واحدمرکزی خبر نوشت:

الیور استون فیلمساز آمریکایی روز سه شنبه ضمن دفاع از ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در رابطه با مسائل مربوط به اوکراین و کریمه، گفت با ادوارد اسنودن مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا نیز دیدار کرده است.
استون در گفتگو با روزنامه رسمی روس زبان «روسیسکایا گازتا Rossiïskaïa Gazeta» گفت : «خیلی از آمریکایی ها این موضوع را درک نمی کنند که پوتین در بحران اوکراین، از منافع ژئوپلیتیک کشورش دفاع کرده است، ناتو چاپلوسی اوکراین را کرد تا نگذارد روسیه ناوگان خود را در سواستوپول در کریمه همچنان مستقر نگاه دارد و البته واضح است که این مسئله برای روسیه قابل قبول نبود، من درک می کنم چرا پوتین نتوانست کریمه را به حال خود رها کند.»
الیور استون که فیلم هایی با مضامین سیاسی از جمله قتل جان اف کندی رییس جمهور اسبق آمریکا و رسوایی واترگیت در کارنامه خود دارد در ادامه گفت «بحران اوکراین عاقبت راهبردهای ناتو است که همواره تلاش کرده است به مرزهای روسیه نزدیک شود و این در حالی است که واشنگتن بارها به میخاییل گورباچف آخرین رییس جمهور اتحاد جماهیر شوروی سابق اطمینان داده بود به مرزهای شوروی نزدیک نمی شود.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، الیور استون که به تازگی یک سریال مستند ده قسمتی با عنوان «آمریکا، تاریخی که هیچگاه تعریف نشده است» در مورد حوادث سیاه و تلخ در تاریخ کشورش ساخته است، در حال حاضر با هنرمندان اوکراینی در حال تولید مستند مشترکی با عنوان «اوکراین در آتش» است و قصد دارد در آن با ولادیمیر پوتین مصاحبه کند.
پروژه سینمایی بعدی اولیور استون، ساخت فیلمی درباره ادوارد اسنودن مشاور پیشین آژانس امنیت ملی آمریکاست که پس از افشای اطلاعات محرمانه ای در مورد این سازمان اطلاعاتی، مجبور به فرار از آمریکا شد و اینک به روسیه پناهنده شده است.
وی در این باره گفت : «من با ادوارد اسنودن و افراد دیگری که حرف های زیادی درباره این موضوع داشتند، در مسکو دیدار کردم.»
استون از اقدام مقامات روسیه به اعطای پناهندگی به اسنودن قدردانی کرد و گفت این اقدام نشان دهنده آن است که جایگزینی در جهانی که در کنترل آمریکاست، وجود دارد.
وی گفت در فیلم بعدی خود به مردم خواهد فهماند چرا اسنودن دهها هزار سند مربوط به اقدامات آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار مطبوعات قرار داده و دولت واشنگتن هم او را به خیانت متهم کرده است.
الیور استون پیش از این از جولیان آسانژ، پایه گذار سایت اینترنتی ویکیلیکس که اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا را افشا کرده بود، هوگو چاوز رییس جمهور فقید ونزوئلا و فیدل کاسترو رهبر پیشین کوبا حمایت کرده بود.
وی همچنین در ماه ژوییه اعلام کرد اینکه واشنگتن، مسکو را مقصر اصلی در حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در اوکراین می داند، یک افترا و تهمت بزرگ و بی پایه و اساس است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
    4 5
    حالا از اقای استون باید پرسید در روسیه ای که شما از ان حمایت میکنید یک کارگردان روس میتواند ضمن انتقاد از پوتین از اوباما و سیاست های امریکا حمایت و به طور مثال کارمندان سازمان امنیت روسیه را که اطلاعاتی را سرقت و به بیرون درز داده اند تشویق و با انان دیدار کند؟ آیا این ازادی در روسیه وجود دارد؟ یا شما از ازادی بیان موجود در امریکا برای حمله به دولت امریکا استفاده و از این ازادی برای حمایت از حکومتهای سرکوبگری مثل حکومت روسیه استفاده میکنید؟