واشنگتن حملات هوایی روز سه شنبه علیه شبه نظامیان داعش را «بسیار موفق» توصیف کرده و تاکید کرد این آغاز کار است.

 

 

 



به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، حملات هوایی ایالات متحده آمریکا به نواحی در شمال غرب سوریه از جمله مقر شبه نظامیان جبهه النصره که از اسلامگرایان وابسته به القاعده هستند، دهها کشته برجای گذاشته است.

پیکارجویان افراطی و ستاد کنترل و فرماندهی آنها، مراکز ذخیره مهمات، مراکز آموزشی و مراکز امور مالی، و همچنین وسایل نقلیه نظامی اسلامگرایان تندرو از جمله اهدافی هستند که توسط نیروهای ائتلاف بین المللی بمباران خواهند شد.

در همین روز همچنین باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا با مقامات پنج کشور عربستان سعودی، اردن، امارات متحده عربی، بحرین و قطر که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک آمده بودند، ملاقات کرد.

این کشورها از حملات آمریکا در سوریه حمایت کرده بودند.

آقای اوباما در این نشست گفت: «اکنون ما این فرصت را داریم تا پیام بسیار روشنی بفرستیم که جهان متحد است و همه ما متعهد شدیم تا نه تنها دولت اسلامی بلکه تمام انواع ایدئولوژی های افراطی را که عامل ریختن خونهای بسیاری هستند، تضعیف و در نهایت نابود کنیم.»

پنتاگون اعلام کرد در حملات روز سه شنبه، اهداف نظامی متعلق به گروه «دولت اسلامی» و «گروه خراسان» مد نظر بوده و سعی شده تا جای امکان از اصابت بمبها به غیر نظامیان خودداری شود.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    9 2
    الان قاچاقچی های سلاح و سوخت دارن کیف می کنن. برای قاچاقچی ها و گروه های مافیایی دنیا را ساخته ایم. امیدوارم کشورها بیدار شده باشند.