رسا نیوز نوشت:

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری فرصت انقلاب اسلامی را فرصتی طلایی و استثنایی برای حوزه های علمیه، علما و روحانیت دانست و مقابله با انحرافات و بدعت ها در دین را یکی از مهم ترین وظایف علما ذکر کرد.

آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس اول مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در نخستین جلسه درس خارج خود در سال تحصیلی جدید در مسجد محمدیه قم، گفت: خدای متعال را شاکریم که توفیق بهره مندی از این مائده مبارکه و فقاهت و معارف عصمت و طهارت را به ما عطا فرمود مخصوصا در این برهه از زمان که نیاز به معارف الهی و اسلام اصیل بیش از هر زمان دیگری احساس می شود.

او با تاکید بر این مجاهدت ائمه اطهار اسلام را از تحریف و دستبرد حفظ کرد و اگر این مجاهدت نبود قطعا دین ما هم مانند سایر ادیان الهی دچار تحریف می شد، گفت: ائمه اطهار علیهم السلام در حق فقه عامه هم مجاهدت کردند و مقدار زیادی از مسائل فقه عامه را تبیین کردند.

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: بزرگان مذاهب دیگر یا مستقیم شاگرد ائمه(ع) بودند یا غیر مستقیم؛ هر جا که حکام جور می خواستند حق را باطل کنند ائمه(ع) حق را بیان می کردند و کار حکام جور را خنثی می ساختند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: شاهد این که ائمه(ع) در حفظ مذهب عامه هم مجاهدت کردند این است که ما می بینیم که در عمده مسائل مذاهب اربعه با هم مشترکیم و اختلاف در بعضی مسائل است، این یکی از بزرگ ترین اهدافی بود که ائمه دنبال کردند.

او گفت: در میان ائمه(ع) امام باقر، امام صادق، امام کاظم و امام رضا علیهم السلام نقش بزرگی در حفظ اسلام و حفظ سایر مذاهب اسلامی داشتند.

آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: این مساله باید یکی از اهداف مهم حوزه باشد که اسلام را از انحراف حفظ کند و سیره علمای سلف هم همین بوده است؛ مخصوصا با این انحراف‌ها و تحریف هایی که امروزه ایجاد شده است؛ چه آنهایی که از بیرون وارد دین شده و چه این بدعت ها که از درون جهان اسلام ایجاد شده است و به عنوان دین، افکار سلفی گری و تکفیری را القا می کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه و علما نقش مهمی در این زمینه و برای مقابله با انحرافات و بدعت ها در دین دارند؛ مخصوصا علمای شیعه جهان و باید نقش و رسالت سنگین خود را ایفا کنند و این برنامه ریزی دقیق و متقن می خواهد.

آیت الله هاشمی شاهرودی فرصت نظامی اسلامی را فرصتی بی بدیل برای حوزه های علمیه و علما ارزیابی و با تاکید بر بهره گیری از این فرصت طلایی، گفت: بحمد الله امروز با برپایی نظام و انقلاب اسلامی، این مکتب حقانیت و عقلانیت خود را به جهانیان ثابت کرده است.

او گفت: اگر برنامه ریزی درست انجام و برای کار درست فکر شود، می توان کل جهان اسلام را تعدیل و آنها را هدایت کرد و معارف حقه دین و فقه صحیح اسلام را بیان و پیاده کرد. ان شاءالله خداوند این توفیق را به ما بدهد که این کار بسیار مهم درست انجام شود و معارف اهل بیت ترویج یابد؛ البته هر چه هدف بزرگ تر باشد مسؤولیت هم سنگین تر می شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377078

برچسب‌ها