واحدمرکزی خبر نوشت:

جیل دوکرچوف هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم گفت سه هزار تروریست اروپایی در سوریه جنگیده اند.
به گزارش شبکه الاخباریه سوریه شمار تروریستهای اروپایی که به کشورهای خود باز می گردند رو به افزایش است. سه هزار تروریست اروپایی از کشورهای مختلف راهی سوریه شدند. بیست درصد از این تروریسها به کشورهای خود بازگشته اند و هم اکنون خطر بالقوه ای برای امنیت قاره پیر هستند. جیل دوکرچوف هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم گفت: تعداد عناصر مسلح اروپایی در عراق و سوریه که ماه ژوئیه گذشته حدود دوهزار نفر اعلام شده بود، به حدود سه هزار نفر افزایش یافته است. وی افزود این افزایش در تعداد عناصر مسلح ممکن است ناشی از پیشرفت های داعش در برخی مناطق جغرافیایی و  اعلام خلافت در برخی از مناطق تحت سلطه این گروه باشد.
این مسئول اروپایی اظهار داشت: پیشرفت های داعش، متوقف نشده است و اعلام خلافت از سوی این گروه می تواند تاثیر گذار باشد.

اکثر اروپایی هایی که به جمع گروه های مسلح در عراق و سوریه پیوسته اند، از کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک هستند و تعداد محدودی از آنان از کشورهای اسپانیا، ایتالیا،ایرلند و اتریش هستند.
جیل دوکرچوف همچنین گفت بین 20 تا 30 درصد از این عناصر مسلح که تبعه یا مقیم کشورهایی اروپایی بوده اند، به کشورهایشان بازگشته اند که برخی از آنان زندگی عادی خود را از سرگرفته اند و برخی دیگر بعد از صدمه های روحی درجنگ، دچار افسردگی شده اند و برخی دیگر از آنان که تندروتر بوده اند، تهدیدی برای کشورهایشان به شمار می روند.

وی تاکید کرد: چالشی که هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آن مواجه هستند، ارزیابی وضعیت هر یک از این عناصر مسلح و تشخیص میزان خطر آنان و نشان دادن بهترین واکنش در برخورد با آنان است.
این در حالی است که کشورهای اروپایی تا کنون به طرق مختلف از گروههای تروریستی در سوریه حمایت و راه عزیمت تروریستها را به سوریه و عراق تسهیل کرده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    2 3
    اروپایی های دیوونه
    • احمد A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
      1 0
      البته اینها جهان سومی هایی هستند که تابعیت اروپا رو کسب کردند یا بابا ننه شون مهاجر بودند. همون مسلمون های مهاجر