک را داشته باشند.

امروز در جلسه با بزرگترین فعالان اقتصادی آمریکا کسی از روحانی خواست با اوباما دست بدهد و کار را تمام کند. روحانی پاسخی عمیق ولی ساده داد؛ او گفت حل مشکل ایران و آمریکا نه از دست که از مغز آغاز می شود. آمریکا باید به تهدید و تحقیر ایران خاتمه دهد و نگاهش را به ایران عوض کند. باید درک کند که استفاده از فرصت تعامل و مصالحه با ایران به نفع همه است.

او از فعالان اقتصادی خواست به جای آن که سیاست مداران در مورد ایران به آنها خط بدهند خود آنها جهت دهی را بر عهده بگیرند و سیاست را در مسیر اقتصاد هدایت کنند. این زبانی است که آمریکایی ها خوب می فهمند.

این روزها و شبها هر لحظه دعا می کنم که خداوند او را همواره در مسیر قول لین ، لسان صدق و قول سدید یاری کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =