ایسنا نوشت:

ارتش آمریکا اعلام کرد، حمله هوایی تحت رهبری آمریکا مواضع گروه تروریستی خراسان در سوریه را هدف قرار داد چرا که این گروه در آستانه انجام حملات گسترده‌ای علیه غرب بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه "خراسان" که از کهنه سربازان طالبان در افغانستان و پاکستان تشکیل شده و در سوریه به جبهه النصره پیوسته است، هسته اصلی القاعده در سوریه محسوب می‌شود که بنابر گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا قصد داشته حملاتی گسترده علیه مواضع غربی‌ها انجام دهد.

ژنرال ویلیام می‌ویل، مدیر عملیات در ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: گزارش‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که این گروه درمراحل نهایی برای انجام حملات گسترده علیه اهداف غربی و به صورت بالقوه علیه آمریکا بود. اما حمله هوایی اخیر علیه تروریست‌ها در سوریه برنامه‌هایشان را نقش بر آب کرد.

حملات هوایی روز سه شنبه توسط آمریکا و کشورهای عربی صورت گرفت. پیشتر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده بود که حملات هوایی ایالات متحده باعث کشته شدن اعضای گروه "خراسان" شده که تلاش می‌کردند تا علیه اهداف غربی توطئه چینی کنند.

ژنرال می‌ویل ادامه داد، بیش از 40 موشک تاماهاوک از چند ناو مستقر در خلیج فارس و دریای سرخ به سمت مواضع این تروریست‌ها شلیک شد. گروه "خراسان" به دنبال مبارزه با دولت سوریه یا کمک به مردم این کشور نیست بلکه تلاش می‌کند تا ریشه‌هایش را در سوریه و با هدف انجام حملات علیه غرب بدواند.

جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت: برآورد اولیه ما نشان می‌دهد که این حملات بسیار موفقیت آمیز بوده است. البته این حملات تازه شروع شده و ادامه دارد.

ژنرال می ویل نیز گفت: ارتش آمریکا از کشتار غیر نظامیان در این حملات مطلع نیست و این حمله برای کاهش خطر برای غیرنظامیان در منطقه صورت گرفت.

وی همچنین اذعان داشت که شواهدی از متفرق شدن داعشی‌ها از منطقه وجود دارد.

مدیر عملیات ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت: حملات هوایی علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه شروع یک کمپین معتبر، ادامه‌دار و طولانی است که باعث تضعیف و در نهایت متلاشی شدن داعش می‌شود. به عقیده من این نبرد چندین سال طول می‌کشد.

وی تاکید کرد که هیچ هماهنگی با دولت دمشق صورت نگرفته و این مساله را رد کرد که حملات هوایی آمریکا به صورت غیر مستقیم به دولت سوریه کمک می‌کند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    76 12
    باز هم خبر از این گروه پدرسوخته که اسم اصیل خراسان را برای خود انتخاب کرده اند....
  • ناشناس A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    69 6
    حالا چرا اسم استان عزيز ما رو رو گروه منحوسشون گذاشتن؟؟؟ به حق ثامن الحججع، خدا نسل تروريست ها رو از روي زمين محو كنه
  • کارن A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    59 2
    این از خدا بی خبرها اسم خراسان رو هم بد نام میکنند.
  • ایمان IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    3 1
    اسم خوودشون رو گزاشتن خراسان چون طبق احادیث گروه خراسانی در اخرالزمان میان و بر حق هستن