ایسنا نوشت:


در حالی که نیروی هوایی آمریکا حملات خود را به مواضع داعش در استان الانبار عراق آغاز کرد، این گروه صبح امروز (چهارشنبه) مقبره و مسجد تاریخی "الاربعین" در شهر تکریت را بمب‌گذاری کرد.
 یک مقام محلی در استان صلاح الدین به سایت شبکه سومریه نیوز اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به داعش صبح امروز مقبره و مسجد تاریخی الاربعین را در مرکز شهر تکریت منفجر کردند.

این مقام محلی افزود:‌ اعضای داعش با کار گذاشتن چندین بمب در اطراف این مسجد آن را منفجر کردند. این حمله منجر به تخریب کامل این مسجد و مقبره شد.

از سوی دیگر، شبکه خبری اسکای نیوز عربی‌ گزارش داد، در انفجار یک ماشین بمب گذاری شده در شهرک «صدر» واقع در شرق بغداد، حداقل 14 تن کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند.

شهر بغداد از چند ماه گذشته شاهد حملات تقریبا هر روزه‌ بوده که بیشترشان رنگ و بوی فرقه‌ای داشته‌اند به دنبال آنها هزاران نفر در این شهر کشته شده‌اند.

از طرف دیگر‌، منابع نظامی و پزشکی عراق روز گذشته اعلام کردند: در حملات هوایی آمریکا به مراکز داعش در استان الانبار در غرب عراق ده‌ها عضو این گروه تروریستی کشته شدند.

محمد العسکری‌، سخنگوی وزارت دفاع عراق در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ده‌ها تن از اعضای داعش در حملات هوایی آمریکا به پایگاه‌های این گروه تروریستی در مرزهای سوریه و منطقه «القائم» کشته شدند.

یک سرهنگ ارتش عراق اعلام کرد: ما نزدیک به 80 پایگاه داعش در استان الانبار را شناسایی کردیم برخی از این پایگاه‌ها و انبارهای مهمات منهدم شده و نیروهای مسلح داعش کشته شدند.

پنتاگون تاکنون آغاز این حملات را تایید نکرده است.

براساس اطلاعاتی که یکی از مسئولان پزشکی استان الانبار ارائه کرده‌، بیمارستان‌های این استان در چند ساعت گذشته اجساد 48 نیروی مسلح داعش را تحویل گرفته‌اند.

چند ساعت پس از آغاز اولین حملات هوایی آمریکا و هم پیمانانش به پایگاه‌های داعش در سوریه این حملات رسانه‌ای شدند.

ژان ایو لودریان‌، وزیر دفاع فرانسه روز گذشته اعلام کرد: فرانسه با وجود تهدیدات داعش طی چند روز آینده حملات هوایی جدیدی را بر مواضع این گروه تروریستی در عراق آغاز خواهد کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «فرانس 2» گفت: لازم است که بیشتر از این در این باره سخن نگوییم فرانسه نحوه دفاع از خودش را می‌داند و از این اقدام دست نمی‌کشد.

وزیر دفاع فرانسه افزود: ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم و مطمئنا حملات خود را در چند روز آینده ادامه خواهیم داد.

وی در ادامه تاکید کرد: این اقدام دولت فرانسه براساس خواسته مسئولان عراقی و در حمایت هوایی از عملیات نظامی نیروهای عراق و کردستان انجام می‌شود.

این مقام فرانسوی با اشاره به اینکه تهدیدات گروه‌های تروریستی تازه نیست، گفت: تشکیلات القاعده در کشورهای مغرب اسلامی از سال 2006 فرانسه را به عنوان دشمن اول خود معرفی کردند.

جنگنده‌های فرانسه حدود یک هفته است که عملیات جاسوسی را بر فراز عراق آغاز کرده‌اند و تا کنون تنها یک حمله در روز جمعه گذشته انجام دادند که در آن دو انبار لجستیک گروه‌های تکفیری در شمال شرق عراق در نزدیکی موصل مورد هدف قرار گرفت.

از سوی دیگر، شبکه المیادین اعلام کرد که ارتش عراق شهر فلوجه را به طور کامل و راه‌های فرعی منتهی به آن را بستند.

همچنین این شبکه از کشته شدن 21 عضو داعش در حمله هوایی آمریکا به مقر اعضای داعش در شهرستان حویجه و دبس در کرکوک خبر داد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =