تسنیم نوشت:

یک مقام ایرانی به رویترز اعلام کرده که آمریکا تصمیم خود برای حمله به داعش در داخل خاک سوریه را به اطلاع ایران رسانده و به تهران درباره عدم هدف قرار دادن نیروهای ارتش این کشور اطمینان داده بود.

رویترز به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که آمریکا از پیش تصمیم خود برای حمله به شبه‌نظامی‌های افراطی سوریه را به اطلاع ایران رسانده و به تهران اطمینان داده بود که نیروهای بشار اسد را هدف قرار نخواهد داد.

این مقام ایرانی به رویترز گفت: "ایران درباره موضع اسد و تضعیف دولت وی در صورت هر گونه اقدام علیه داعش در سوریه نگران بود و در دیدار با آمریکایی‌ها این مسأله را بیان کرد."

"این مسأله ابتدا در ژنو مورد بحث قرار گرفتن و سپس به صورت مفصل در نیویورک مورد گفتگو قرار گرفت و در آنجا ایران اطمینان یافت که اسد و دولت وی در صورت حمله به داعش در سوریه مورد هدف قرار نخواهند گرفت."

این مقام ایرانی که خواست هویتش فاش نشود اعلام کرد که ایران از پیش از حملات آمریکا و متحدان عرب آن علیه مواضع داعش در سوریه آگاه شده بود.

یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا ضمن تأیید این مطلب گفت: "ما نیات خودمان را به ایرانی‌ها اطلاع دادیم، اما نه زمان و اهداف را. همانگونه که گفته‌ایم، عملیات نظامی را با ایران هماهنگ نخواهیم کرد. و البته اطلاعات را نیز با ایران سهیم نخواهیم شد."

به ادعای رویترز مقامات کشورمان پیشتر به این خبرگزاری اعلام کرده‌اند که ایران در نبرد علیه شبه‌نظامی‌های افراطی با آمریکا همکاری می‌کند. "این یک مسأله اطلاعاتی است و می‌توانم به شما اطمینان دهم که در موضوعات ژئوپولوتیک و اطلاعاتی با آمریکایی‌ها سهیم نمی‌شویم ... اما در نبرد علیه داعش در مسائل نظامی و امنیتی سهیم می‌شویم."

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =