تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولان اجرایی کشور امروز توسط سبحانی‌نیا عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قرائت شد.

به گزارش ایسنا، این تذکرات به شرح زیر است:

قائد رحمت نماینده درود و ازنا به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:‌ تسریع در پرداخت حقوق و معوقات کارکنان شرکت فارسیت درود.

چاردولی نماینده ملایر به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در تعیین قیمت تضمینی کشمش براساس میزان تورم.

بشیری و رستمیان نمایندگان پاکدشت و دامغان به وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی: جلوگیری از واردات خودروهای خارجی به منظور حمایت از صنایع داخلی.

محسنی ثانی نماینده سبزوار به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در جلوگیری از ورود خسارت و ضرر و زیان به دامداران.

قادری نماینده شیراز به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت: تسریع در تایید نقشه‌های بیمارستان تامین اجتماعی شیراز.

نقوی حسینی نماینده ورامین به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در رفع موانع اجرای طرح متروی تهران- قرچک- ورامین- پیشوا.

موسوی اصل نماینده گرمی به رییس جمهور: لزوم رسیدگی جدی به نحوه تعاملات دولت با نمایندگان.

صالحی نسب نماینده دشت آزادگان و هویزه به وزیر نیرو: توضیح علت عدم اجازه کشت محصولات تابستانی براساس سطوح موجود در حوزه انتخابیه، همچنین به وزیر جهاد کشاورزی: تسریع در حل مشکلات کشاورزان حوزه انتخابیه.

احمدی لاشکی نماینده نوشهر و چالوس به وزیر نیرو: تسریع در حل مشکلات آب شرب منطقه‌ای در چالوس.

موسوی نماینده اهواز به وزرای نیرو و کشور: توضیح علت بی‌توجهی سازمان آب استان خوزستان به بستر کارون که تبدیل به کانال فاضلاب شده است و همچنین توضیح علت عدم تعطیلی ادارات دولتی در روزهای پنجشنبه در استان خوزستان.

حسینی نماینده قائم‌شهر به وزیر صنعت، معدن و تجارت: تسریع در حل مشکلات معدن گلیران. همچنین به وزیر کشور: تسریع در ارتقا تقسیمات کشوری حوزه انتخابیه.

شوهانی نماینده ایلام به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم حل مشکلات ناشی از مدیریت نامناسب در کارخانه سیمان ایلام. همچنین به وزرای نیرو و ورزش و جوانان: توضیح علت بی‌توجهی به مساله آب شرب روستاها و توضیح علت عدم حضور معاون پارلمانی وزیر در مجلس و عدم تعامل با نمایندگان.

حسینی نماینده قصر شیرین و سر پل ذهاب به وزرای صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات و اقتصاد و دارایی: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای موردنیاز جامعه، تسریع در حل مشکل احتساب هزینه رومینگ برای تلفن‌های همراه مناطق مرزی شهرستان‌های حوزه انتخابیه و همچنین لزوم تذکر به مسئولین بانک‌ها جهت تکریم ارباب رجوع.

سالک کاشانی نماینده اصفهان به وزیر نیرو: لزوم رهاسازی آب رودخانه زاینده‌رود در نیمه اول آبان‌ماه برای کشت پاییزه کشاورزان استان اصفهان.

شفیعی نماینده ممسنی و رستم به وزیر آموزش و پرورش: توضیح علت رفتار تبعیض‌آمیز در پرداخت پاداش مناطق محروم فرهنگیان.

آریایی‌نژاد نماینده ملایر به وزیر راه و شهرسازی: اتخاذ تدابیر فوری جهت جلوگیری از تصادفات در جاده‌های شهرهای ملایر.

طاهری نماینده گرگان و سبحانی‌نیا نماینده نیشابور به وزیر امور اقتصاد و دارایی: دستور اکید بانک‌ها برای تسریع در پرداخت تسهیلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی.

عیسی امامی و سبحانی‌نیا نماینده نیشابور به وزیر صنعت، معدن و تجارت: وضعیت دامداران اسف‌بار است.

شریعت نژاد نماینده تنکابن به رییس جمهور: عدم اجرای مصوبه مورخ ۹۳/۴/۴ هیات دولت از طرف بانک درخصوص خسارت دیدگان بخش خصوصی. 

همچنین تبلیغ برنج‌های خارجی در صدا و سیما، نحوه فروش اینترنت و اهتمام به رعایت حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای از دیگر محورهای تذکرات امروز  نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس در تذکری به صدا و سیما خواستار حمایت از محصولات برنج داخلی و عدم تبلیغ برنج‌های خارجی شد.

وی، ضمن تشکر از زحمات صدا و سیما گفت: با وجود این که برنامه‌های زیادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور از صدا و سیما پخش می‌شود اما این رسانه برنج‌های خارجی را به نام‌های محسن و احمد به فروش می‌رساند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با تاکید بر لزوم پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: متاسفانه کالاهای خارجی که هزاران حرف و حدیث دارند در تلویزیون جمهوری اسلامی ایران تبلیغ می‌شود.

لاهوتی همچنین در تذکری به معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و همچنین وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: مطالبات صیادان لنگرود و چمخاله سال‌ها است که پرداخت نشده است این همه پول به جای این که صرف همایش‌ها شود مطالبات هفت میلیارد تومانی صیادان را پرداخت کنید.

علیرضا خسروی نماینده مردم سمنان هم در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی خواستار حمایت از عشایر و جلوگیری از از بین رفتن دام‌های عشایر شد.وی گفت که ۷۵ هزار راس دام عشایر در حال از بین رفتن است و عمل به تقاضای عشایر مبنی بر واگذاری علوفه در مقابل گوشت خواسته زیادی نبود.

همچنین نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس اظهارداشت: توقع داریم همانطور که رییس جمهوری تاکنون اهتمام به رعایت حقوق کشور داشته است از این به بعد هم داشته باشد، راه مساله پایداری است و ما همیشه برنده‌ایم و باخت ـ باخت در نظام ما معنا و مفهوم ندارد.

وی در تذکری نیز به وزیر دفاع خواستار رفع مشکلات شرکت ایران ایر تور شد، عدم برگزاری جلسات شورای عالی مجازی دستمایه تذکر دیگر پژمان‌فر به رییس جمهوری بود. وی گفت: برگزار نشدن جلسات شورای عالی مجازی مشکلات عدیده‌ای را در این حوزه ایجاد کرده که تمام این مشکلات به ایشان برمی‌گردد.

نماینده مردم رشت در مجلس نیز در تذکری به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چرا این وزارتخانه به بهانه توسعه پهنای باند اینترنت را با قیمت بالا به فروش می‌رسد.

وی ادامه داد: دولت فقط به دنبال کسب پول در فروش اینترنت است و نسبت به ارایه خدمات کاری نکرده است و تمام وظایف را به انتهای ۹۴ موکول می‌کند.

وی تصریح کرد: وزارت ارتباطات بدون زحمت می‌خواهد پول بگیرد در حالی که در تمام دنیا تلاش می‌کنند پیشرفت‌های لازم را برای ارایه خدمات فراهم کنند.

وی همچنین خواستار درنظر گرفتن پیوست فرهنگی و امکان کنترل فضای مجازی شد.

شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان هم در تذکر آیین نامه‌ای گفت: ۹۴۱ روستای استان کرمان با تانکر آب رسانی می‌شوند و ۲۰ درصد از خشکسالی کشور مربوط به این استان است.

ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد نیز از رییس جمهوری خواست مشکل بیکاری در استان لرستان را رفع کند.

وی همچنین گفت: آمریکا ثابت کرده که حتی به توافقات رسمی نیز بی اعتنا است که نمونه آن را در تحریم‌های اخیر دیده‌ایم.

وی، سخنان محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه مبنی بر این که ما قول اوباما را قبول داریم ساده‌لوحی ارزیابی کرد و اظهارداشت: ضمن تشکر از رییس جمهوری مبنی بر عدم ملاقات با اوباما حضور رییس جمهوری در مذاکرات هسته‌ای فرصتی است تا در مقابل زیاده‌خواهی‌های شیطان بزرگ عدولی صورت نگیرد و اگر غیر از این باشد مورد قبول ملت نخواهد بود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =