ناطق نوری: بعضی چوب ولایت را می خورند و برخی نانش را / برخی حرفهای امام را تحریف کردند

حجت الاسلام ناطق نوری با بیان اینکه«بعضی ها چوب ولایت را می خورند، و بعضی نان ولایت را»، تصریح کرد: این گروه دوم موج سوار و هواشناس هستند.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در سخنرانی در مراسم روز سوم درگذشت مرحوم دعاگو ضمن تسلیت درگذشت این پیشکسوت انقلاب به خانواده و دوستان این مرحوم، گفت: دعاگو یک روحانی شجاع بود که در عمر نسبتا کوتاهش فراز های قابل توجه و برجسته ای داشت که هر کدام از این خصلتها می تواند سوژه یک سخنرانی مستقل باشد.

وی با طرح این پرسش که ما با پیشتازان مبارزه و انقلابیون خودمان چگونه برخورد می کنیم، افزود: متاسفانه ما ایرانی ها منش و روشمان این است که قدر پیشتازان و پیشکسوتان انقلابمان را نمی دانیم.در صدر مشروطه شیخ فضل الله نوری مجتهد طراز اول کشور که هنگام حرکت همه دست و پای او را می بوسیدند، در میدان توپخانه اعدام کردند. در انقلاب خودمان هم همین طور است.

ناطق نوری با اشاره به اینکه برخی می گویند ایرانی هوش خوبی دارند، اما حافظه تارخی شان ضعیف است، تصریح کرد: به نظرم این حرف درستی است و ما از یک نوع حادثه ده بار آسیب می بینیم. در ابتدای انقلاب آن قدر جو علیه شهید بهشتی درست کردند که برخی اجازه ندادند ایشان در مشهد سخنرانی کند.

وی با ذکره خاطره ای در این زمینه، افزود: یک بار در پادگانی سخنرانی داشتم عده ای مرا دوره کردند و گفتند به بهشتی بگو ما می رویم و کشته می شویم، تو پولهایی را که دزده ای به همسرانمان بازگردان! من گفتم در لیست جدید اسم من هم هست.به دلیل همین جوسازی علیه شهید بهشتی بود که امام خمینی(ره) فرمودند:«از شهادت بهشتی سخت تر مظلومیتش بود.»

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری همچنین با اشاره به فضا سازی علیه آیت الله خامنه ای، خاطر نشان کرد:علیه رهبری آن قدر جوسازی کردند که عده ای که خود را انقلابی می دانستند به ایشان سلام نمی کردند و ایشان می گفتند که آن قدر دید اینها نسبت به ما منفی است که اگر دو جلسه دیگر با اینها کار کنند، ما را به قصد قربت می کشند.

ناطق نوری با تاکید بر اینکه برخی حرفهای امام را تحریف کردند، اظهار داشت:عده ای اول انقلاب به امام گفتند که عده ای در رژِیم قبلی بودند، اما با ما هم صدا شدند. امام فرمودند:«ملاک حال افراد است.» این جمله امام برای جذب بود نه دفع ،اما برخی حرف امام راحل را تحریف کردند.

وی با بیان اینکه برخی ها چوب ولایت را می خورند، و بعضی نان ولایت را، افزود: این گروه دوم موج سوار و هوا شناس هستند.
رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به سوابق آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت:یکی از پیشکسوتان مبارزه جناب آقای هاشمی رفسنجانی است. من از سال 42 که امام فرمان مبارزه را سر دادند کمتر شخصیتی را نقش آفرین تر از آقای هاشمی رفسنجانی دیدم. او شهر به شهر و کشور به کشور می رفت و مردم را دعوت می کرد تا به امام بگروند و در این راه شکنجه و زندانی شد

وی با ذکر خاطره ای در خصوص شخصیت هاشمی، ادامه داد:یادم هست روزی در منزل مرحوم فلسفی بودیم که آقای هاشمی که تازه آزاد شده بود آمد. مرحوم فلسفی به او آقای هاشمی گفت شنیده ام شما را خیلی شکنجه کرده اند. هاشمی گفت:«من بینه ام خوب است و مقاوم هستم ، اما به فکر کسانی که زیر شکنجه هستند باشید.»

ناطق نوری افزود: در یک مقطعی رهبر انقلاب در مورد هاشمی فرمودند: هیچ کس نزدیک تر از هاشمی به من نیست. یک بار هم در نماز جمعه گفتند که هاشمی نه تنها چیزی از انقلاب نبرد، که زندگی اش را هم برای انقلاب گذاشت، اما چرا باز هم علیه او هتاکی و فحاشی می شود؟
وی با اشاره به حوادث دوران جنگ تحمیلی و پذیرش قطعنامه 598، اظهار داشت: در آن دوران امام آقای هاشمی را جانشین خود کرده بود، وقتی بحث قطعامه 598 پیش آمد فشار زیاد شد. امام نامه ای به مجلس دادند که چرا قطعنامه را پذیرفتیم، و فرمودند: از رئیس دولت و فرمانده سپاه سوال کردند چه چیز برای ادامه جنگ لازم دارید، آنها گفتند چیزی نداریم.

ناطق نوری ادامه داد: در آن دوران آقای هاشمی به امام می گوید: «اگر به این نتیجه رسیدند که باید قطعنامه را قبول کنید، من مسئولیت را می پذیریم . پس از قبول قطعنامه من را محاکمه و اعدام کنید تا انقلاب بماند.»

وی با بیان اینکه امروز هم یکی از کسانی که اگر تهدیدی انقلاب را تهدید کند تا آخرین قطره خونش می ایستد، آقای هاشمی است، گفت: یکی از کسانی که برای رهبر معظم انقلاب حاضر است آخرین قطره خونش را بدهد ایشان است .

 

23/212

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    31 4
    درود برشما باید تا شخصیتها زنده هستندباید از انهادفاع کرد وقدر انهارا دانست ولی چه کنیم که ما همیشه نمک را می خوریم ونمک دان را می شکنیم زندگی اشخاص خاص ونمونه باید برای عموم مردم روشن باشد وهیچ چیز پنهانی نداشته باشد تا یاوه گویان خاموش شوند
  • بانوی ایرانی... IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    27 4
    چقد از خوندن این حرفها لذت بردم.تو این فضای مسموم و به قول ایشون "موج سواری و هواشناسی" واقعا این صداقت به دل و جون آدم میشینه...
  • بی نام IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    33 5
    خدا حفظ کند آقایان هاشمی و ناطق و خاتمی و حاج سید حسن آقای خمینی را برای انقلاب
  • مهربان A1 ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    98 10
    موافقم
    • محسن A1 ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      40 4
      مهربان جان افسوس اونایی که باید قدر هاشمی را بدونن خودشون به خواب زدن
  • همایون A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    86 12
    هاشمی برای آرمان و هدفش هیچ ملاحظه ای ندارد ، چون به راهی که انتخاب کرده است ایمان دارد . . . . ولی چه کنیم که قلم در کف دشمن است
  • عمار اقا A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    71 7
    افرین اقای هاشمی
  • بی نام A1 ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    66 6
    بسمه تعالی درود وسلام بر ایشان که مصداقی از ابرار وجوانمردان انقلاب اسلامی هستند. ایده الله تعالی
  • بی نام IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    23 3
    علاقه اقای هاشمی به انقلاب مثل علاقه مادر به فرزندشه حاضره خودش اسیب ببینه ولی به فرزندش ضرری نرسه اما امروز عده ای هستن که با ادعای انقلابی بودن و لی در اصل به خاطر منافع شخصی یا حزبیشون از خوردن هر نوع اسیبی به انقلاب باکی ندارن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
    7 10
    هاشمی خوبه بچه هاش آبروش بردن
    • عمار اقا A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۳
      2 4
      شاید......
  • محمد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
    6 1
    ااقاي هاشمى راد مرد تاريخ است براستي يكي از پشتوانه هاي انقلاب ميباشد خدا نكهدارش باشه
    • ابراهیم IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
      1 4
      چرا ناطق از فتنه 88 نمی گوید که چه کسی کارگردان بود .